ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Іванова, В. В. | |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T11:31:41Z | |
dc.date.available | 2022-11-28T11:31:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Іванова, В. В. Рівнева підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії / В. В. Іванова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІ (137). - C. 187-195. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38373 | |
dc.description.abstract | Дослідження скеровано на з’ясування особливостей сучасної системи підготовки майбутнього фахівця дошкільної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Увага на досвід цих країн пояснюється тим, що вони – одні з найбільш розвинених, мають суттєві напрацювання в організації дошкільної системи освіти, постійно вдосконалюють рівень підготовки майбутніх фахівців. Мета статті: здійснити компоративний аналіз системи підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Показана структура різних закладів, що здійснюють підготовку педагогічних кадрів: чотирирічні інститути і коледжі вищої освіти (Institutes and Colleges of Higher Education); однорічні інститути педагогіки при університетах (Institutes of Education of Universities); дворічні факультети педагогіки політехнічних інститутів (Politechnic Departments of Education); чотирирічні школи сценічного мистецтва (Central Schools of Speech and Drama); дворічні технічні коледжі (Colleges of Education Technical). У статті визначено два етапи здійснення підготовки вчителя дошкільної освіти: рівень бакалавра та магістра. Щодо підготовки доктора дошкільної освіти, то здобувають тільки ті, хто займається науковою діяльністю, чи планує здійснити наукову кар’єру. Система підготовки вчителя дошкільної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії характеризується тим, що така підготовка здійснюється у закладах вищої освіти. Натомість підготовчий етап учні проходять у школі. Два останні роки в школі здійснюється поглиблене вивчення спеціальних дисциплін, якими повинен оволодіти кожен учень. Для вступу в заклади вищої освіти, абітурієнт повинен мати атестат підвищеного рівня, який дає йому право вступати без екзаменів на навчання за відповідною спеціальністю. Вступ відбувається через вступну приймальну службу в університети та коледжі. У закладах вищої освіти майбутній учитель дошкільної освіти здобуває перший рівень – бакалавр, після чого опановує освітні програми, які дозволяють отримати ступінь магістра. Термін навчання на першому освітньому рівні складає 3-4 роки навчання. Крім того пропонується спектр професійних програм для педагогів, які виявили бажання, або працюють з дітьми з особливими потребами. Такі освітні послуги надають заклади Королівства Англії та Шотландії за такими програмами: перша – зорієнтована на підвищення професійного рівня за спеціальністю; друга – на дослідницьку діяльність. Для Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії характерна паралельна модель підготовки фахівців дошкільної освіти. Сучасні системи освіти Англії, Уельсу, Шотландії та Північної Ірландії відрізняється між собою певними особливостями, зумовленими регіональними вузівськими традиціями, натомість структурні компоненти – спільні. Обґрунтовано стандарти з підготовки вчителів дошкільної освіти з урахуванням вимог професійних компетентностей у закладах Великої Британії, які є базовими для інших закладів Королівства. | uk |
dc.description.abstract | Исследование направленно на выяснение особенностей современной системы подготовки будущего специалиста дошкольного образования в Соединенном Королевстве Великой Британии и Северной Ирландии. Внимание на опыт этих стран объясняется тем, что они – одни из наиболее развитых, имеют существенные наработки в организации дошкольной системы образования, постоянно совершенствуют уровень подготовки будущих специалистов. Цель статьи: осуществить компоративний анализ системы подготовки будущих специалистов дошкольного образования в Соединенном Королевстве Великой Британии и Северной Ирландии. Показанная структура разных заведений, которые осуществляют подготовку педагогических кадров: четырехлетние институты и колледжи высшего образования (Institutes and Colleges of Higher Education); однолетние институты педагогики при университетах (Institutes of Education of Universities); двухгодичные факультеты педагогики политехнических институтов (Politechnic Departments of Education); четырехлетние школы сценического искусства (Central Schools of Speech and Drama); двухгодичные технические колледжи (Colleges of Education Technical). В статье определены два этапа осуществления подготовки учителя дошкольного образования : уровень бакалавра и магистра. Относительно подготовки доктора дошкольного образования, то добывают только те, кто занимается научной деятельностью, планирует ли осуществить научную карьеру. Система подготовки учителя дошкольного образования в Соединенном Королевстве Великой Британии и Северной Ирландии характеризуется тем, что такая подготовка осуществляется в заведениях высшего образования. Зато подготовительный этап ученики проходят в школе. Два последних года в школе осуществляется углубленное изучение специальных дисциплин, которыми должен овладеть каждый ученик. Для вступления в заведения высшего образования, абитуриент должен иметь аттестат повышенного уровня, который дает ему право вступать без экзаменов на обучение по соответствующей специальности. Вступление происходит через вступительную приемную службу в университеты и колледжи. В заведениях высшего образования будущий учитель