Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Моніторинг гуманітарної підготовки здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шарова, Тетяна Михайлівна
dc.contributor.author Ломейко, Олександр Петрович
dc.contributor.author Землянська, Аліна Вікторівна
dc.contributor.author Шаров, Сергій Володимирович
dc.date.accessioned 2022-11-30T05:34:39Z
dc.date.available 2022-11-30T05:34:39Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Моніторинг гуманітарної підготовки здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей / Т. М. Шарова, О. П. Ломейко, А. В. Землянська, С. В. Шаров // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 88. – С. 224-229. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.88.45 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38410
dc.description.abstract У статті висвітлено результати незалежного тестового контролю здобувачів вищої освіти на прикладі дисципліни «Українська мова» (за професійним спрямуванням), що було здійснено на базі Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. З’ясовано значення гуманітарної підготовки для майбутніх фахівців, у тому числі технічних спеціальностей. Зазначається, що гуманітарна підготовка дозволяє розвинути особистість, сформувати в неї загальнолюдську культуру, здатності до комунікації та творчої діяльності. Висвітлено мету та особливості змісту дисципліни дисципліна «Українська мова» (за професійним спрямуванням). Наголошено на важливості здійснення моніторингу результатів навчальних досягнень здобувачів вищої освіти, що здійснюється у межах реалізації внутрішньої системи забезпечення якості. Проаналізовано результати перевірки якості гуманітарної підготовки студентів І курсу технічних спеціальностей, що навчаються в Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного. Для прикладу була взята «Українська мова» (за професійним спрямуванням). Дані отримані у І семестрі 2021-2022 н.р. До процедури оцінювання було долучено 3 факультети, 303 здобувача вищої освіти, 16 спеціальностей, 19 груп. Зріз знань здійснювався двічі за семестр під час першого та другого підсумкових модульних контролів. З’ясовано, що показники явки здобувачів вищої освіти, успішності та якості для І підсумкового модульного контролю менше, ніж аналогічні показники для ІІ підсумкового модульного контролю. Запропоновані причини такої різниці. За результатами заліково-екзаменаційної сесії з курсу «Українська мова» (за професійним спрямуванням) маємо 62% якість знань та 93% успішність. У подальших дослідженнях планується висвітлити результати незалежного оцінювання з інших дисциплін. uk
dc.description.abstract The article highlights the results of an independent test control of higher education students on the example of the discipline «Ukrainian language (for professional purposes)», which was carried out on the basis of Dmytro Motornyi Tavria State Agro-technological University. There is defined the importance of humanitarian training for future specialists, including technical specialties. It is noted that humanitarian training allows to develop a personality, to form it with a general human culture, communication skills and creative activity. There are also highlighted a purpose and peculiarities of the content of the discipline «Ukrainian language (for professional purposes)». It is emphasized the importance of monitoring the results of educational achievements of higher education students, which is carried out within the implementation of the internal system of assurance of the quality of education. There are analyzed the results of the checking of the quality of the humanitarian training of students of the 1st year of technical specialties who are studying at the Dmytro Motornyi Tavria State Agrotechnological University. As an example, there was taken the course «Ukrainian language (for professional purposes)». The data were obtained in the 1st semester of 2021-2022. To the evaluation procedure there were involved 3 faculties, 303 higher education students, 16 specialties, 19 groups. The knowledge test was carried out twice per semester during the first and second final module tests. It was found that the indicators of higher education students' attendance, success and quality for the 1st final modular control are less than similar indicators for the 2nd final modular control. There are defined reasons for this difference. According to the results of the credit-examination session of the course "Ukrainian language" (for professional purposes), students showed 62% of the quality of knowledge and success rate in 93%. In further studies it is planned to highlight the results of independent evaluation from other disciplines. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject гуманітарна підготовка uk
dc.subject незалежне оцінювання uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject показники успішності uk
dc.subject технічні спеціальності uk
dc.subject вища освіта uk
dc.subject humanitarian training uk
dc.subject independent evaluation uk
dc.subject higher education students uk
dc.subject success rates uk
dc.subject technical specialties uk
dc.subject higher education uk
dc.title Моніторинг гуманітарної підготовки здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей uk
dc.title.alternative Monitoring of humanitarian training of higher education students of technical specialties uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу