У статті розглянуто структуру графічної компетентності та її вплив на ефективність підготовки майбутніх інженерів-педагогів в галузі цифрових технологій. Проаналізовано досліджуваність проблеми виділення структурних компонентів графічної компетентності, а також вказано підходи щодо визначення компонентів графічної компетентності, особливості їх формування та вплив на ефективність підготовки майбутніх інженерів-педагогів в галузі цифрових технологій.
Зазначено, що необхідність формування графічної компетентності фахівця зумовлено їх недостатньою підготовкою до професійної діяльності в умовах сучасного ринку праці і, як наслідок, повільна адаптація, недостатність сучасних професійних знань, відповідальності, винахідливості, ініціативи, творчого підходу, тобто не готовності до роботи в сучасних умовах. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічних досліджень встановлено, що графічна компетентність, будучи складовою професійної компетентності, у своїй внутрішній структурі передбачає наявність сформованості певних компонентів, які є передумовою її формування. Тому визначено структуру графічної компетентності інженерів-педагогів в галузі цифрових технологій з таких компонентів: аксіологічний, когнітивний, праксеологічний і соціально-психологічний. Основою формування графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів у галузі цифрових технологій є практичні навики у роботі із комп’ютерною графікою, які умовно розділено на групи: інформаційно-аналітичні, проектно-конструкторські, художньо-естетичні, інструментально-технологічні та організаційні. На основі проведеного дослідження, встановлено, що тісний взаємозв’язок і вдале поєднання зазначених компонентів сприятиме ефективному формуванню графічної компетентності майбутніх інженерів-педагогів у галузі цифрових технологій, що задовольнятиме вимоги сучасного цифрового суспільства.
The articles consider the structure of graphic competence and its impact on the effectiveness of training future engineers-teachers in the field of digital technologies. The research of problems of allocation of structural components of graphic competence is analysed, and also approaches on definition of components of graphic competence, features of their formation and influence on efficiency of preparation of future engineers-teachers in the field of digital technologies are specified. It is determined that the need to form graphic competence of specialists is due to their lack of preparation for professional activity in the modern labour market, as a consequence, county adaptation, lack of modern professional knowledge, responsibility, ingenuity, initiative, creativity, if not ready to work in modern conditions. Based on the theoretical analysis of psychological and pedagogical research, it is established that graphic competence, being a component of professional competence, in its internal structure provides for the convenience of certain components, which is a prerequisite for its formation. Therefore, the structure of graphic competence of pedagogical engineers in the field of digital technologies is determined from the following components: axiological, cognitive, praxeological and socio-psychological. The basis for the formation of graphic competence of future engineers-teachers in the field of digital technologies is practical navigation in working with computer graphics, which are divided into groups: information-analytical, design, artistic and aesthetic, instrumental and organizational. Based on the study, it was found that the close relationship and successful combination of these components contributes to the formation of graphic competence of future engineers-teachers in the field of digital technologies that meet the requirements of modern digital society.