Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Зміст наукових принципів реалізації педагогічної системи формування управлінської компетентності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Дарманська, І. М.
dc.date.accessioned 2022-11-28T13:22:39Z
dc.date.available 2022-11-28T13:22:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Дарманська, І. М. Зміст наукових принципів реалізації педагогічної системи формування управлінської компетентності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти / І. М. Дарманська // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІ (137). - C. 65-76. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38388
dc.description.abstract У статті проаналізовано зміст загальних і спеціальних принципів, що мають місце в підготовці магістрантів зі спеціальності 073 “Менеджмент” галузі знань “Управління та адміністрування”. До загальних принципів віднесено: комплексності (сприяє розгляду педагогічної системи формування управлінської компетентності не з позиції виконавських дій суб’єктів освітнього процесу, а з позиції існуючої системи в цілому); оптимальності (забезпечує через оцінку та порівняння вибір найбільш стратегічних підходів до формування управлінської компетентності та визначення найефективніших умов реалізації цього процесу); ієрархічності (забезпечує створення багаторівневої системи забезпечення реалізації освітнього процесу); наступності (спрямовує магістрантів не тільки на поглиблення знань, а й встановлення зв’язків із раніше отриманою інформацією); системності (дозволяє усвідомити функціонування створеної педагогічної системи як єдиного цілого об’єкта); науковості (забезпечує змістове наповнення освітнього процесу); інноваційності (сприяє розвитку надання освітніх послуг); зв’язку з життям (сприяє адаптації теоретичної інформації до практичної управлінської діяльності); неперервності (сприяє забезпеченню постійного розвитку управлінця); єдності цілей й цілеспрямованості (сприяє згуртованості учасників освітнього процесу); випереджаючого розвитку теорії щодо практики (забезпечує постійне оновлення змісту підготовки магістранта); компетентності (сприяє професіоналізації учасників освітнього процесу). До спеціальних принципів віднесено: мотивації; професійної спрямованості компетентностей; варіативності; фундаменталізації; міждисциплінарної інтеграції; співпраці, взаєморозуміння та всебічного розвитку. uk
dc.description.abstract В статье проанализировано содержание общих и специальных принципов, имеющих место в подготовке магистрантов по специальности 073 “Менеджмент” отрасли знаний “Управление и администрирование”. К общим принципам отнесены: комплексности (способствует рассмотрению педагогической системы формирования управленческой компетентности не с позиции исполнительных действий субъектов образовательного процесса, а с позиции существующей системы в целом); оптимальности (обеспечивает через оценку и сравнение выбор наиболее стратегических подходов к формированию управленческой компетентности и определения эффективных условий реализации этого процесса); иерархичности (обеспечивает создание многоуровневой системы обеспечения реализации образовательного процесса); преемственности (направляет магистрантов не только на углубление знаний, но и установление связей с ранее полученной информацией); системности (позволяет осознать функционирование созданной педагогической системы как единого целого объекта); научности (обеспечивает содержательное наполнение образовательного процесса); инновационности (способствует развитию предоставления образовательных услуг); связи с жизнью (способствует адаптации теоретической информации в практической управленческой деятельности); непрерывности (способствует обеспечению постоянного развития управленца); единства целей и целеустремленности (способствует сплоченности участников образовательного процесса); опережающего развития теории по отношению к практике (обеспечивает постоянное обновление содержания подготовки магистранта); компетентности (способствует профессионализации участников образовательного процесса). К специальным принципам отнесены: мотивации; профессиональной направленности компетенций; вариативности; фундаментализации; междисциплинарной интеграции; сотрудничества, взаимопонимания и всестороннего развития. uk
dc.description.abstract The article analyses the content of the general and special principles that take place in the preparation of undergraduates on the specialty 073 “Management” of the field of knowledge “Management and administration”. The general principles include: complexity (it helps to consider the pedagogical system of forming managerial competence not from the point of view of executive actions of subjects of the educational process, but from the standpoint of the existing system as a whole); optimality (it provides through the assessment and comparison of the choice of the most strategic approaches to the formation of managerial competence and determining the most effective conditions for the implementation of this process); hierarchy (it provides creation of a multi-level system for ensuring the implementation of the educational process); continuity (it directs undergraduates not only to deepen their knowledge, but also to establish links with previously received information); systematic (it allows to realize the functioning of the created pedagogical system as a single entity); scientific (provides content filling of the educational process); innovation (promotes the development of educational services); connection with life (contributes to the adaptation of theoretical information to practical management activities); continuity (contributes to the continuous development of the manager); unity of purpose and purposefulness (it promotes the unity of the participants in the educational process); outrun of the development of the theory over practice (ensures constant updating of the content of the undergraduate’s training); competence (facilitates the professionalization of participants of the educational process). Special principles include: motivation; professional orientation of competencies; variability; fundamentalization; interdisciplinary integration; cooperation, mutual understanding and comprehensive development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject майбутній керівник uk
dc.subject підготовка uk
dc.subject компетентнісний підхід uk
dc.subject управлінська компетентність uk
dc.subject загальні і спеціальні принципи uk
dc.subject педагогічна система uk
dc.subject будущий руководитель uk
dc.subject подготовка uk
dc.subject компетентностный подход uk
dc.subject управленческая компетентность uk
dc.subject общие и специальные принципы uk
dc.subject педагогическая система uk
dc.subject future manager uk
dc.subject training uk
dc.subject competence approach uk
dc.subject managerial competence uk
dc.subject general and special principles uk
dc.subject pedagogical system uk
dc.title Зміст наукових принципів реалізації педагогічної системи формування управлінської компетентності майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти uk
dc.title.alternative Содержание научных принципов реализации педагогической системы формирование управленческой компетентности будущих руководителей заведений общего среднего образования uk
dc.title.alternative Content of scientific principles for implementation of pedagogical system of forming managerial competence of future managers of general secondary education institutions uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics