Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні видання німецькою мовою з фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. О. Сухомлинського : бібліографічний контекст

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кропочева, Н. М.
dc.date.accessioned 2022-10-05T10:31:35Z
dc.date.available 2022-10-05T10:31:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кропочева, Н. М. Педагогічні видання німецькою мовою з фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. О. Сухомлинського : бібліографічний контекст / Н. М. Кропочева // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 87 – С. 39-44. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.87.08 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38049
dc.description.abstract Зроблено структурний та змістовий аналіз науково-допоміжного бібліографічного покажчика «Педагогічні видання німецькою мовою другої половини ХІХ століття – 1917 року у фонді Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського». Розглянуто основні текстологічні, типовидові особливості та інноваційні методики, що практикувалися в процесі його укладання, а саме: підготовлено фаховий переклад назв восьмисот двадцяти видань з німецької на українську мову, розроблено ілюстративні додатки до науково-допоміжного бібліографічного покажчика. Окреслено теоретичні засади бібліографічного виявлення, відбору та подальшого бібліографічного опрацювання документів. Розглянуто напрями опрацювання рідкісних видань з колекції «Видання XVII – початку XX ст. іноземними мовами» фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського упродовж 2005–2018 рр. Зазначено, що в рамках наукового дослідження «Педагогічна наука та освіта в особах, документах, бібліографії» (2020–2022) вперше систематизовано й цілісно представлено німецькомовні педагогічні видання другої половини ХІХ століття – початку XX століття. крізь призму бібліографічної реконструкції педагогічних джерел. Встановлено, що найбільш конструктивним для зазначеного жанру видання, враховуючи предмет дослідження, є систематизація відібраних видань за типовидовим складом і відповідно до характеру інформації. Констатовано, що вивчення змісту педагогічних джерел німецькою мовою другої половини XIX – початку XX ст. уможливлює виявлення особливостей освітнього процесу закладів освіти різних рівнів в історичному контексті. uk
dc.description.abstract A structural and semantic Analysis of the scientific and auxiliary bibliographic Index «Pedagogical publications in German in the second half of the nineteenth century – 1917 in the fund of the V. O. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine». The main textual, typical features and innovative Methods practiced in the Process of its Compilation are considered, namely: a professional translation of the Titles of eight hundred and twenty editions from German into Ukrainian was prepared, illustrative Appendices to the scientific and auxiliary bibliographic Index were developed. Theoretical Princi-ples of bibliographic Identification, Selection and further bibliographic processing of Documents are outlined. The directions of elaboration of Rare editions from the collection «Editions of the XVII – early XX centuries in foreign languages» of the Fund of the State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine named after V. O. Sukhomlynskyi during 2005–2018. German- language pedagogical Publications of the second half of the XIX century are presented. – early XX century. through the prism of bibliographic Reconstruction of pedagogical Sources. It is established that the most constructive for this genre of Publication, considering the Subject of Research, is the Systematization of selected Publications by type and composition and according to the nature of information. It is stated that the Study of the Content of pedagogical Sources in German in the second half of the Beginning of Art. Makes it possible to identify the peculiarities of the educational Process of educational Institutions of different Levels in the historical Context. Theoretical and applied Value as a source base for multidisciplinary Research is characterized. Prospects of further scientific Researches are outlined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject рідкісні видання uk
dc.subject колекція «Видання XVII – початку XX ст. іноземними мовами» uk
dc.subject науково-допоміжний бібліографічний покажчик uk
dc.subject rare editions uk
dc.subject collection «Editions of the XVII – early XX centuries foreign languages» uk
dc.subject scientific and auxiliary bibliographic index uk
dc.title Педагогічні видання німецькою мовою з фонду Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. О. Сухомлинського : бібліографічний контекст uk
dc.title.alternative Pedagogical editions in the german Language from the foundation of the V. O. Sukhomlynskyi state scientific and pedagogical Library : bibliographical context uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу