У статті розглядаються особливості музично-сценічної діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва, яка виступає як засіб формування їх професійно-особистісних цінностей. Подано визначення професійно-особистісних цінностей та розкрито значення їх формування для самореалізації особистості у професійній діяльності. Розглянуто сутність музично-сценічної діяльності, її витоки та процес розвитку, визначено існуючі форми (виконавську та театралізовану). Визначено функції, які виконує музично-сценічна діяльність (аксіологічна, професійна, виховна, загальнорозвиваюча, комунікативна). Запропоновано її складові (музично-виконавську, театралізовану, літературно-поетичну, хореографічну). Окреслена поетапна структура формування професійно-особистісних цінностей в музично-сценічній діяльності. Доведена роль музиканта-педагога та освітнього середовища у процесі формування професійно-особистісних цінностей засобами музично-сценічної діяльності.
В статье рассматриваются особенности музыкально-сценической деятельности будущих учителей музыкального искусства, которая выступает как средство формирования их профессионально-личностных ценностей. Дано определение профессионально-личностных ценностей и раскрыто значение их формирования для самореализации личности в профессиональной деятельности. Рассмотрены сущность музыкально-сценической деятельности, ее истоки и процесс развития, определены существующие формы (исполнительская и театрализованная). Определены функции, которые выполняет музыкально-сценическая деятельность (аксиологическая, профессиональная, воспитательная, общеразвивающая, коммуникативная). Предложено ее составляющие (музыкально-исполнительская, театрализованная, литературно-поэтическая, хореографическая). Обозначена поэтапная структура формирования профессионально-личностных ценностей в музыкально-сценической деятельности. Доказана роль музыканта-педагога и образовательной среды в процессе формирования профессионально-личностных ценностей средствами музыкально-сценической деятельности.
In the article the features of future teachers of music stage and musical activity, serving as a source of their professional and personal values, have been considered. Also the definitions of the professional and personal values and values disclosed for forming their self-identity in professional activity have been formulated. The essence of musical and theatrical activity, its origins and development, identified existing forms (and theatrical performance), have been investigated. The functions performed by the musical and theatrical activity (axiological, professional, educational, general developmental, communication) and the components of the musical and theatrical activity (musical and performance, theatrical, literary and poetry, dance) have been defined. Also the phased structure formation of the professional and personal values in music and stage activity have been outlined. The teacher’s of music and the educational environment’s role in the process of professional and personal values forming by means of musical and theatrical activities have been proved.