Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Естетичні ціннісні орієнтації в контексті формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ван Сяочень
dc.date.accessioned 2022-11-28T13:44:45Z
dc.date.available 2022-11-28T13:44:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ван Сяочень. Естетичні ціннісні орієнтації в контексті формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики / Ван Сяочень // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІ (137). - C. 46-52. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38391
dc.description.abstract У статті розглядаються проблеми мистецької освіти студентів педагогічних університетів, формування їхніх ціннісних орієнтацій, пропонуються шляхи їх вирішення. Підкреслюється, що важливим завданням педагогічної науки є розробка системи формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики. uk
dc.description.abstract В статье рассматриваются проблемы художественного образования студентов педагогических университетов, формирования их ценностных ориентаций, предлагаются пути их решения. Подчеркивается, что важной задачей педагогической науки является разработка системы художественно-педагогической подготовки будущих учителей музыки. uk
dc.description.abstract This article deals with the problem of the art and pedagogical training of the students who are studying at the Pedagogical University and proposes new ways of their solution. Thesis determined content of contemporary definition of personal human artistic paradigm which include: application of human being as paramount value, main keeper of value system and conception of well-being – overall measure, human individualism, which keep intellectual, economical, moral autonomy, sociocultural sovereignty; necessity in positive autonomy, sociability, ability to live in multicultural society; accept human standards of morality, its specification and content (kindness, appreciation, charity, empathy, tolerance) and cultivating of humanity as significant personal characteristic; global consciousness, consideration of human rights, regardless of racial, religious, national and social membership; self-organisation, self-realisation, dedication as method of expressing self “I” in multicultural society; human relations which allows to keep human worth, to realize self-artistic and creative potential, without limitation interests of other people, forming aptitude to exist in multicultural society, which is presented in system of human and cultural values where each member in dialogue communication keeps and confirm cultural identity and express readiness to interchange culture, values, significances, creativity. It is important today that the main task of the pedagogical science is to make system of the art and pedagogical training of future teacher of music. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject ціннісні орієнтації uk
dc.subject естетичні цінності uk
dc.subject фахова підготовка uk
dc.subject навчальна діяльність uk
dc.subject мистецька освіта uk
dc.subject гуманістична художньо-світоглядна позиція uk
dc.subject музичне навчання uk
dc.subject ценностные ориентации uk
dc.subject эстетические ценности uk
dc.subject профессиональная подготовка uk
dc.subject гуманистическая художественно-мировоззренческая позиция uk
dc.subject музыкальное обучение. uk
dc.subject the art and pedagogical education uk
dc.subject the professional ability uk
dc.subject the artistic and pedagogical training uk
dc.subject the forming human artistic paradigm uk
dc.subject music education uk
dc.title Естетичні ціннісні орієнтації в контексті формування гуманістичної художньо-світоглядної позиції майбутніх учителів музики uk
dc.title.alternative Эстетические ценностные ориентации в контексте формирования гуманистической художественно-мировоззренческой позиции будущих учителей музыки uk
dc.title.alternative The aesthetic valued orientations are in the context of forming of humanistic world artistically-view position of future music masters uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу