ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сохань, М. А. | |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T13:23:59Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T13:23:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Сохань, М. А. Формування сценічної майстерності майбутніх педагогів-вокалістів / М. А. Сохань // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск СLІII (153). – C. 147-154. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.17 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38841 | |
dc.description.abstract | Актуальність проблеми, що розглядається в статті, зумовлена націленістю програм навчання майбутніх педагогів-вокалістів на формування їх сценічної майстерності як необхідної професійної якості. У статті використовувалися такі методи дослідження, як вивчення та аналіз літератури, узагальнення робіт педагогів-дослідників у питаннях застосування засобів театральної педагогіки у класі вокалу. Мета статті – визначити найефективніші методи формування сценічної майстерності майбутніх педагогів-вокалістів на основі засобів театральної педагогіки. Виділено та обґрунтовано методи, пов’язані з театральною педагогікою, за допомогою яких у майбутніх педагогів-вокалістів удосконалюються як технічні навички, так і здібності до сприйняття, розуміння та сценічного втілення інтонаційної змістовності музичних образів та інтонаційної драматургії музичного твору: метод емоційно-образного включення, метод пантомімічного пристосування, етюдний метод, метод занурення у художній образ. Результати підсумкової діагностики дозволили зробити висновок щодо підвищення рівня сформованості сценічної майстерності майбутніх педагогів-вокалістів. Студенти продемонстрували інтерес до вокальної музики та усвідомлене прагнення естетично цінного звучання відповідно до її інтонаційної природи. Посилилася емоційна залученість у сприйняття інтонаційної драматургії музичного твору, намітилася тенденція до оволодіння тембральними якостями голосу, що звучить, відповідно до втілюваних образів. Було усунуто неузгодженість співу та супроводжуючих його жестів, рухів. Зроблено висновок, що основні ідеї театральної педагогіки та певні методи, що реалізують дані ідеї на практиці, можуть бути успішно використані у професійній підготовці майбутніх педагогів-вокалістів. | uk |
dc.description.abstract | The relevance of the problem considered in the article is due to the focus of training programs for future vocal teachers on the formation of their stage skills as a necessary professional quality. The article used such research methods as the study and analysis of literature, summarizing the work of research teachers on the use of theatrical pedagogy in the vocal class. The purpose of the article is to determine the most effective methods for the formation of the stage skills of future teachers – vocalists based on the means of theater pedagogy. The methods associated with theatrical pedagogy are identified and substantiated, with the help of which future vocal teachers improve both technical skills and the ability to perceive, understand and stage embodiment of the intonation richness of musical images and the intonation dramaturgy of a musical work: the emotional method, the method of pantomimic adaptation, etude method, method of immersion in an artistic image. The results of the final diagnostics allowed us to conclude that the stage skills of future vocal teachers have increased. The students demonstrated an interest in vocal music and a conscious desire for an aesthetically valuable sound in accordance with its intonational nature. Emotional involvement in the perception of the intonation dramaturgy of a musical work has intensified, there has been a tendency to master the timbre qualities of a sounding voice in accordance with the embodied images. The inconsistency of singing and accompanying gestures and movements was eliminated. It is concluded that the main ideas of theatrical pedagogy and certain methods that implement these ideas in practice can be successfully used in the professional training of future vocal teachers. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | вокальне навчання | uk |
dc.subject | театральна педагогіка | uk |
dc.subject | сценічна майстерність | uk |
dc.subject | методи формування сценічної майстерності | uk |
dc.subject | майбутні освітяни-вокалісти | uk |
dc.subject | vocal training | uk |
dc.subject | theatrical pedagogy | uk |
dc.subject | stage skills | uk |
dc.subject | methods of forming stage skills | uk |
dc.subject | future vocal teachers | uk |
dc.title | Формування сценічної майстерності майбутніх педагогів-вокалістів | uk |
dc.title.alternative | Formation of stage skills of future vocal teachers | uk |
dc.type | Article | uk |