Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Класифікація силових кистьових функцій в предметно-практичній діяльності дошкільників

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кантаржи, В. К.
dc.date.accessioned 2022-10-03T10:55:19Z
dc.date.available 2022-10-03T10:55:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кантаржи, В. К. Класифікація силових кистьових функцій в предметно-практичній діяльності дошкільників / В. К. Кантаржи // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 94-98. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.18. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38026
dc.description.abstract В статті зроблена спроба систематизувати та класифікувати арсенал основних силових кистьових функцій у дошкільників з орієнтацією на їхню предметно-практичну діяльність. На основі аналізу літературних джерел та особистого багаторічного досвіду спостереження було створено робочу класифікацію силових кистьових функцій у дошкільників старшого віку. Доведена значимість першочергового формування та корекції саме силових функцій кисті в загальному психофізичному розвитку дошкільників. Дана детальна характеристика кожної функції як з істо- ричної позиції (філогенетичний аспект), так і в ракурсі сучасної її актуальності. Особлива увага була приділена опор- ній функції верхніх кінцівок – саме вона, на погляд автора, є основною в становленні опорно-рухової системи дитини в період раннього онтогенезу і стимулює розвиток скелета та вертикалізації тіла до ортоградного положення. Пред- ставлена логічна послідовність формування силових кистьових функцій у біологічно зумовленому філогенетично-он- тогенетичному ланцюжку. Показано зв’язок кожної з силових кистьових функцій з актуальним для людини (дитини) видом предметно-прак- тичної діяльності. Коротко окреслено перспективні шляхи розвитку, формування та корекції кожної з зазначених силових функцій. У висновках автором наводиться орієнтовна робоча класифікація силових кистьових функцій людини: опорна, під- тримуюча, ресорна, балансувальна-нижня, балансувальна-верхня, гребкова (плавникова), блокуюча, поштовхова, удар- на, крокова, переката, захисна, страховочна, захоплююча, кидкова. Далі було актуалізовано лише ті основні силові функції кистей, які необхідно розвивати у дошкільників для їхнього повноцінного психофізичного розвитку та подаль- шої успішної соціалізації. Перспективи дослідження силових кистьових функцій у дошкільників знаходяться у розробці методики діагносту- вання цих функцій та методичного арсеналу їхнього подальшого розвитку та корекції. uk
dc.description.abstract The article attempts to systematize and classify the arsenal of basic power wrist functions in preschoolers with a focus on their subject-practical activities. Based on the analysis of literature sources and personal long-term experience, a working classification of power wrist functions in older preschoolers was created. The importance of the primary formation and correction of the power functions of the wrist in the general psychophysical development of preschoolers is proved. A detailed description of each function is given both from a historical standpoint (phylogenetic aspect) and from the perspective of its current relevance. Particular attention was paid to the support function of the upper extremities – it is, in the author's opinion, fundamental in the formation of the musculoskeletal system of the child in early ontogenesis and stimulates skeletal development and verticalization of the body to orthograde position. The logical sequence of formation of power carpal functions in the biologically conditioned phylogenetic-ontogenetic chain is presented. The connection of each power wrist functions with the actual for the person (child) type of subject-practical activity is shown. Promising ways of development, formation and correction of each of these power functions are briefly outlined. In the conclusions the author gives an approximate working classification of human wrist functions: supporting, spring, balancing- lower, balancing-upper, rowing (fin), blocking, push, shock, step, roll, protective, safety, exciting, throwing. Further, only those basic power functions of the wrists were updated, which need to be developed in preschoolers for their full psychophysical development and further successful socialization. Prospects for the study of power wrist functions in preschoolers are in the development of methods for diagnosing these functions and the methodological arsenal of their further development and correction. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject силові кистьові функції uk
dc.subject предметно-практична діяльність uk
dc.subject дошкільники uk
dc.subject класифікація uk
dc.subject корекція uk
dc.subject power wrist functions uk
dc.subject subject-practical activity uk
dc.subject preschoolers uk
dc.subject classification uk
dc.subject correction uk
dc.title Класифікація силових кистьових функцій в предметно-практичній діяльності дошкільників uk
dc.title.alternative Classification of power wrist functions in subject-practical activities of preschoolers uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу