Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Студентоцентроване навчання як фактор удосконалення системи професійної підготовки у закладах вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Вишківська, Ванда Болеславівна
dc.contributor.author Кондратенко, Любов Іванівна
dc.contributor.author Патлайчук, О. В.
dc.contributor.author Малінка, Олена Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-10-03T13:52:06Z
dc.date.available 2022-10-03T13:52:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Студентоцентроване навчання як фактор удосконалення системи професійної підготовки у закладах вищої освіти / В. Б. Вишківська, Л. І. Кондратенко, О. В. Патлайчук, О. О. Малінка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 87 – С. 20-24. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.87.04 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38029
dc.description.abstract У статті розкрито сутність «студентоцентрованого навчання» як нової парадигми організації освітнього процесу у вищій школі. Обґрунтовано, що впровадження студентоцентрованого навчання забезпечує автономність особистості студента, гнучкість освітньої траєкторії, систематичний моніторинг якості освітніх послуг, підвищує мотивацію студентів до навчання та саморефлексії, сприяє формуванню суб’єктної позиції студента і створює умови для гармонійного розвитку особистості. Доведено, що студентоцентроване навчання вимагає його персоналізації та цифровізації як необхідних факторів удосконалення системи підготовки фахівців у ЗВО. З’ясовано, що персоналізація передбачає такий спосіб проектування та реалізації освітнього процесу, у якому студент виступає суб’єктом навчальної діяльності, що визначає його здатність до аналізу та проектування своєї діяльності, самостійних дій в умовах невизначеності, прагнення до самовдосконалення (самопізнання, самоконтролю, самооцінки, саморегуляції та саморозвитку) і прагнення творчої самореалізації. За допомогою своєї активності особистість когнітивно, теоретично або практично моделює, структурує простір своєї взаємодії зі світом, організує його, зберігаючи при цьому свою автономність. Обґрунтовується висновок, згідно з яким трансформація професійної підготовки, що відбувається в даний час, передбачає: вироблення нових концептуальних та організаційно-управлінських підходів до формування системи професійної підготовки фахівців; розроблення відповідних цифровій реальності форм та напрямів педагогічної освіти (інтеграція з глобальним інформаційним відкритим освітнім простором, вільний доступ до світових цифрових ресурсів, задоволення освітніх потреб студентів в цифрових продуктах), оновлення її змістового компоненту. uk
dc.description.abstract The article reveals the essence of "student-centered learning" as a new paradigm of organization of the educational process in higher education. It is substantiated that the introduction of student-centered learning provides autonomy of the student’s personality, flexibility of educational trajectory, systematic monitoring of the quality of educational services, increases students’ motivation to study and self-reflection, promotes the formation of the student’s subjective position and creates conditions for harmonious personality development. It is proved that student-centered education requires its personalization and digitalization as necessary factors for improving the system of training in the Free Economic Zone. It was found that personalization involves a way of designing and implementing the educational process in which the student is the subject of educational activities, which determines his ability to analyze and design their activities, independent action in uncertainty, the desire for self-improvement (self-knowledge, self-control, self-esteem, self-regulation and self-development) and the desire for creative self-realization. Through his activity, the individual cognitively, theoretically or practically models, structures the space of his interaction with the world, organizes it, while maintaining its autonomy. The conclusion is substantiated, according to which the transformation of professional training that is taking place now involves: development of new conceptual and organizational and managerial approaches to the formation of a system of professional training; development of appropriate digital reality forms and directions of pedagogical education (integration with the global information open educational space, free access to global digital resources, meeting the educational needs of students in digital products), updating its content component. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject студентоцентроване навчання uk
dc.subject студентоцентрований підхід uk
dc.subject персоніфіковане навчання uk
dc.subject цифровізація навчання uk
dc.subject управління uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject student-centered learning uk
dc.subject student-centered approach uk
dc.subject personalized learning uk
dc.subject digitalization of learning uk
dc.subject management uk
dc.subject training uk
dc.title Студентоцентроване навчання як фактор удосконалення системи професійної підготовки у закладах вищої освіти uk
dc.title.alternative Student-centered education as a factor of improving the professional training system in Institutions of higher education uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics