ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шевчук, Л. Д. | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T14:12:13Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T14:12:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Шевчук, Л. Д. Особливості професійної підготовки вчителя математики у Норвегії / Л. Д. Шевчук // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІI(148). – С. 195-204. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-148.2020.24 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38521 | |
dc.description.abstract | Особливу зацікавленість викликають системи освіти найбільш успішних країн, де освіта є беззаперечним пріоритетом у розвитку суспільства, де її вплив визначає високий рівень життя громадян. Підготовка абітурієнтів середньої школи з математики у цих країнах вища за всіх, тому цікавою є підготовка вчителів математики середньої школи в Норвегії – країні, яка впродовж багатьох років є однією із лідерів у Європі за рівнем життя своїх громадян. У статті висвітлено особливості професійної підготовки майбутніх учителів математики у Норвегії. Розкрито особливості норвезької системи підготовки педагогічних працівників та розвитку їхніх професійних компетентностей. З’ясовано, що у Норвегії при підготовці вчителя математики предметна і методична підготовка інтегрована в курсі “Математика”. Досліджено, що визначальною особливістю професійної підготовки вчителів математики у Норвегії є активна пізнавальна діяльність, діалоговий характер навчання при діяльнісному підході та педагогічна практика, під час проходження якої основний акцент робиться на розвитку у студентів професійних навичок навчання учнів математики. Таким чином, навчання шкільних вчителів будується на залученні студентів в активні форми роботи, що сприяє формуванню активної професійної позиції, становленню та зародженню педагогічної майстерності в інтерактивному середовищі, вироблення навичок рефлексії своєї діяльності. Звертається увага на найкращі здобутки, які можна використовувати в українському освітньому просторі. Визначено провідні тенденції вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів математики: вдосконалення змісту професійної підготовки у контексті сучасних досягнень та інноваційних технологій; посилення інтеграційної предметної (математичної) та методичної складової професійної підготовки; підвищення рівня самостійної роботи та науково-дослідної діяльності; посилення зв’язку теорії з практикою. | uk |
dc.description.abstract | Особый интерес вызывают системы образования наиболее успешных стран, где образование является безоговорочным приоритетом в развитии общества, где его влияние определяет высокий уровень жизни граждан. Подготовка абитуриентов средней школы по математике в этих странах выше всех, поэтому интересна подготовка учителей математики средней школы в Норвегии – стране, которая на протяжении многих лет является одним из лидеров в Европе по уровню жизни своих граждан. В статье отражены особенности профессиональной подготовки будущих учителей математики в Норвегии. Раскрыты особенности норвежской системы подготовки педагогических работников и развития их профессиональных компетентностей. Выяснено, что в Норвегии при подготовке учителя математики предметная и методическая подготовка интегрирована в курсе “Математика”. Исследовано, что определяющей особенностью профессиональной подготовки учителей математики у Норвегии является активная познавательная деятельность, диалоговый характер учебы при деятельном подходе и педагогическая практика, во время прохождения которой основной акцент делается на развитии у студентов профессиональных навыков учебы учеников математики. Таким образом, обучение школьных учителей строится на вовлечении студентов в активные формы работы, что способствует формированию активной профессиональной позиции, становлению и рождению педагогического мастерства в интерактивной среде, выработке навыков рефлексии своей деятельности. Обращается внимание на наилучшие достижения, которые можно использовать в украинском образовательном пространстве. Определены ведущие тенденции совершенствования профессиональной подготовки будущих учителей математики: совершенствование содержания профессиональной подготовки в контексте современных достижений и инновационных технологий; усиление интеграционной предметной (математической) и методической составляющей профессиональной подготовки; повышение уровня самостоятельной работы и научно-исследовательской деятельности; усиление связи теории с практикой. | uk |
dc.description.abstract | Of particular interest are the education systems of the most successful countries, where education is an undisputed priority in the development of society, where its impact determines the high standard of living of citizens. The training of high school math entrants in these countries is the highest, so it is interesting to train high school math teachers in Norway, a country that has been one of the leaders in Europe in terms of living standards for many years. The article highlights the features of professional training of future math teachers in Norway. The peculiarities of the Norwegian system of teacher training and development of their professional competencies are revealed. It was found that in Norway, in the training of mathematics teachers, subject and methodological training is integrated in the course “Mathematics”. It is investigated that the defining feature of professional training of math teachers in Norway is active cognitive activity, dialogical nature of learning in the activity approach and pedagogical practice, during which the main emphasis is on developing students’ professional skills in teaching mathematics. Thus, the training of school teachers is based on involving students in active forms of work, which contributes to the formation of an active professional position, the formation and emergence of pedagogical skills in an interactive environment, the development of skills to reflect on their activities. Attention is paid to the best achievements that can be used in the Ukrainian educational space. The leading tendencies of improvement of professional training of future math teachers are defined: improvement of the maintenance of professional training in the context of modern achievements and innovative technologies; strengthening the integration subject (mathematical) and methodological component of professional training; increasing the level of independent work and research activities; strengthening the connection between theory and practice. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | майбутні учителі математики | uk |
dc.subject | Норвегія | uk |
dc.subject | інноваційні технології | uk |
dc.subject | профессиональная подготовка | uk |
dc.subject | будущие учителя математики | uk |
dc.subject | Норвегия | uk |
dc.subject | инновационные технологии | uk |
dc.subject | professional training | uk |
dc.subject | future math teachers | uk |
dc.subject | Norway | uk |
dc.subject | innovative technologies | uk |
dc.title | Особливості професійної підготовки вчителя математики у Норвегії | uk |
dc.title.alternative | Особенности профессиональной подготовки учителя математики в Норвегии | uk |
dc.title.alternative | Features of professional training of math teachers in Norway | uk |
dc.type | Article | uk |