ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Нищак, І. Д. | |
dc.contributor.author | Павловський, Ю. В. | |
dc.contributor.author | Матвісів, Я. Я. | |
dc.contributor.author | Улич, А. І. | |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T12:55:35Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T12:55:35Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Роль та значення комп’ютерної графіки у процесі професійного становлення майбутніх учителів трудового навчання / І. Д. Нищак, Ю. В. Павловський, Я. Я. Матвісів, А. І. Улич // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск СLІII (153). – C. 105-113. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-153.2022.12 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38836 | |
dc.description.abstract | У статті досліджено дидактичний потенціал комп’ютерної графіки, з’ясовано її роль та значення у процесі професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Системна методична робота студентів з комп’ютерною графікою уможливлює: формування практичних умінь і навичок художньо-творчої, креслярсько-графічної та конструкторсько-технологічної діяльності; активізацію пізнавальних процесів особистості (сприймання, відчуття, пам’ять, мислення); розвиток творчих здібностей майбутніх фахівців; поглиблення чуттєвого пізнання, позитивних емоцій; естетичне сприйняття студентами навколишньої дійсності; інтенсифікацію освітнього процесу. Посилення ролі та значення комп’ютерної графіки для професійного становлення майбутніх учителів трудового навчання можливе завдяки дотриманню комплексу педагогічних умов, спрямованих на: 1) активізацію пошуково-творчої діяльності студентів, стимулювання розвитку творчих якостей особистості (використання навчальних завдань, вирішення яких передбачає активізацію мисленнєвих процесів особистості; залучення студентів до вирішення проблемних ситуацій, що потребують активізації інтелектуального та емоційного досвіду; постановка перед студентами навчально-творчих завдань, що потребують уявного (віртуального) експерименту); 2) формування позитивного емоційного настрою суб’єктів навчання (організація різних видів та форм художньо-творчої та проектно-конструкторської діяльності студентів; створення проблемних ситуації; використання методу порівняльного аналізу одержаних розв’язків завдань; створення у навчальному приміщенні (комп’ютерному класі) атмосфери творчої співпраці); 3) стимулювання творчої самореалізації здобувачів освіти (залучення студентів до художньо-творчої діяльності, спрямованої на послідовне засвоєння наочно-виражальних можливостей основних інструментальних засобів комп’ютерної графіки та формування уявлень про основні етапи творчого процесу; орієнтація студентів на вирішення навчально-творчих завдань практичного спрямування). | uk |
dc.description.abstract | The article explores the didactic potential of computer graphics, clarifies its role and importance in the process of professional training of future teachers of labor training. Systematic methodical work of students with computer graphics enables: formation of practical skills and abilities of artistic-creative, drawing-graphic and design-technological activity; activation of cognitive processes of personality (perception, feeling, memory, thinking); development of creative abilities of future specialists; deepening of sensory cognition, positive emotions; aesthetic perception of students of the surrounding reality; intensification of the educational process. Strengthening the role and importance of computer graphics for the professional development of future teachers of labor education is possible through compliance with a set of pedagogical conditions aimed at: 1) intensification of research and creative activities of students, stimulating the development of creative personality traits mental processes of personality, involvement of students in solving problem situations that require activation of intellectual and emotional experience, setting students educational and creative tasks that require imaginary (virtual) experiment); 2) the formation of a positive emotional mood of the subjects of study (organization of various types and forms of artistic and design activities of students; creating problem situations; using the method of comparative analysis of the obtained solutions; creation in the classroom (computer class) atmosphere of creative cooperation); 3) stimulating creative self-realization of students (involving students in artistic and creative activities aimed at consistent mastery of visual and expressive capabilities of basic tools of computer graphics and the formation of ideas about the main stages of the creative process; students’ orientation to solve educational and creative tasks practical direction). | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | uk |
dc.subject | комп’ютерна графіка | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | трудове навчання | uk |
dc.subject | information and communication technologies | uk |
dc.subject | computer graphics | uk |
dc.subject | professional training | uk |
dc.subject | work training | uk |
dc.title | Роль та значення комп’ютерної графіки у процесі професійного становлення майбутніх учителів трудового навчання | uk |
dc.title.alternative | The role and significance of computer graphics in the process of professional formation of future teachers of labor education | uk |
dc.type | Article | uk |