У статті розглядається аспекти військово-патріотичного виховання здобувачів вищої освіти у процесі фізкультурно-масової роботи. Акцентовано, що досліджувана наукова проблема зумовлена в першу чергу тим, що в українському суспільстві наявна потреба у формуванні самодостатньої, цілеспрямованої, рішучої, здорової особистості, яка здатна брати участь у суспільно значущому житті, готова до фізичної і духовно-моральної стійкості, саможертви та захисту Батьківщини, усвідомлює свою роль у житті держави. У статті розкрито зміст військово-патріотичного виховання здобувачів вищої освіти у процесі фізкультурно-масової роботи, який передбачав використання сукупності таких складових як: використання традиційного, нового й уточненого змісту занять з фізичної культури щодо військово-патріотичного виховання засобами військово-прикладної підготовки та військово-спортивних ігор; застосування поєднання ефективних освітніх методів; реалізація визначених педагогічних умов військово-патріотичного виховання; дотримання визначених компонентів (знання про патріотизм та військово-патріотичне виховання, бажання виявляти військово-патріотичну вихованість, готовність проявляти військово-патріотичну вихованість», уміння проявляти патріотизм та військово-патріотичну вихованість у поведінці) та відповідних показників військово-патріотичного виховання студентів. З’ясовано ефективність використання таких методів освітньої роботи як: бесіди та дискусії із здобувачами вищої освіти, викладачами з фізичного виховання, тренерами спортивних секцій; метод інтелектуальних ігор та особистого прикладу; переконання, роз’яснення, доручення, міжособистісного діалогу; перегляд та обговорення відео військово-патріотичного спрямування; метод позитивної перспективи та створення ситуацій успіху, заохочення. З’ясовано ефективність фізкультурно-масової роботи у контексті військово-патріотичного виховання здобувачів вищої освіти.
The article considers aspects of military-patriotic education of graduates in the process of physical culture and mass work. It is emphasized that the researched scientific problem is primarily due to the fact that in Ukrainian society there is a need to form a self-sufficient, purposeful, determined, healthy person who is able to participate in socially significant life, ready for physical and spiritual stability, protection of the Motherland. is aware of its role in the life of the state. The article reveals the content of military-patriotic education of higher education students in the process of physical culture and mass work, which involved the use of a set of components such as: use of traditional, new and updated content of physical education classes on military-patriotic education by military sports games; application of a combination of effective educational methods; realization of certain pedagogical conditions of military-patriotic education; observance of certain components (knowledge of patriotism and military-patriotic upbringing, desire to show military-patriotic upbringing, readiness to show military-patriotic upbringing ", ability to show patriotism and military-patriotic upbringing in behavior) and relevant indicators of military-patriotic upbringing. The effectiveness of the use of such methods of educational work as: conversations and discussions with applicants for higher education, physical education teachers, coaches of sports sections; method of intellectual games and personal example; persuasion, explanation, assignment, interpersonal dialogue; watching and discussing military-patriotic videos; method of positive perspective and creation of situations of success, encouragement. The effectiveness of physical culture and mass work in the context of military-patriotic education of higher education students is clarified.