Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Дидактичний потенціал автентичної історико-художньої літератури в навчанні іноземним мовам

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Зінченко, А. В.
dc.contributor.author Єрмоленко, С. В.
dc.contributor.author Вернидуб, Г. С.
dc.date.accessioned 2022-10-03T09:33:29Z
dc.date.available 2022-10-03T09:33:29Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Зінченко, А. В. Дидактичний потенціал автентичної історико-художньої літератури в навчанні іноземним мовам / А. В. Зінченко, С. В. Єрмоленко, Г. С. Вернидуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 84-88. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.16. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38021
dc.description.abstract У статті аналізується дидактичний потенціал історико-художніх творів у навчанні іноземним мовам. Іншомов- ним навчальним текстам зазвичай властива певна обмеженість лексичних ситуацій та граматичних конструкцій. Виконана спроба обґрунтувати доцільність залучення автентичних творів, зокрема, історико-художніх, у тренування іншомовних навичок. Розтлумачено поняття історико-художнього твору та перелічено його основні характеристики. Визначено, що високий рівень писемності твору, його історична автентичність, поєднання реального історичного компоненту із вигаданим та авторське сприйняття описуваної епохи забезпечують дидактичний потенціал істори- ко-художнього твору, та стверджують доречність його застосування на заняттях з іноземної мови. На прикладі роботи з романом американської письменниці Т. Моррісон “The Bluest Eye” було розглянуто поетап- ність дидактичної роботи із автентичним історико-художнім твором, а також розроблено відповідні вправи-при- клади. Визначено, що для етапу ознайомлення з твором та його жанровими особливостями ефективне залучення вправ із використанням анкет за історичними подіями сюжету та презентацію обкладинки. Вказано на важливість прочи- тання книги за допомогою методу розділеного читання та створення хмарного е-словника. Розглянуто доцільність переказу прочитаного тексту із цитуванням. Наголошено, що історико-художній твір має значний потенціал для розробки корпусів вправ, як традиційних, так і авторських, для підвищення мовної/мовленнєвої компетенції. Визначе- но, що історико-художній твір володіє значними дидактичними можливостями в області лінгвокраїнознавчих знань і запропоновано вправу відповідного спрямування. Проаналізовано ефективність рольової гри та дебатів для розвитку різних компетенцій і навичок. У статті наголошено, що автентичний історико-художній твір на заняттях з інозем- ної мови може сприяти розвитку історичної, політичної, громадянської свідомості в учнів, а також ідей толерант- ності та мультикультуралізму. uk
dc.description.abstract The article considers the potential of historical fiction works in FLT. Foreign educational texts are usually characterized by a certain limitation of lexical situations and grammatical constructions. The article presents an attempt to substantiate the expediency of involving original works, in particular, historical fiction, in the training of foreign language skills. The concept of historical fiction texts is explained and its main characteristics are listed. It is determined that the high level of composition, historical authenticity, combination of real historical component with author's fictional perception of the era described provide didactic potential of historical fiction texts, claiming its relevance in foreign language classes. The analysis of FLT potential of the historical fiction is fulfilled on the work with the novel by the American writer T. Morrison “The Bluest Eye”. The phases of practice work with original historical fiction is considered regarding its didactic influence Examples of appropriate exercises are developed as well. It is determined that the novel presentation stage should include the work presentation itself as well as its genre and generic features. Thus, the questionnaires for historical events of the plot and cover presentation are of high efficiency. The importance of reading a book using the method of split reading and creating a cloud e-dictionary is pointed out in the article. The efficiency of retelling the text with citing is considered. It is emphasized also that the historical fiction novels have significant potential for the development of exercises corpora, both traditional and authorial, in order to increase foreign language / speech competence. It is estimated that the historical fiction novels are of solid didactic importance regarding the field of linguistic and cultural knowledge. The role-play and debates activities are analyzed as effective methods for different skills and competences development. The developed exercises demonstrate the FLT potential of historical fiction in the fields of historical, political, civic consciousness. The article demonstrated several sample exercises for their promotion among students, as well as nurturing the ideas of tolerance and multiculturalism. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject навчання іноземним мовам uk
dc.subject автентичний твір uk
dc.subject історико-художній твір uk
dc.subject дидактичний потенціал uk
dc.subject foreign language teaching uk
dc.subject original text uk
dc.subject historical fiction uk
dc.subject didactic potential uk
dc.title Дидактичний потенціал автентичної історико-художньої літератури в навчанні іноземним мовам uk
dc.title.alternative Original historical fiction texts: didactic potential for FLT uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics