Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Професіограма фахівця з інформаційно-комунікаційних технологій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гафіяк, А. М.
dc.date.accessioned 2022-11-28T13:43:13Z
dc.date.available 2022-11-28T13:43:13Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Гафіяк, А. М. Професіограма фахівця з інформаційно-комунікаційних технологій/ А. М. Гафіяк // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІ (137). - C. 52-58. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38390
dc.description.abstract Професіограмою називають вичерпний опис особливостей певної професії, розкриваючи зміст професійної праці та вимоги, які професія ставить до особистості. Для оцінки професії виберемо критерії, які дозволяють їй виконувати свій аналіз: зміст роботи; особисті якості, інтереси та схильності; сфера професійних знань; якості, що забезпечують успішність професійної діяльності (професійно важливі якості); якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності. Серед затребуваних професій серед роботодавців такі: програміст; Веб-дизайнер; системний адміністратор; комп’ютерний технік; оператор комп’ютерних наборів тощо. Для попереднього аналізу професії було проведено ретельний аналіз змісту роботи майбутніх фахівців інформаційно-комунікаційних технологій. Професійна культура майбутнього фахівця інформаційно-комунікаційних технологій – це цілісна система якостей студента, яка поєднується з його професійними знаннями, вміннями, навичками та творчими здібностями. Він враховує особистісний розвиток і відображає рівень готовності до професійних обов’язків. Професія ІТ-професіонала розроблена на основі критеріїв акредитації програм обчислювальної техніки на 2018–2019 роки. Була розроблена авторська професіограма майбутнього спеціаліста з інформаційно-комунікаційних технологій, при її побудові проведено аналіз освітньо-професійної програми “Інформаційні технології”, а також інших документів, де відображено придатність випускників до працевлаштування. Професійна програма майбутнього ІТ-професіонала відображає навички, компетентності та компетенції фахівця, яких слід досягти у процесі отримання вищої освіти. Все це дає чітке уявлення про те, яким повинен бути фахівець у цій галузі, і відповідно розробляє зміст, форми, методи та визначає найбільш оптимальні шляхи його професійної підготовки. uk
dc.description.abstract Профессиограммой называют исчерпывающее описание особенностей определенной профессии, раскрывая содержание профессионального труда и требования, которые профессия предъявляет к личности. Для оценки профессии выберем критерии, которые позволяют ей выполнять свой анализ: содержание работы; личные качества, интересы и склонности; сфера профессиональных знаний; качества, обеспечивающие успешность профессиональной деятельности (профессионально важные качества); качества, препятствующие эффективности профессиональной деятельности. Среди востребованных профессий среди работодателей такие: программист; Веб-дизайнер; системный администратор; компьютерный техник; Оператор компьютерного набора и тому подобное. Для предварительного анализа профессии был проведен тщательный анализ содержания работы будущих специалистов информационно-коммуникационных технологий. Профессиональная культура будущего специалиста информационно-коммуникационных технологий – это целостная система качеств студента, которая сочетается с его профессиональными знаниями, умениями, навыками и творческими способностями. Он учитывает личностное развитие и отражает уровень готовности к профессиональным обязанностям. Профессия ИТ-профессионала разработана на основе критериев аккредитации программ вычислительной техники на 2018–2019 годы. Была разработана авторская профессиограмма будущего специалиста по информационно-коммуникационных технологий, при ее построении проведен анализ образовательно-профессиональной программы “Информационные технологи”, а также других документов, где отражены пригодность выпускников к трудоустройству. Профессиональная программа будущего ИТ-специалиста отражает навыки, компетентности и компетенции специалиста, которых следует достичь в процессе получения высшего образования. Все это дает представление о том, каким должен быть специалист в этой области, и соответственно разрабатывает содержание, формы, методы и определяет наиболее оптимальные пути его профессиональной подготовки. uk
dc.description.abstract A professiogram is called an exhaustive description of the features of a particular profession, revealing the content of professional work and the requirements that the profession puts to the individual. To evaluate the profession, we will select the criteria that allow it to perform its analysis: content of work; personal qualities, interests and inclinations; scope of professional knowledge; qualities that ensure the success of professional activity (professionally important qualities); qualities that hinder the effectiveness of professional activity. Among the professions in demand among employers are the following: programmer; WEB-designer; system administrator; computer technician; computer set operator, etc. For a preliminary analysis of the profession, a thorough analysis of the content of the work of future specialists in information and communication technologies was carried out. The professional culture of the future specialist in information and communication technologies is a holistic system of qualities of the student, which is combined with his professional knowledge, skills, skills and creative abilities. It takes into account personal development and reflects the level of readiness for professional duties. The ICT professional’s profession has been developed based on the Criteria for Accrediting Computing Programs 2018–2019 accreditation program. The author’s professiogram of the future specialist in information and communication technologies was developed, while its construction an analysis of the educational and professional program "Information technologies" was carried out, as well as other supporting documents, where the suitability of graduates for employment and further education was analyzed. The future IT professional’s professional curriculum reflects the skills, competencies and competencies of the specialist to be pursued in the course of higher education. It gives a clear idea of what the specialist in this field should be, and accordingly develop the content, forms, methods and determine the most optimal ways of his professional training. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject інформаційні технології uk
dc.subject професіограма uk
dc.subject інноваційні методи навчання uk
dc.subject педагогічні інновації uk
dc.subject прикладне програмне забезпечення uk
dc.subject информационные технологии uk
dc.subject профессиограмма uk
dc.subject инновационные методы обучения uk
dc.subject педагогические инновации uk
dc.subject прикладное программное обеспечение uk
dc.subject professiogram uk
dc.subject information technologies uk
dc.subject pedagogical innovations uk
dc.subject applied software uk
dc.subject innovative teaching methods uk
dc.title Професіограма фахівця з інформаційно-комунікаційних технологій uk
dc.title.alternative Профессиограмма специалиста по информационно-коммуникационным технологиям uk
dc.title.alternative Professional program of information and communication technology professional uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу