Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Тлумачення поняття «лідерство» в сучасному дискурсі лідерології

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гриньова, М. В.
dc.date.accessioned 2022-09-30T12:45:36Z
dc.date.available 2022-09-30T12:45:36Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Гриньова, М. В. Тлумачення поняття «лідерство» в сучасному дискурсі лідерології / М. В. Гриньова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 67-72. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.13. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38017
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню різних підходів до тлумачення лідерства в контексті існуючої на сучасному ета- пі розвитку лідерології проблеми виведення одного смислового формулювання цього феномену. Наголошено на активній інтеграції лідерства у різні сфери людської життєдіяльності і його виняткову роль у процесі поступу суспільства загалом та різних його підсистем зокрема. Обґрунтовано необхідність визначення більш чітких кордонів лідерства та потребу глибшого аналізу центральних і другорядних його аспектів у зв’язку з акцентуацію освіти щодо виховання лідерів з урахуванням сучасного розуміння феномену лідерства. З’ясовано, що на визначення поняття «лідерство», яке характеризується багатоаспектністю своїх проявів, впливає вибір генетичних та методологічних підходів до трак- тування його сутності, а також галузь науки, через призму якої воно вивчається. Розглядаючи досліджуваний нами конструкт через призму індивідуального лідерства, узагальнено різні погляди закордонних та українських науковців на смислове формулювання поняття «лідерство». На основі аналізу наукових джерел зроблено висновки про пряму чи опосередковану прослідковуваність поняття «діяльність» у різних трактуваннях поняття «лідерство». Запропоно- вано тлумачення лідерства як складного явища, що визначає різні динамічні та статичні рольові аспекти діяльності лідера, її внутрішні та зовнішні чинники у різних суспільних контекстах. За результатами наукового дослідження розроблено структурну модель індивідуального лідерства та уточнено тлумачення таких його елементів, як суб’єкт, об’єкт, контекст та середовище. Окреслена актуальність подальшого дослідження партисипації як характеристики розподільного лідерства в контексті суб’єкт-суб’єктної парадигми розуміння взаємодії лідера та послідовників. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the study of different approaches to the interpretation of leadership in the context of the existing problem of deriving one semantic formulation of this phenomenon at the present stage of development of leaderology. Emphasis is placed on the active integration of leadership in various spheres of human life and its unique role in the progress of society in general and its various subsystems in particular. The author justifies the necessity to define clearer boundaries of leadership and the need for a deeper analysis of its central and secondary aspects in connection with the emphasis on education in the upbringing of leaders, taking into account the modern understanding of the phenomenon of leadership. It was found that the definition of “leadership”, which is characterized by the multifaceted nature of its manifestations, is influenced by the choice of genetic and methodological approaches to the interpretation of its essence, as well as the field of science through which it is studied. Considering the construct we study through the prism of individual leadership, the different views of foreign and Ukrainian scholars on the semantic formulation of the concept of “leadership” are summarized. Based on the analysis of scientific sources, conclusions about the direct or indirect traceability of the concept of “activity” in different interpretations of the concept of “leadership” are made. The proposed interpretation of leadership is a complex phenomenon that determines the various dynamic and static role aspects of the leader's activity, its internal and external factors in different social contexts. Based on the results of the research, a structural model of individual leadership has been developed and the interpretation of such elements as subject, object, context and environment has been clarified. The relevance of further research on participation as a characteristic of distributive leadership in the context of the subject-subject paradigm of understanding the interaction of leader and followers is outlined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject діяльність uk
dc.subject контекст лідерства uk
dc.subject лідер uk
dc.subject лідерологія uk
dc.subject лідерство uk
dc.subject монолідерство uk
dc.subject партисипація uk
dc.subject послідовники uk
dc.subject розподільне лідерство uk
dc.subject середовище лідерства uk
dc.subject суб’єкт та об’єкт лідерства uk
dc.subject activity uk
dc.subject leadership context uk
dc.subject leader uk
dc.subject leadership uk
dc.subject leaderology uk
dc.subject mono leadership uk
dc.subject participatory uk
dc.subject followers uk
dc.subject distributive leadership uk
dc.subject leadership environment uk
dc.subject subject and object of leadership uk
dc.title Тлумачення поняття «лідерство» в сучасному дискурсі лідерології uk
dc.title.alternative Interpretation of the concept of “leadership” in the modern discourse of leaderology uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу