Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Матеріальне стимулювання публікаційної активності науково-дослідної роботи викладачів закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Дзюба, Світлана Григорівна
dc.date.accessioned 2022-07-04T08:33:11Z
dc.date.available 2022-07-04T08:33:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Дзюба, С. Матеріальне стимулювання публікаційної активності науково-дослідної роботи викладачів закладів вищої освіти / С. Дзюба // Вища освіта України. – 2018. – № 2. – С. 19-27. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37479
dc.description.abstract Порушено надзвичайно важливої ваги проблемне питання матеріального стимулювання публікаційної активності науково-дослідної роботи викладачів, пов’язане із сприянням підвищенню рівня якості надання освітніх послуг у сфері вищої освіти і, як наслідок, з розвитком української науки. Наголошується, що невикористання потенційної інтелектуальної складової освітнього процесу, якою є наука, недостатньо уважне відношення до форм і методів стимулювання науково-дослідної роботи й публікаційної активності викладачів вищих навчальних закладів заперечує інноваційну модель розвитку країни. Сформульовано практичні про позиції щодо підвищення якості навчального процесу шляхом матеріального заохочення викладачів до використання свого наукового потенціалу. Запропоновано підхід до матеріальної оцінки наукової діяльності й публікаційної активності викладачів, який полягає у необхідності вирішення питань додаткового стимулювання інтелектуальної праці, що дозволить подолати нігілістичне ставлення викладачів і студентів до науки й сприятиме високому рівню наукових досягнень. uk
dc.description.abstract An extremely important problematic issue of material stimulation of the publication activity of the research work of teachers was raised, connected with the assistance in raising the level of quality of providing educational services in higher education and, as a consequence, with the development of Ukrainian science. It is emphasized that underutilization of the potential intellectual component of the educational process, which is science, as well as insufficient attention to the forms and methods of stimulating research work and the publication activity of teachers of higher educational institutions, contradicts the innovative model of the country’s development. Practical proposals for improving the quality of the educational process are formulated through the material encouragement of teachers to use their scientific potential. An approach is proposed to the material assessment of scientific activity and the publication activity of teachers, which consists in the need to address issues of additional stimulation of intellectual labor that will overcome the nihilistic attitude of teachers and students towards science and will contribute to a high level of scientific achievements. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject публікаційна активність викладачів uk
dc.subject упровадження викладачами наукових розробок uk
dc.subject підвищення якості навчального процесу uk
dc.subject показники додаткового матеріального стимулювання uk
dc.subject заохочення викладачів до використання свого наукового потенціалу uk
dc.subject the publication activity of teachers uk
dc.subject introduction of scientific research by teachers uk
dc.subject improving the quality of the learning process uk
dc.subject indicators of additional material incentives uk
dc.subject encouraging teachers to use their scientific potentia uk
dc.title Матеріальне стимулювання публікаційної активності науково-дослідної роботи викладачів закладів вищої освіти uk
dc.title.alternative Monetary incentive of the university teacher’s publication activity on the basis of the scientific research results uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics