ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Маркусь, Ірина Сергіївна | |
dc.contributor.author | Сеньківська, Л. І. | |
dc.date.accessioned | 2022-12-06T13:05:51Z | |
dc.date.available | 2022-12-06T13:05:51Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Маркусь, І. С. Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності здобувачів освіти засобами мультимедіа / І. С. Маркусь, Л. І. Сеньківська // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІI(148). – С. 93-103. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-148.2020.12 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38486 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтована актуальність методу моделювання в педагогічних дослідженнях, уточнено вихідні принципи побудови моделі і послідовність операцій при її розробці. Доводиться, що моделювання використовується для вирішення завдань, основними з яких є: оптимізація структури навчального матеріалу; поліпшення планування навчального процесу; управління пізнавальною діяльністю; управління освітнім процесом; діагностика, прогнозування, проектування навчання. Представлена структурно-функціональна модель формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій засобами мультимедіа. Визначені умови забезпечення впровадження зазначеної моделі в практику закладів вищої освіти. Основу структурно-функціональної моделі складають – змістовий, процесуальний та діагностичний блоки. Визначено принципи формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій: конструктивної взаємодії; доступності та індивідуальності; систематизації та наступності; формування творчої особистості. Наукові підходи до формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій: системний; особистісно орієнтований; синергетичний; компетентнісний. Визначено критерії формування професійної компетентності майбутніх учителів технологій: ціннісно-мотиваційний критерій (прагнення до досягнення успіху, мотивація до здобуття професії; досягнення лідерських позицій); комунікативний критерій (робота в команді, уміння міжособистісної взаємодії, здатність знаходити спільну мову з колегами та учнями); когнітивний критерій (здатність до навчальної діяльності; дослідницькі уміння, базові загальні знання, ґрунтовні базові професійні знання, здатність породжувати нові ідеї); технологічний критерій (уміння застосовувати мультимедійні технологій у навчальному процесі). Встановлено рівні сформованості професійної компетентності майбутніх учителів технологій (елементарний, просунутий, професійний) сформованості професійної компетентності майбутніх учителів технологій. | uk |
dc.description.abstract | В статье обоснованная актуальность метода моделирования в педагогических исследованиях, уточнены исходные принципы построения модели и последовательность операций при ее разработке. Придется, что моделирование используется для решения заданий, основными из которых является: оптимизация структуры учебного материала; улучшение планирования учебного процесса; управление познавательной деятельностью; управление учебно-воспитательным процессом; диагностика, прогнозирование, проектирование учебы. Представленная структурно-функциональная модель формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий средствами мультимедийных технологий. Определенные условия обеспечения внедрения отмеченной модели в практику заведений высшего образования. Основу структурно-функциональной модели составляют смысловой, процессуальный и диагностический блоки. Определены принципы формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий: конструктивного взаимодействия; доступности и индивидуальности; систематизации и последовательности; формирование творческой личности. Научные подходы до формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий: системный; личностно ориентирован; синергический; компетентностный. Определены критерии формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий: ценностно-мотивационный критерий (стремление к достижению успеха, мотивация к получению профессии; достижение лидерских позиций); коммуникативный критерий (работа в команде, умение межличностного взаимодействия, способность находить общий язык с коллегами и учениками); когнитивный критерий (способность к учебной деятельности; исследовательские умения, базовые общие знания, основательные базовые профессиональные знания, способность порождать новые идеи); технологический критерий (умение применять мультимедийные технологий в учебном процессе). Установлены уровни сформированности профессиональной компетентности будущих учителей технологий (элементарный, продвинутый, профессиональный) сформированности профессиональной компетентности будущих учителей технологий. | uk |
dc.description.abstract | The article substantiates the relevance of the modeling method in pedagogical research, clarifies the basic principles of model construction and the sequence of operations in its development. It is proved that modeling is used to solve problems, the main of which are: optimization of the structure of educational material; improving the planning of the educational process; management of cognitive activity; management of the educational process; diagnostics, forecasting, training design. The structural-functional model of formation of professional competence of future teachers of technologies by means of multimedia technologies is presented. The conditions for ensuring the implementation of this model in the practice of higher education institutions are determined. The basis of the structural-functional model are semantic, procedural and diagnostic blocks. The principles of formation of professional competence of future teachers of technologies are defined: constructive interaction; accessibility and individuality; systematization and continuity; formation of creative personality. Scientific approaches to the formation of professional competence of future teachers of technology: system; personality-oriented; synergetic; competence. The criteria for the formation of professional competence of future teachers of technology are determined: value-motivational criterion (the desire to succeed, motivation to obtain a profession; achievement of leadership positions); communicative criterion (teamwork, interpersonal skills, ability to find common ground with colleagues and students); cognitive criterion (ability to study activities; research skills, basic general knowledge, thorough basic professional knowledge, ability to generate new ideas); technological criterion (ability to apply multimedia technologies in the educational process). The levels of formation of professional competence of future teachers of technologies (elementary, advanced, professional) of formation of professional competence of future teachers of technologies are established. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | uk |
dc.subject | компетентнісний підхід | uk |
dc.subject | компоненти | uk |
dc.subject | критерії | uk |
dc.subject | освітнє середовище | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | структурно-функціональна модель | uk |
dc.subject | информационно-коммуникационные технологии | uk |
dc.subject | компоненты | uk |
dc.subject | критерии | uk |
dc.subject | образовательная среда | uk |
dc.subject | педагогические условия | uk |
dc.subject | профессиональная компетентность | uk |
dc.subject | профессиональная подготовка | uk |
dc.subject | учитель технологий | uk |
dc.subject | структурно-функциональная модель | uk |
dc.subject | компетентносный подход | uk |
dc.subject | information and communication technologies | uk |
dc.subject | competency approach | uk |
dc.subject | components | uk |
dc.subject | criteria | uk |
dc.subject | educational environment | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | professional competence | uk |
dc.subject | vocational training | uk |
dc.subject | structural and functional model | uk |
dc.title | Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності здобувачів освіти засобами мультимедіа | uk |
dc.title.alternative | Стуктурно-функциональная модель формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологий средствами мультимедиа | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical conditions of formation of professional competence of future specialists by means of multimedia | uk |
dc.type | Article | uk |