Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тимків, Н. М.
dc.date.accessioned 2022-06-27T15:51:16Z
dc.date.available 2022-06-27T15:51:16Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Тимків, Н. М. Інженерна педагогіка як субдисципліна педагогічної науки / Н. М. Тимків // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІ (147). – С. 174-181. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.22 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37406
dc.description.abstract Проаналізовано зародження і розвиток інженерної педагогіки в Україні і в зарубіжних країнах. Обговорюється видатна роль засновника IGIP професора Адольфа Мелецінека у процесах формування міжнародної наукової школи з інженерної педагогіки і створення умов для професійно-педагогічної та психологічної підготовки викладачів технічних дисциплін як фактору підготовки конкурентоспроможних інженерів. Висвітлено сутність, зміст і структуру професійної підготовки майбутніх інженерів із метою формування фахових компетенцій. Розкрито особливості пізнавально-практичної діяльності майбутніх фахівців нафтогазової галузі. Визначено складові та умови підвищення ефективності формування професійної компетентності інженера та його готовності. Показана важливість використання інженерної педагогіки у вітчизняних закладах вищої технічної освіти. Основні світові тренди розвитку інженерної освіти сьогодні полягають у реалізації таких принципів: міждисциплінарність; інформаційна відкритість; мобільність і варіативність; інтернаціоналізація; мережева взаємодія; дистанційна освіта; інтеграція науки, виробництва і суспільства; освіти упродовж всього життя. Наголосимо, що інженерна освіта має бути прогностично-випереджальною стосовно динамічно змінних техніки і технологій; інтерактивною, що дозволяє студентам і викладачам у процесі навчання набувати професійні компетенції самостійного пошуку, отримання і застосування нових знань; інтегративним, побудованим на принципах мережевої взаємодії, інтеграції різних напрямів науки і техніки і потенціалів усіх учасників освітнього процесу. Доведено, що інженерна педагогіка є субдисципліною педагогічної науки і теоретичною основою підготовки фахівців для нафтогазової галузі. Дослідження підтвердило, що інженерна педагогіка в нафтогазовій галузі сприяє розвитку міжнародної співпраці та міжкультурної взаємодії. uk
dc.description.abstract Проанализировано зарождение и развитие инженерной педагогики в Украине и в зарубежных странах. Обсуждается выдающаяся роль основателя IGIP профессора Адольфа Мелецинека в процессах формирования международной научной школы из инженерной педагогики и создания условий для профессионально-педагогической и психологической подготовки преподавателей технических дисциплин как фактора подготовки конкурентоспособных инженеров. Отражена сущность, содержание и структура профессиональной подготовки будущих инженеров с целью формирования профессиональных компетенций. Раскрыты особенности познавательно-практической деятельности будущих специалистов нефтегазовой отрасли. Определены составляющие и условия повышения эффективности формирования профессиональной компетентности инженера и его готовности. Показанная важность использования инженерной педагогики в отечественных заведениях высшего технического образования. Основные мировые тренды развития инженерного образования сегодня заключаются в реализации таких принципов: междисциплинарность; информационная открытость; мобильность и вариативность; интернационализация; сетевое взаимодействие; дистанционное образование; интеграция науки, производства и общества; образования на протяжении всей жизни. Отметим, что инженерное образование должно быть прогностично-передовым относительно динамически меняющихся техники и технологий; интерактивной, что позволяет студентам и преподавателям в процессе учебы приобретать профессиональные компетенции самостоятельного поиска, получения и применения новых знаний; интегративним, построенным на принципах сетевого взаимодействия, интеграции разных направлений науки и техники и потенциалов всех участников образовательного процесса. Доказано, что инженерная педагогика является субдисциплиной педагогической науки и теоретической основой подготовки специалистов для нефтегазовой отрасли. Исследование подтвердило, что инженерная педагогика в нефтегазовой отрасли способствует развитию международного сотрудничества и межкультурного взаимодействия. uk
dc.description.abstract The origin and development of engineering pedagogics in Ukraine and in the foreign countries are analyzed. The principal role of professor Adolf Melezinek in the creation of the International society for the engineering pedagogics (IGIP) is discussed. He is the founder of this society, and it is due to his efforts the prerequisites for the professional and pedagogical training of technical disciplines lecturers’ were created. Thus engineering pedagogics has gained the scientific fundamentals, and that makes it an important factor for the training of competitive engineers. The article outlines the actual issues (tendencies and prospects) in engineering education and engineering pedagogics. The essence, content and structure of future engineers professional training with the aim of formation professional competences were highlighted in this article. The features of cognitive and practical activities of future experts in petroleum industry are presented. The constituents and conditions for increase of the efficiency of forming the professional competence of an engineer and his willingness are defined. The significance of engineering pedagogics in Ukrainian higher technical educational institutions. Main international trends in the development of petroleum engineering education lie in the realization of the following principles: interdisciplinarity; informational openness; mobility and variability; internationalization; network cooperation; distance learning; integration of science, industry and society; life-long learning. At the same time, engineering education should be forward-looking and advanced with regard to the dynamically changing engineering and technology; interactive – allowing students and teaching staff to acquire professional competences of independent exploration, receiving and application of new knowledge within the educational process; integrative – based on the principles of network cooperation, the integration between different fields of science and technology, and the potential of all the educational process stakeholders.It is proved that engineering pedagogics is both a a subdiscipline of pedagogical science and a theoretical basis for professional training experts in the petroleum industry. The study has confirmed that engineering pedagogics in the petroleum industry boosts the development of international collaboration and intercultural cooperation. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject інженерна освіта uk
dc.subject інженерна педагогіка uk
dc.subject Міжнародне товариство з інженерної педагогіки uk
dc.subject критерії з акредитації інженерних програм uk
dc.subject інженерна освіта uk
dc.subject професійні компетенції uk
dc.subject нафтогазова галузь uk
dc.subject кваліфікація uk
dc.subject підготовка uk
dc.subject інтернаціоналізація знань uk
dc.subject инженерное образование uk
dc.subject инженерная педагогика uk
dc.subject Международное общество по инженерной педагогике uk
dc.subject критерии из аккредитации инженерных программ uk
dc.subject инженерное образование uk
dc.subject профессиональные компетенции uk
dc.subject нефтегазовая отрасль uk
dc.subject квалификация uk
dc.subject подготовка uk
dc.subject интернационализация знаний uk
dc.subject engineering pedagogics uk
dc.subject International society for engineering pedagogy (IGIP) uk
dc.subject IGIP accreditation criteria uk
dc.subject engineering education uk
dc.subject professional competences uk
dc.subject petroleum industry uk
dc.subject qualification uk
dc.subject training uk
dc.subject internationalization of knowledge uk
dc.title Інженерна педагогіка як субдисципліна педагогічної науки uk
dc.title.alternative Инженерная педагогика как субдисциплина педагогической науки uk
dc.title.alternative Engineering Pedagogics as a Subdiscipline of Pedagogical Science uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу