Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Рикачевський, О. В.
dc.date.accessioned 2022-10-06T08:36:52Z
dc.date.available 2022-10-06T08:36:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Рикачевський, О. В. Деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер / О. В. Рикачевський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 87 – С. 83-87. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.87.17 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38064
dc.description.abstract У статті розглядається деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер, зауважується, що етичні закони й позиції у медицині – це погляди і знання, які наочно інтегрують моральні засади особистості й загалом процесу лікування, теорію і практику стосунків з хворими, суспільством та колегами. Не існує окремих етичних категорій щодо поведінки лікаря, фельдшера, медичної сестри чи санітарки. Етичні принципи у медицині – неподільне ціле, хоча кожен окремий медичний фах має свої професійні, а отже й етичні відмінності. Зауважується, що деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер передбачає професійну підготовку компетентного фахівця, спроможного як забезпечувати надання належних медичних послуг, так і покращувати рівень якості охорони здоров’я загалом. Закцентовано увагу на принципах, котрі є визначальними в медицині, зокрема: «не нашкодь», «роби добро», принцип справедливості, принцип пошани прав і гідності людини, принцип правдивості, принцип конфіденційності, принцип дотримання обов´язку, принцип пошани автономії пацієнта. До сучасного медпрацівника також пред’являються такі високі вимоги, як кмітливість, сумлінність, доброзичливість, відповідальність, ерудиція, співчуття, стриманість, висока працездатність, духовність, інтелігентність та інші. У статті окреслено основні компетенції медичного працівника, які є важливими для здійснення професійного самовдосконалення, зокрема: усвідомлення та сприйняття морально-етичних норм поведінки стосовно колег, пацієнтів, оточуючого середовища (принцип біоетики); володіння та дотримання норм здорового способу життя; потреба вчитися; здатність до об’єктивної критики і самокритики; адаптивність і комунікабельність; наполегливість у досягненні мети; знання іноземної мови; навички роботи з комп’ютерними технологіями; уміння збирати, аналізувати й керувати інформацією; дослідницькі навички. Автор вирізняє деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер як пріоритетний, оскільки медична деонтологія – суміжна дисципліна між етикою і медициною. Ключовим поняттям медичної деонтології є професійний обов’язок медичного працівника перед суспільством і пацієнтами. uk
dc.description.abstract The article examines the deontological approach to the future nurses training, notes that ethical laws and positions in medicine are views and knowledge that clearly integrate the moral principles of the individual and the treatment process, theory and practice of relationships with patients, society and colleagues. There are no separate ethical categories for the behavior of a doctor, paramedic, or nurse. Ethical principles in medicine are an indivisible whole, although each individual medical profession has its own professional and therefore ethical differences. It is noted that the deontological approach to the future nurses training involves the training of a competent specialist who can both ensure the provision of appropriate medical services and improve the quality of health care in general. Emphasis is placed on the principles that are decisive in medicine, in particular: "do no harm", "do good", the principle of justice, the principle of respect for human rights and dignity, the principle of truthfulness, the principle of confidentiality, the principle of duty, respect for patient autonomy. The modern nurse is also subject to such high requirements as intelligence, honesty, kindness, responsibility, erudition, compassion, restraint, high effi-ciency, spirituality, intelligence and others. The article outlines the main competencies of a health worker, which are important for professional self-improvement, in particular: awareness and perception of moral and ethical norms of behavior in relation to colleagues, patients, the environment (the principle of bioethics); possession and observance of healthy lifestyles; the need to learn; ability to objective criticism and self-criticism; adaptability and sociability; persistence in achieving the goal; know- ledge of a foreign language; computer skills; ability to collect, analyze and manage information; research skills. The author identifies the deontological approach to the training of future nurses as a priority, as medical deontology is a related discipline between ethics and medicine. The key concept of medical deontology is the professional duty of the medical worker to society and patients. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject деонтологія uk
dc.subject професійна етика uk
dc.subject професійний обов’язок медичних сестер uk
dc.subject правила деонтології uk
dc.subject деонтологічна культура uk
dc.subject deontology uk
dc.subject professional ethics uk
dc.subject professional duty of nurses uk
dc.subject rules of deontology uk
dc.subject deontological culture uk
dc.title Деонтологічний підхід до підготовки майбутніх медичних сестер uk
dc.title.alternative Deontological approach to the future nurses training uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics