Нині людство фактично переживає цивілізаційну кризу через ескалацію глобальних геополітичних, соціально-економічних та екологічних проблем. При цьому зростання негативного змісту відношення “Людина – Природа”, змушують порушувати питання гармонізації взаємодії людини з довкіллям. Практичному вирішенню означеного завдання стає на заваді відсутність критичної маси людей, що сповідують принцип екоцентризму та відданні екологічним цінностям. Відправною точкою нашого дослідження є позиція, що будучі носіями екологічних знань та екоетичних ідей, вчителі-природничники здатні забезпечити формування екоцентричного типу природорозуміння, втім за умови засвоєння ними самими екологічних цінностей. Отож у представленому матеріалі спеціальна увага приділяється проблематиці концептуалізації феномену екологічних цінностей, що фіналізується визначенням поняття “екологічні цінності учителів природничих наук”. Цьому передує виокремлення типових підходів до феномену екоцінностей в сучасній екофілософській та педагогічній науці. Відповідні дослідницькі зусилля дозволили сформулювати перелік екологічних ціностей, що можуть виступати вагомими освітніми результатами професійної підготовки учителів природничих наук. Виокремлення й обґрунтування екологічних, професійно значущих цінностей відкриває шлях до формулювання потенційно можливих й практично перспективних педагогічних умов формування екологічних цінностей учителів відповідного профілю.
В настоящее время человечество фактически переживает цивилизационный кризис через эскалацию глобальных геополитических, социально-экономических и экологических проблем. При этом рост негативного содержания отношения “Человек – Природа”, вынуждают затрагивать вопрос гармонизации взаимодействия человека с окружающей средой. Практическому решению отмеченного задания препятствует отсутствие критической массы людей, которые исповедуют принцип экоцентризма и преданы экологическим ценностям. Отправной точкой нашего исследования является позиция, что будучи носителями экологических знаний и экоэтических идей, учителя природники способны обеспечить формирование экоцентричного типа природопонимания, впрочем при условии усвоения ими самими экологических ценностей. Вот в представленном материале специальное внимание уделяется проблематике концептуализации феномена экологических ценностей, что финализируется определением понятия “экологические ценности учителей естественных наук”. Этому предшествует выделение типичных подходов к феномену экоценностей в современной эко философской и педагогической науке. Соответствующие исследовательские усилия позволили сформулировать перечень экологических ценностей, что могут выступать в качестве весомых образовательных результатов профессиональной подготовки учителей естественных наук. Выделение и обоснование экологических, профессионально значимых ценностей открывает путь к формулировке потенциально возможных и практически перспективных педагогических условий формирования экологических ценностей учителей соответствующего профиля.
Presently humanity actually experiences a civilization crisis through escalation of global geopolitical, socio-economic and ecological problems. Thus height of negative maintenance of relation “Man is Nature”, force to affect the question of harmonization of co-operation of man with an environment. Absence of critical mass of people which hear the confession principle of ecocentrism and devoted to the ecological values hinders the practical decision of the noted task. The starting point of our research is position, that being to carry of ecological knowledge and ecoethic ideas, the teachers of natural disciplines are able to provide forming of ecocenter type of природопонимания, however on condition of mastering by them ecological values. Here in the presented material the special attention is spared to problem of conception of the phenomenon of ecological values, that by finale determination of concept “Ecological values of teachers of natural sciences”. The selection of the typical going is preceded it near the phenomenon of еcovalues in modern Ecophilosophical and pedagogical science. Corresponding research efforts allowed to formulate the list of ecological values, that can come forward as ponderable educational results of professional preparation of teachers of natural sciences. A selection and ground of ecological, professionally meaningful values open a way to formulation potentially of possible and practically perspective pedagogical terms of forming of ecological values of teachers of corresponding profile.