дошкольного образова ния добывает первый урівень – бакалавр, после чего овладевает образовательными программами, которые позволяют получить степень магистра. Срок учебы на первом образовательном уровне складывает 3-4 года учебу. Кроме того предлагается спектр профессиональных программ для педагогов, которые выразили желание, или работают с детьми с особенными потребностями. Такие образовательные услуги предоставляют заведения Королевства Англии и Шотландии за такими программами: первая – сориентирована на повышение профессионального уровня за специальностью; вторая – на исследовательскую деятельность. Для Соединенного Королевства Великой Британии и Северной Ирландии характерная параллельная модель подготовки специалистов дошкольного образования. Современные системы образования Англии, Уэльса, Шотландии и Северной Ирландии отличается между собой определенными особенностями, предопределенными региональными вузовскими традициями, зато структурные компоненты – общие. Обоснованы стандарты из подготовки учителей дошкольного образования с учетом требований профессиональных компетентностей в заведениях Великой Британии, которые являются базовыми для других заведений Королевства. | uk |
dc.description.abstract | The study aims to find out the features of the modern pre-service teacher education system in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Attention to the experience of this country is explained by the fact that it is one of the most developed, has significant experience in the organization of the preschool education system, and constantly improves the level of training of future specialists. Purpose of the article: to carry out a comparative analysis of the system of preparation of the teacher of preschool education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The structure of different educational institutions is shown: four years institutes and colleges of higher education (Institutes and Colleges of Higher Education); one-year institutes of education at universities (Institutes of Education of Universities); two-year departments of pedagogy of polytechnic institutes (Politechnic Departments of Education); four-year schools of performing arts (Central Schools of Speech and Drama); two-year technical colleges (Colleges of Education Technical). The article shows two stages of pre-service teacher training: Bachelor's level; Master's level. The doctoral level is awarded to those who have chosen a scientific career. The structure of the pre-service teacher education system in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is characterized by the fact that such training is provided in higher education institutions. In order to enter higher education institutions, the last two years in the school are devoted to in-depth study of required disciplines. For admission to higher education institutions, the applicant must have a high school diploma. Admission is through the university and college admissions service. In higher education institutions, the future pre-school teacher acquires the first level of education – bachelor, after which the pre-school teacher develops programs that allow to obtain a master's degree. The first level requires 3–4 years of study. In England and Scotland, there is a range of professional programs available for educators who will or will be working with children with special needs. There are two groups of programs: focused on raising the professional level by specialty; focused on research. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is characterized by a parallel model of pre-service education. The modern education systems of England, Wales, Scotland and Northern Ireland differ in details, but the basic structures are similar. Training standards have been developed in the UK to set requirements for the professional competence of pre-service teachers. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | дошкільна освіта | uk |
dc.subject | Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | структура | uk |
dc.subject | система підготовки | uk |
dc.subject | вчитель | uk |
dc.subject | рівень освіти | uk |
dc.subject | паралельна модель підготовки фахівців дошкільної освіти | uk |
dc.subject | вступ до закладів вищої освіти | uk |
dc.subject | дошкольное образование | uk |
dc.subject | Соединенное Королевство Великой Британии и Северной Ирландии | uk |
dc.subject | профессиональная подготовка | uk |
dc.subject | система подготовки | uk |
dc.subject | учитель | uk |
dc.subject | уровень образования | uk |
dc.subject | параллельная модель подготовки специалистов дошкольного образования | uk |
dc.subject | вступление к заведениям высшего образования | uk |
dc.subject | pre-school education | uk |
dc.subject | United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland | uk |
dc.subject | vocational training | uk |
dc.subject | structure | uk |
dc.subject | system of training | uk |
dc.subject | teacher | uk |
dc.subject | level of education | uk |
dc.subject | parallel model of training of specialists of pre-school education | uk |
dc.subject | introduction to higher education institutions | uk |
dc.title | Рівнева підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії | uk |
dc.title.alternative | Уровневая подготовка будущих специалистов дошкольного образования в Соединенном Королевстве Великой Британии и Северной Ирландии | uk |
dc.title.alternative | Level training of future specialists of preschool education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland | uk |
dc.type | Article | uk |