Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Симуляційні технології у системі підготовки майбутніх лікарів в умовах COVID-19

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кучин, Ю. Л.
dc.contributor.author Канюра, О. А.
dc.contributor.author Мельник, В. С.
dc.contributor.author Стучинська, Н. В.
dc.contributor.author Микитенко, П. В.
dc.date.accessioned 2022-10-06T06:42:51Z
dc.date.available 2022-10-06T06:42:51Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Симуляційні технології у системі підготовки майбутніх лікарів в умовах COVID-19 / Ю. Л. Кучин, О. А. Канюра, В. С. Мельник, Н. В. Стучинська, П. В. Микитенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 132-141. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.26. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38058
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження полягає в тому, що під час пандемії COVID-19 перед вітчизняними медичними (фармацевтичними) закладами вищої освіти (М(Ф)ЗВО) постає низка випробувань, пов’язаних з організацією навчаль- ного процесу в умовах карантинних обмежень, потребою забезпечення якості та доступності вищої медичної (фар- мацевтичної) освіти. Особливої актуальності набувають проблеми формування практичної складової професійної компетентності майбутнього лікаря. Стрімкий розвиток технологій та глобальний прогрес інформаційного суспільства породжують нові можливості для системи професійної освіти та спонукають науково-педагогічних працівників до системного оновлення освітніх програм, вдосконалення змісту підготовки здобувачів вищої освіти, модернізації форм i методів навчання, пошуку альтернативних моделей побудови навчального процесу для підготовки компетентного та конкурентоспроможного фахівця галузі охорони здоров'я. Система організації освітнього процесу та розроблення різних аспектів методики навчання майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я є предметом дослідження вітчизняних та іноземних науковців, зокрема, Власенка О., Корди М., Кучина Ю., Стучинської Н., Бетамена Дж. МакШейна М., Річардсона К. Завданням даного дослідження є дослідження теоретичних та прикладних аспектів організації симуляційного навчання здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я на основі аналізу та узагальнення досвіду Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. У статті проаналізовано та узагальнено досвід організації симуляційного навчання здобувачів вищої освіти в галузі охорони здоров’я. Досліджено функціональні можливості найпоширеніших систем моделювання «віртуаль- ний пацієнт» для формування практичної складової фахової компетентності майбутніх лікарів. Описано особливос- ті організації освітнього процесу в медичному університеті за аудиторною, змішаною (аудиторно-дистанційною) та синхронною (гібридною) формами навчання в період карантинних обмежень. Отже, розроблено технологію проведення об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту, яка дає змогу стандартизувати процедуру перевірки рівня сформованості клінічної фахової компетентності майбутньо- го лікаря згідно з вимогами стандарту вищої медичної освіти. Проведено аналіз дидактичного потенціалу систем моделювання «віртуальний пацієнт» та підходів до організації освітнього процесу з їх застосуванням. Показано, що використання симуляційного навчання та систем моделювання «віртуальний пацієнт» під час підготовки майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я підвищує ефективність навчання, зацікавленість студентів та інтернів, мотивуючи їх до відпрацювання необхідних складових професійної компетентності майбутнього лікаря. uk
dc.description.abstract Urgency of the research. During the current COVID-19 pandemic, many national medical (pharmaceutical) institutions of higher education (M(Ph)HEI) are facing a number of challenges related to the organization of the educational process under quarantine restrictions and to the need for ensuring the quality and accessibility of higher medical (pharmaceutical) education. The problems of shaping the practical component of the professional competence for future doctors are therefore of particular relevance. Target setting. Further, the rapid development of technology and global progress of the information society give rise to new opportunities for the system of vocational education and encourage scientific and pedagogical workers to systematically update educational programs, improve the content of students training, modernize the forms and methods of teaching, search for alternative models of building the educational process in order to prepare a competent and competitive healthcare professional. Actual scientific researches and issues analysis. The system of organization of the educational process and different aspects of methods development of training future health professionals is the subject of research of domestic and foreign scientists, in particular, Vlasenko O., Korda M., Kuchin Y., Stuchynska N., Bateman J. McShane M., Richardson C. The research objective. The purpose of this study is to present and substantiate the theoretical and applied aspects of the organization of simulation training for higher education applicants in the field of health care based on the analysis and generalization of the experience of the Bogomolets National Medical University. The statement of basic materials. The experience of organizing simulation training for higher education students in the field of health care was analyzed and summarized. There have been investigated the functional capabilities of the most common "virtual patient" modeling systems for the formation of the practical component of the future doctors' professional competence. Finally, the features of the organization of the educational process at a medical university in classroom, mixed (classroom-distance) and synchronous (hybrid) forms of education during the period of quarantine restrictions have been described. Conclusions. A technology for conducting an objective structured practical (clinical) exam has been developed. It helps to standardize the procedure for checking the level formation of the clinical professional competence of a future doctor in accordance with the requirements the standard of higher medical education. We analyzed the didactic potential of "virtual patient" modeling systems and approaches to the organization of the educational process with their application. It is shown that the use of simulation training and modeling systems “virtual patient” in the preparation of future healthcare professionals increases the effectiveness of training, the interest of students and interns, motivating them to develop the necessary components of the future doctor's professional competence. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject дистанційне навчання uk
dc.subject симуляційне навчання uk
dc.subject віртуальний пацієнт uk
dc.subject об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ) uk
dc.subject фахові компетентності uk
dc.subject distance learning uk
dc.subject simulation training uk
dc.subject virtual patient uk
dc.subject objective structured clinical exam (OSCE) uk
dc.subject special competence uk
dc.title Симуляційні технології у системі підготовки майбутніх лікарів в умовах COVID-19 uk
dc.title.alternative Simulation technologies in the system of training future doctors under COVID-19 conditions uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу