У статті представлено методику навчання фізичних вправ засобами бадмінтону студентів педагогічного профілю з ослабленим здоров’ям. Визначено цільову спрямованість освітнього процесу студентів педагогічного профілю з ослабленим здоров’ям. Розглянуто організаційні форми проведення занять з фізичного виховання, розроблено технологію навчання фізичних вправ засобами бадмінтону та рівні навчальних досягнень студентів педагогічного профілю з ослабленим здоров’ям.
The article presents a methodology for teaching physical exercises by means of badminton to students with pedagogical profile poor health. The target orientation of the educational process of pedagogical students with poor health is determined. The organizational forms of conducting physical education classes are considered, the technology of teaching physical exercises by means of badminton and the levels of educational achievements by students of a pedagogical profile with poor health are developed. Thanks to the implementation of the proposed teaching methodology with the inclusion of badminton means, students of a pedagogical profile with poor health master their special knowledge, skills, and physical culture and health-improving competence for a healthy lifestyle and active motor activity is formed in their minds.