Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичний супровід професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Княжева, Ірина Анатоліївна
dc.date.accessioned 2022-11-22T09:22:22Z
dc.date.available 2022-11-22T09:22:22Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Княжева, І. А. Методичний супровід професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти / І. А. Княжева // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 88. – С. 101-104. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.88.20 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38308
dc.description.abstract У статті доведено значення та висвітлено сутнісні характеристики й етапи професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти (педагогічна грамотність, професійно-педагогічна освіченість, готовність до професійно-педагогічної діяльності, професійно-педагогічна компетентність, педагогічна культура вчителя). На основі аналізу наукових джерел схарактеризовано поняття «супровід» і «психолого-педагогічний супровід». Психолого-педагогічний супровід у контексті вищої професійно-педагогічної освіти позиційовано як систему професійної діяльності викладача, побудовану на максимальному врахуванні наявних особистісних ресурсів і спрямовану на створення оптимальних умов для повноцінного розвитку й успішного особистісного і професійного становлення майбутнього вчителя як суб’єкта освітнього процесу. Схарактеризовано основні принципи його реалізації (індивідуалізації, принцип пріоритетності опертя на внутрішній потенціал суб’єкта, демократичності, діалогічності, автономності суб’єктності). Доведено ефективність тьюторської позиції викладача щодо здійснення ним психолого-педагогічного супроводу здобувачів вищої педагогічної освіти через реалізацію соціальних ролей, серед яких: учасник спільної діяльності; посередник; духовний наставник; експерт; навігатор. Запропоноване розуміння методичного супроводу як видового щодо психолого-педагогічного супроводу багатоаспектного і поліфункційного феномену, реалізація якого в умовах університетської освіти сприяє професійному становленню здобувачів педагогічної освіти. Він передбачає здійснення викладачем тьюторської допомоги і підтримки здобувачу педагогічної освіти у формуванні орієнтаційного поля його методично спрямованого професійного саморозвитку, відповідальність за обрану стратегію дії у межах якого несе він сам. Розроблено поетапний алгоритм здійснення методичного супроводу професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти. uk
dc.description.abstract The article proves the importance and highlights the essential characteristics and stages of professional development of future teachers in the conditions of university education (pedagogical literacy, professional-pedagogical education, readiness for professional-pedagogical activity, professional-pedagogical competence, teacher's pedagogical culture). Based on the analysis of scientific sources, the concepts of «support» and «psychological-pedagogical support» were characterized. Psychological-pedagogical support in the context of higher professional-pedagogical education is positioned as a system of a teacher's professional activity, built on maximum consideration of available personal resources and aimed at creating optimal conditions for full-fledged development and successful personal and professional formation of the future teacher as a subject of the educational process. The main principles of its implementation are characterized (individualization, the principle of priority based on the internal potential of the subject, democracy, dialogicity, autonomy of subjectivity). The effectiveness of the teacher's tutoring position regarding his implementation of psychological and pedagogical support of students of higher pedagogical education through the implementation of social roles, including: participant in joint activities, has been proven. agent; guru; expert; navigator. The proposed understanding of methodical support as a kind of psychological-pedagogical support is a multi-faceted and multifunctional phenomenon, the implementation of which in the conditions of university education contributes to the professional development of those who receive pedagogical education. It provides for the teacher to provide tutoring assistance and support to the student of pedagogical education in the formation of the orientation field of his methodically directed professional self-development, the responsibility for the chosen strategy of action within the limits of which he himself bears. A step-by-step algorithm for methodical support of the professional development of future teachers in the conditions of university education is proposed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject методичний супровід uk
dc.subject принципи uk
dc.subject етапи uk
dc.subject професійне становлення uk
dc.subject майбутні вчителі uk
dc.subject професійно-педагогічна освіта uk
dc.subject methodical support uk
dc.subject principles uk
dc.subject stages uk
dc.subject professional formation uk
dc.subject future teachers uk
dc.subject professional and pedagogical education uk
dc.title Методичний супровід професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти uk
dc.title.alternative Methodological support of the professional formation of future teachers in the conditions of university education uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу