Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Створення науково-дослідницького середовища як провідна педагогічна умова формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Радюк, І. В.
dc.date.accessioned 2022-06-27T15:33:12Z
dc.date.available 2022-06-27T15:33:12Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Радюк, І. В. Створення науково-дослідницького середовища як провідна педагогічна умова формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти / І. В. Радюк // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІ (147). – С. 140-147. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.18 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37402
dc.description.abstract Статтю присвячено питанню впливу науково-дослідницького середовища на формування у майбутніх учителів початкових класів готовності до самоосвіти. Проаналізовано погляди науковців на феномен середовища у системі професійної підготовки. Встановлено, що для ефективного формування у студентів самоосвітньої компетенції необхідна реалізація певних педагогічних умов, а саме: створення науково-дослідницького середовища у ЗВО; дослідницько-пошуковий характер навчання; мотивація навчально-дослідної самоосвітньої діяльності; професіоналізація цінностей самоосвіти; моніторинг самоосвітньої діяльності. Обґрунтовано доцільність формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти шляхом занурення в умови, максимально наближені до творчої, дослідницької діяльності педагога. Створення науково-дослідницького середовища забезпечується залученням студентів до науково-дослідної роботи з перших днів навчання шляхом підбору методів та форм навчання, відповідно до індивідуальних потреб та можливостей. Створення науково-дослідницького середовища забезпечує дієвість означених автором педагогічних умов та ефективність процесу формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти. uk
dc.description.abstract Статья посвящена вопросу влияния научно-исследовательского среды учебного учреждения на формирование у будущих учителей начальных классов готовности к самообразованию. Проанализированы взгляды ученых на роль феномена среды в системе профессиональной подготовки. Установлено, что для эффективного формирования у студентов самообразовательной компетенции необходима реализация определенных педагогических условий, а именно: создание в учебном заведении научно-исследовательской среды; исследовательски-поисковый характер обучения; мотивация учебно-исследовательской и самообразовательной деятельности; профессионализация ценностей самообразования; мониторинг самообразовательной деятельности. Обоснована целесообразность формирования готовности будущих учителей начальной школы к самообразованию путем погружения в условия, максимально приближенные к творческой, исследовательской деятельности педагога. Создание научно-исследовательского среды обеспечивается привлечением студентов к научно-исследовательской работе с первых дней пребывания в учебном заведении путем подбора методов и форм обучения, в соответствии с индивидуальными потребностями и возможностями. Создание научно-исследовательского среды обеспечивает действенность указанных автором педагогических условий и эффективность процесса формирования готовности будущих учителей начальной школы к самообразованию. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the influence of the research environment on the formation of future teachers’ readiness for self-education in the future teachers. The views of scientists on the phenomenon of the environment in the vocational training system are analyzed. It is established that realization of certain pedagogical conditions is necessary for the effective formation of students’ self-educational competence, such as: creation of a research environment in HEIS; research and search character of training; motivation of educational self-educational activity; professionalization of values of self-education; monitoring of self-educational activity. The expediency of formation of future primary school teachers’ readiness for self-education by immersion in conditions that are as close as possible to the teacher’s creative and research activity is substantiated. The creation of a research environment is ensured by involving students in research work from the first days of study by selecting methods and forms of study according to individual needs and opportunities. Creating a research environment ensures the effectiveness of the author’s pedagogical conditions and the effectiveness of the process of forming the readiness of future primary school teachers to self-education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject самоосвіта uk
dc.subject науково-дослідна робота uk
dc.subject готовність до самоосвіти uk
dc.subject науково-дослідницьке середовище uk
dc.subject майбутні учителі початкової школи uk
dc.subject педагогічні умови uk
dc.subject самообразование uk
dc.subject научно-исследовательская работа uk
dc.subject готовность к самообразованию uk
dc.subject научно-исследовательское среду uk
dc.subject будущие учителя начальной школы uk
dc.subject среда uk
dc.subject педагогические условия uk
dc.subject self-education uk
dc.subject research work uk
dc.subject readiness for self-education uk
dc.subject research environment uk
dc.subject future elementary school teachers uk
dc.subject pedagogical conditions uk
dc.title Створення науково-дослідницького середовища як провідна педагогічна умова формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти uk
dc.title.alternative Научно-исследовательском среда учебного заведения как первоочередное условие формирования у будущих учителей начальной школы готовности к самообразованию uk
dc.title.alternative Creation of the research environment as the leading pedagogical condition of forming the preparation of future primary school teachers for self-education uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу