Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Креативність та критичне мислення як елементи навичок технології «4к» на уроках української мови в НУШ

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Костюк, Л. М.
dc.contributor.author Барнич, О. В.
dc.contributor.author Мамчич, О. Б
dc.date.accessioned 2022-10-05T07:05:31Z
dc.date.available 2022-10-05T07:05:31Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Костюк, Л. М. Креативність та критичне мислення як елементи навичок технології «4к» на уроках української мови в НУШ / Л. М. Костюк, О. В. Барнич, О. Б. Мамчич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 113-118. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.22. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38035
dc.description.abstract Дослідження спрямоване на комплексний аналіз теоретичного та практичного аспекту елементів технології «4К», що являє собою модель до складу якої входять такі компоненти: критичне мислення, креативність, командна робо- та та комунікація. У фокусі вивчення були навички креативності та критичного мислення. Адже вони є ключовими для подолання викликів сьогодення та адаптування до нової реальності через критичну оцінку інформації та уміння нешаблонно мислити, долаючи стереотипи та усталені форми, що не є ефективними чи актуальними. Опрацьовано джерелознавчу базу за проблемою дослідження, яка складається із досліджень як вітчизняних учених, так і зарубіж- них. Зосереджено увагу на специфіці розвитку та удосконалення означених елементів технології «4К» на уроках укра- їнської мови в Новій українській школі. Вивчено два провідних складники технології «4К», їхній зміст, роль, значення та можливості сучасного уроку української мови для розвитку креативного та критичного мислення учнів молодшого шкільного віку. З’ясовано взаємозв’язок та взаємовплив обраних елементів. Аргументовано необхідність розвитку кре- ативності та критичного мислення з метою формування творчої діяльності та усунення стереотипного, шаблонного мислення, подолання інертності здобувачів початкової освіти. Закцентовано увагу на тому, що оптимальна організа- ція процесу розвитку креативності та критичності мислення має на меті всебічний та гармонійний розвиток особи- стості, становлення повноцінного члена соціуму. У практичному розрізі запропоновано перелік вправ та ігор з реко- мендаціями щодо прикладного застосування для розвитку вищенаведених елементів технології «4К». Наголошено, що уроки української мови мають значний потенціал щодо розвитку креативного та критичного мислення, за допомогою правильного та доречного використання вправ на кожному уроці, особливо на уроках розвитку зв’язного мовлення. uk
dc.description.abstract The study is aimed at a comprehensive analysis of the theoretical and practical aspects of the «4K» technology elements, which is a model that includes the following components: critical thinking, creativity, teamwork and communication. The focus of the study was the skills of creativity and critical thinking. After all, they are key to overcoming the challenges of the present and adapting to a new reality through a critical assessment of information and the ability to think outside the box, overcoming stereotypes and established forms that are not effective or relevant. A source study base on the research problem has been worked out, which consists of studies of both domestic scientists and foreign ones. Attention is focused on the specifics of the development and improvement of these elements of the «4K» technology in the Ukrainian language lessons at the New Ukrainian School. The two leading components of the «4K» technology, their content, role, significance and possibilities of the modern Ukrainian language lesson for the development of creative and critical thinking of primary school pupils are studied. The interrelation and mutual influence of the selected elements is found out. The need for the development of creativity and critical thinking for the formation of creative activity and the elimination of stereotypical, pattern thinking, overcoming the inertia of primary education applicants is argued. The attention is paid to the fact that the optimal organization of the process of creativity and critical thinking development aims a comprehensive and harmonious development of the individual, the formation of a full-fledged member of society. In a practical context, a list of exercises and games is proposed, that has recommendations for application for the development of the above elements of the «4K» technology. It is noted that the lessons of the Ukrainian language have a significant potential for the development of creative and critical thinking, with the help of the correct and appropriate use of exercises in each lesson, especially in the lessons of the development of coherent speech. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject 4К навички uk
dc.subject креативність uk
dc.subject критичне мислення uk
dc.subject урок української мови uk
dc.subject НУШ uk
dc.subject 4C skills uk
dc.subject creativity uk
dc.subject critical thinking uk
dc.subject Ukrainian language lesson uk
dc.subject NUS uk
dc.title Креативність та критичне мислення як елементи навичок технології «4к» на уроках української мови в НУШ uk
dc.title.alternative Creativity and critical thinking as elements of «4K» skills in the Ukrainian language lessons in NUS uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу