Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування кроскультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах принципу аксіологічності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чжан Вей
dc.contributor.author Малаховська, Ева
dc.date.accessioned 2022-08-29T05:52:28Z
dc.date.available 2022-08-29T05:52:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Чжан Вей. Формування кроскультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах принципу аксіологічності / Чжан Вей, Е. Малаховська // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. СLI (151). – С. 195-204. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.22 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37869
dc.description.abstract Сьогодні фахова підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва у ЗВО здійснюється у полікультурному освітньому просторі, в якому перебувають представники різних культур світу. Серед іноземних студентів набуває популярності музично-педагогічна підготовка у системі неперервної освіти, як така, що зарекомендувала себе перспективною в контексті поєднання мистецької та педагогічної складової. У статті проаналізовано сучасний стан сформованості кроскультурної компетентності студентів, необхідний для створення продуктивних кроскультурних комунікацій у ЗВО. Автором зроблено спробу розкрити зміст принципу аксіологічності, впровадження якого у навчальний процес оптимізує формування кроскультурної компетентності студентів, підкреслює значення активізації оцінного ставлення студентів до музичних творів як до рушія їх глибокого осягнення і переживання на рівні мистецької емпатії. В сучасних дослідженнях надається недостатньо уваги проблемі пошуку шляхів розвитку у студентів таких професійно значущих якостей, як здатність до емоційного співпереживання художніх явищ в мистецтві, асертивність, рефлексія, емпатійність, діалогічність. Будучи невід’ємною складовою виконавської інтерпретації музики, мистецька емпатія передбачає співвіднесення власного мистецького досвіду студента із творчими намірами композитора у результаті розкриття способів і механізмів розвитку у студентів здатності практично діяти й творчо застосовувати набуті знання і досвід у майбутній професійній діяльності. Дослідження підтвердило необхідність і доцільність створення кроскультурного простору ЗВО, покликаного сприяти збереженню традицій, відкриттю нових культурних перспектив; орієнтації на різноманітність та відкритість щодо нових культур, віросповідань; знайомству студентів з різноманіттям народних традицій, норм поведінки і з сучасною їх культурною інтерпретацією; формуванню в студентів здатності до прийняття різних культур і дбайливого до них ставлення. uk
dc.description.abstract Today, professional training of future music teachers in the Free Economic Zone is carried out in a multicultural educational space, which includes representatives of different cultures of the world. Music and pedagogical training in the system of continuing education is gaining popularity among foreign students, as one that has proven to be promising in the context of combining artistic and pedagogical components. The article analyzes the current state of formation of cross-cultural competence of students needed to create productive cross-cultural communications. However, modern research does not pay enough attention to the problem of finding pedagogical ways to develop in students such professionally significant qualities as the ability to emotionally empathize with artistic phenomena in art, assertiveness, reflection, empathy, dialogue. This article attempts to reveal the content of the principle of axiology, the introduction of which into the educational process optimizes the formation of cross-cultural competence of students, emphasizes the importance of activating students’ evaluation of musical works as a driver of their deep comprehension and experience at the level of artistic empathy. As an integral part of the performance interpretation of music, artistic empathy involves correlating the student’s own artistic experience with the composer’s creative intentions as a result of revealing ways and mechanisms of developing students’ ability to act and creatively apply acquired knowledge and experience in future professional activities. The study confirmed the need and expediency of creating a cross-cultural space of free economic education, designed to promote the preservation of traditions, the opening of new cultural perspectives; focus on diversity and openness to new cultures, religions; acquaintance of students with a variety of national traditions, norms of behavior and with their modern cultural interpretation; formation of students’ ability to accept different cultures and caring for them. uk
dc.description.abstract Сегодня профессиональная подготовка будущего учителя музыкального искусства в ЗВО осуществляется в поликультурном образовательном пространстве, где находятся представители разных культур мира. Среди иностранных студентов приобретает популярность музыкально-педагогическая подготовка в системе непрерывного образования, как зарекомендовавшая себя перспективной в контексте сочетания художественной и педагогической составляющей. В статье проанализировано современное состояние сформированности кроскультурной компетентности студентов, необходимое для создания производительных кроскультурных коммуникаций в ВУЗ. Автором сделана попытка раскрыть содержание принципа аксиологичности, внедрение которого в учебный процесс оптимизирует формирование кроскультурной компетентности студентов, подчеркивает значение активизации оценочного отношения студентов к музыкальным произведениям как к двигателю их глубокого постигания и переживания на уровне художественной эмпатии. В современных исследованиях уделяется недостаточно внимания проблеме поиска путей развития у студентов таких профессионально значимых качеств, как способность к эмоциональному сопереживанию художественных явлений в искусстве, ассертивность, рефлексия, эмпатийность, диалогичность. Будучи неотъемлемой составляющей исполнительской интерпретации музыки, художественная эмпатия предусматривает соотношение собственного художественного опыта студента с творческими намерениями композитора в результате раскрытия способов и механизмов развития у студентов способности практически действовать и творчески применять приобретенные знания и опыт в будущей профессиональной деятельности. Исследование подтвердило необходимость и целесообразность создания кросскультурного пространства ЗВО, призванного способствовать сохранению традиций, открытию новых культурных перспектив; ориентации на разнообразие и открытость новых культур, вероисповеданий; знакомству студентов с разнообразием народных традиций, норм поведения и с современной их культурной интерпретацией; формированию у студентов способности к принятию разных культур и бережного к ним отношения. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject кроскультурна компетентність uk
dc.subject фахова підготовка uk
dc.subject компетентнісний підхід uk
dc.subject майбутні вчителі музичного мистецтва uk
dc.subject мистецька емпатія uk
dc.subject принцип аксіологічності uk
dc.subject cross-cultural competence uk
dc.subject professional training uk
dc.subject competence approach uk
dc.subject future teachers of music art uk
dc.subject artistic empathy uk
dc.subject principle of axiology uk
dc.subject кроскультурная компетентность uk
dc.subject профессиональная подготовка uk
dc.subject компетентностный подход uk
dc.subject будущие учителя музыкального искусства uk
dc.subject художественная эмпатия uk
dc.subject принцип аксиологичности uk
dc.title Формування кроскультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва на засадах принципу аксіологічності uk
dc.title.alternative Formation of cross-cultural competence of future teachers of musical art on the basis of the principle of axiological uk
dc.title.alternative Формирование кроскультурной компетентности будущих учителей музыкального искусства на принципах принципа аксиологичности uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу