ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Савченко, Регіна Анатоліївна | |
dc.contributor.author | Пань Цяньї | |
dc.date.accessioned | 2022-08-26T12:29:12Z | |
dc.date.available | 2022-08-26T12:29:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Савченко, Р. А. Використання театральних технологій в професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва / Р. А. Савченко, Пань Цяньї // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. СLI (151). – С. 147-154. - DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.16 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37861 | |
dc.description.abstract | Обґрунтовується актуальність використання театральних технологій в професійній підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Мета статті полягає у виділенні та обґрунтуванні засобів, пов'язаних з театральною педагогікою, за допомогою яких у майбутніх вчителів музичного мистецтва вдосконалюються як технічні навички, так і здатність до сприйняття, розуміння та сценічного втілення інтонаційної змістовності музичних образів та інтонаційної драматургії музичного твору. Визначено, що провідними професійними якостями вчителя музичного мистецтва виступає артистизм (або сценічність) та персонажна свідомість, які значною мірою визначають ступінь його власної “включеності” та здатності до залучення інших учасників до творчого виконавського та педагогічного процесу, а також високий емоційно-смисловий рівень творчого процесу. Доведено, що для професійної підготовки вчителя музичного мистецтва проблема формування педагогічного артистизму є надзвичайно значущою, оскільки вся його виконавська діяльність вимагає акторської майстерності, що реалізується в напрямку “виконавець – слухач”, тоді як педагогічна діяльність, наприклад, у хоровому або вокальному класі має на увазі дещо іншу систему відносин, яку можна охарактеризувати як взаємно спрямовану, варіативну, де викладач і студенти/студент є партнерами педагогічного та сценічного спілкування. Артистизм розуміється як комплекс сценічної адаптованості, емоційної “заразливості” та якості, що характеризує рівень професійної майстерності, “персонажної свідомості” вчителя-музиканта. Персонажна свідомість у процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва розглядається як з художньо-виконавчої, так й з педагогічної позиції, виступаючи провідним засобом театральної педагогіки. Використання засобів театральної педагогіки на етапі професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва робить актуальною розробку заявленої теми, оскільки для її вирішення необхідно розробити ефективні форми та методи навчання, спрямовані на формування техніко-операційних, художньо-виконавчих і особистісно-діяльнісних якостей. | uk |
dc.description.abstract | The relevance of the use of theatrical technologies in the professional training of a teacher of musical art is substantiated. The purpose of the article is to identify and substantiate the means associated with theatrical pedagogy, with the help of which future teachers of musical art improve both technical skills and the ability to perceive, understand and stage the embodiment of the intonation richness of musical images and the intonational dramaturgy of a musical work. It has been determined that the leading professional qualities of a teacher of musical art are artistry (or stage presence) and character consciousness, which largely determine the degree of his own «inclusion» and the ability to attract other participants to the creative performing and pedagogical process, as well as a high emotional and semantic level of creativity. process. It has been proved that for the professional training of a teacher of musical art, the problem of the formation of pedagogical artistry is extremely significant, since all his performing activities require acting skills, implemented in the direction of «performer - listener», while pedagogical activity, for example, in a choir or vocal class implies a slightly different system. relations, which can be characterized as mutually directed, variable, where the teacher and students / students are partners in pedagogical and stage communication. Artistry is understood as a complex of stage adaptability, emotional “vulnerability” and a quality that characterizes the level of professional skill, “personal consciousness” of a musician teacher. Character consciousness in the process of professional training of a teacher of musical art is considered both from an artistic and performing and from a pedagogical position, acting as the leading means of theatrical pedagogy. The use of theatrical pedagogy tools at the stage of professional development of the future teacher of musical art makes the development of the stated topic relevant, since for the solution it is necessary to develop effective forms and methods of teaching aimed at the formation of technical-operational, artistic-performing and personal-active qualities. | uk |
dc.description.abstract | Применение театральных технологий в профессиональной подготовке будущих учителей музыкального искусства. Обосновывается актуальность применения театральных технологий в профессиональной подготовке учителя музыкального искусства. Цель статьи состоит в выделении и обосновании средств, связанных с театральной педагогикой, с помощью которых у будущих учителей музыкального искусства совершенствуются как технические навыки, так и способность восприятия, понимания и сценического воплощения интонационной содержательности музыкальных образов и интонационной драматургии музыкального произведения. Определено, что ведущими профессиональными качествами учителя музыкального искусства выступает артистизм (или сценичность) и персонажное сознание, в значительной степени определяющие степень его собственной “включенности” и способности к привлечению других участников к творческому исполнительскому и педагогическому процессу, а также высокий эмоционально-смысловой уровень творческого процесса. Доказано, что для профессиональной подготовки учителя музыкального искусства проблема формирования педагогического артистизма чрезвычайно значима, поскольку вся его исполнительская деятельность требует актерского мастерства, реализуемого в направлении “исполнитель – слушатель”, тогда как педагогическая деятельность, например, в хоровом или вокальном классе подразумевает несколько иную систему отношений, которую можно охарактеризовать как взаимно направленную, вариативную, где преподаватель и студенты/студенты являются партнерами педагогического и сценического общения. Артистизм понимается как комплекс сценической адаптированности, эмоциональной “уязвимости” и качества, характеризующей уровень профессионального мастерства, “персонажного сознания” учителя-музыканта. Персонажное сознание в процессе профессиональной подготовки учителя музыкального искусства рассматривается как с художественно-исполнительной, так и с педагогической позиции, выступая ведущим средством театральной педагогики. Использование средств театральной педагогики на этапе профессионального становления будущего учителя музыкального искусства делает актуальной разработку заявленной темы, поскольку для решения необходимо разработать эффективные формы и методы обучения, направленные на формирование технико-операционных, художественно-исполнительных и личностно-деятельных качеств. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | театральна педагогіка | uk |
dc.subject | педагогічний артистизм | uk |
dc.subject | персонажна свідомість | uk |
dc.subject | музична інтонація | uk |
dc.subject | вчитель музичного мистецтва | uk |
dc.subject | theater pedagogy | uk |
dc.subject | artistry | uk |
dc.subject | character consciousness | uk |
dc.subject | musical intonation | uk |
dc.subject | teacher of musical art | uk |
dc.subject | театральная педагогика | uk |
dc.subject | артистизм | uk |
dc.subject | персонажное сознание | uk |
dc.subject | музыкальная интонация | uk |
dc.subject | учитель музыкального искусства | uk |
dc.title | Використання театральних технологій в професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва | uk |
dc.title.alternative | Application of theatrical technologies in the professional training of future teachers of musical art | uk |
dc.title.alternative | Применение театральных технологий в профессиональной подготовке будущих учителей музыкального искусства | uk |
dc.type | Article | uk |