ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ткаченко, Уляна | |
dc.date.accessioned | 2022-06-27T15:54:07Z | |
dc.date.available | 2022-06-27T15:54:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Ткаченко, У. Розвиток вищої освіти в Україні (2014–2016 рр.) / Уляна Ткаченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІ (147). – С. 182-187. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.23 | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37407 | |
dc.description.abstract | Освіта відіграє значну роль у розвитку сучасних суспільств, забезпечуючи прогрес. Значущим показником розвитку будь-якої держави є високий рівень освіти її громадян. Важко оцінити значення вищої освіти для гармонійного розвитку держави. У сьогоднішній час в Україні активно здійснюється реформування освітньої системи. Особливої значущості в цьому процесі набуває модернізація вищої школи. У статті розглядаються проблеми реформування вищої освіти України (2014–2019 рр.), аналізуються зміни, які відбулися у вищій освіті з прийняттям нової редакції Закону України “Про вищу освіту” (2014 р.). Актуальності набирає модернізація наукової та науково-технічної інфраструктури системи вищої освіти. Йде розширення академічної, організаційної, кадрової і фінансової автономії ЗВО, що передбачено Законом України “Про вищу освіту”. Удосконалюється структура системи вищої освіти. Розглянуто основні елементи організації освітнього процесу. Важливим для сьогодні є формування зрозумілої та відкритої для міжнародної спільноти системи вищої освіти України через її інтеграцію. Питання якості вищої освіти на сьогодні залишається критично актуальним, особливо в Україні. У 2015–2016 рр. внесено на розгляд Парламенту і опрацьовується проект Закону України “Про освіту”, підготовлено інші акти освітнього законодавства. Не менш серйозні зміни відбулися в механізмі розподілу стипендій. Стимулювання конкуренції у вищій освіті покликане підвищити її якість. Закцентовано на змінах, які відбулись у вищій освіті з прийняттям Закону України “Про вищу освіту”. Подальшого аналізу потребують проблеми змістового, навчально-методичного забезпечення вищої освіти України, її інтеграція в європейську та світову освіту. | uk |
dc.description.abstract | Образование играет значительную роль в развитии современных обществ, обеспечивая прогресс. Значимым показателем развития любого государства является высокий уровень образования ее граждан. Трудно оценить значение высшего образования для гармоничного развития государства. В сегодняшнее время в Украине активно осуществляется реформирование образовательной системы. Особенную значимость в этом процессе приобретает модернизация высшей школы. В статье рассматриваются проблемы реформирования высшего образования Украины (2014–2019 гг.), анализируются изменения, которые состоялись в высшем образовании с принятием новой редакции Закона Украины “О высшем образовании” (в 2014 г.). Актуальности набирает модернизация научной и научно-технической инфраструктуры системы высшего образования. Идет расширение академической, организационной, кадровой и финансовой автономии ВУЗ, что предвидено Законом Украины “О высшем образовании”. Совершенствуется структура системы высшего образования. Рассмотрены основные элементы организации образовательного процесса. Важным для сегодня есть формирование понятной и открытой для международного сообщества системы высшего образования Украины через ее интеграцию. Вопрос качества высшего образования на сегодня остается критически актуальным, особенно в Украине. В 2015–2016 гг. внесено на рассмотрение Парламента и прорабатывается проект Закона Украины “Об образовании”, подготовлены другие акты образовательного законодательства. Не менее серьезные изменения состоялись в механизме распределения стипендий. Стимулирование конкуренции в высшем образовании призвано повысить ее качество. Акцентовано на изменениях, которые состоялись в высшем образовании с принятием Закона Украины “О высшем образовании”. Дальнейшего анализа требуют проблемы смыслового, учебно-методического обеспечения высшего образования Украины, ее интеграция в европейское и мировое образование. | uk |
dc.description.abstract | Education plays an increasing role in the development of modern societies, ensuring progress. A significant indicator of the development of any state is the high level of education of its citizens. It is difficult to assess the importance of higher education for the harmonious development of the state. Nowadays, Ukraine is actively reforming its education system. The modernization of higher education is of particular importance in this process. The article deals with the problems of reforming higher education in Ukraine (2014–2019), analyzes the changes that have occurred in higher education with the adoption of the new version of the Law of Ukraine “On Higher Education” (2014). The modernization of the scientific and scientific-technical infrastructure of the higher education system is becoming more urgent. There is an extension of the academic, organizational, personnel and financial autonomy of the Law on Higher Education, which is envisaged by the Law of Ukraine “On Higher Education”. The structure of the higher education system is being improved. The basic elements of organization of educational process are considered. It is important to develop a system of higher education of Ukraine that is clear and open to the international community through its integration. The quality of higher education remains critical today, especially in Ukraine. In 2015–2016, the draft Law of Ukraine “On Education” was submitted to Parliament and the other acts of educational legislation were prepared. No less serious changes have taken place in the mechanism of scholarship distribution. Stimulating competition in higher education is intended to improve its quality. It emphasizes the changes that have taken place in higher education with the adoption of the Law of Ukraine “On Higher Education”. Further analysis requires the problems of meaningful, educational and methodological provision of higher education of Ukraine, its integration into European and world education. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | якість освіти | uk |
dc.subject | заклади вищої освіти | uk |
dc.subject | фінансування освітніх послуг | uk |
dc.subject | высшее образование | uk |
dc.subject | качество образования | uk |
dc.subject | заведения высшего образования | uk |
dc.subject | финансирование образовательных услуг | uk |
dc.subject | higher education | uk |
dc.subject | quality of education | uk |
dc.subject | institutions of higher education | uk |
dc.subject | financing of educational services | uk |
dc.title | Розвиток вищої освіти в Україні (2014–2016 рр.) | uk |
dc.title.alternative | Развитие высшего образования в украине (2014–2016 гг.) | uk |
dc.title.alternative | Higher education development in Ukraine (2014–2016) | uk |
dc.type | Article | uk |