Встановлено, що у процесі застосування індивідуальних і групових форм самостійної роботи у майбутніх викла-
дачів професійної підготовки на заняттях спеціальних дисциплін, може виділятися два типи взаємин: мотивуваль-
ний, коли педагог не тільки змушує робити студентів те, що він говорить, але і пояснює сенс проблемного завдання,
некатегорично, а частково йде на зустріч майбутнім викладачам та ініціативний, коли педагог указує, що необхідно
робити, і допомагає, причому майбутні викладачі можуть проявляти і власну ініціативу.
З’ясовано, що сучасні майбутні викладачі виявляють значний інтерес до інформаційно-комунікаційних технологій
навчання. Відмова від директивного навчання й директивності передбачає надання майбутнім викладачам більшої
самостійності, можливостей вільного вибору курсів, форм контролю. Урахування цих потреб призводить до оновлен-
ня форм і методів презентації знань та співпраці між педагогом та студентом.
Розкрито особливості вивчення педагогами можливостей сучасних інформаційно-комунікаційних технологій,
які зумовлені, передусім, тим, що інформаційне середовище, або «мережевий простір», стрімко вдосконалюється,
а отже, дає змогу формувати інформаційний потік відповідно до інтересів майбутніх викладачів у сфері інформації,
забезпечувати доступ до інформаційних ресурсів, телестудій, баз даних або копій реальних нормативних документів.
Сучасні засоби передавання інформації практично не мають обмежень за обсягом, швидкістю й видом транслювання
інформації, а засоби навігації «мережевий простір» забезпечують можливість звернення майбутніх викладачів до
будь-якого віддаленого джерела інформації з метою розв’язання поставленого завдання на заняттях зі спеціальних
дисциплін.
Доведено, що основне призначення засобів інформаційно-комунікаційних технологій полягає в тому, щоб сприяти
ефективному проведенню занять зі спеціальних дисциплін та раціональному використанню навчального часу й фор-
муванню у майбутніх викладачів пізнавальних здібностей, посиленню мотивації до навчання, розвитку теоретичного,
технічного мислення, формуванню вміння приймати оптимальні рішення в складних ситуаціях.
It is stated that in the process of applying individual and group forms of independent work with future teachers of Vocational
training in special disciplines, there are two types of relationships: motivational, when the teacher not only forces students
to do what he says, but also explains the meaning of the problem. non-categorically, and partly goes to meet future teachers
and initiative, when the teacher indicates what needs to be done and helps, and future teachers can show their own initiative.
It was found that modern future teachers show a significant interest in Information and Communication Technologies.
Refusal of directive teaching and directiveness implies giving future teachers greater independence, opportunities for free
choice of courses, forms of control. Taking into account these needs leads to the renewal of forms and methods of knowledge
presentation and cooperation between a teacher and a student.
The peculiarities of teachers' study of the possibilities of modern Information and Communication Technologies are revealed,
which are due to the fact that the information environment, or "network space", is rapidly improving, to information resources,
TV studios, databases or copies of real regulations. Modern means of information transfer have virtually no restrictions on
the volume, speed and type of information transmission, and means of navigation "network space" provide the opportunity for
future teachers to turn to any remote source of information to solve the problem in special disciplines.
It is proved that the main purpose of Information and Communication Technologies is to promote effective classes in special
disciplines and the rational use of teaching time and the formation of future teachers' cognitive abilities, increase motivation to
learn, develop theoretical and technical thinking, develop the ability to accept optimal solutions in difficult situations.