Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Нормативно-правове підґрунтя підготовки дошкільного педагога в Україні

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іванова, В. В.
dc.date.accessioned 2022-06-27T07:12:35Z
dc.date.available 2022-06-27T07:12:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Іванова, В. В. Нормативно-правове підґрунтя підготовки дошкільного педагога в Україні / В. В. Іванова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск СXLVІІ (147). – С. 81-91. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.10 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37388
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати нормативно-правове підґрунтя підготовки сучасного дошкільного педагога, що забезпечується низкою документів. Проаналізовано завдання органів управління системою дошкільної освіти (створення умов для здобуття та забезпечення розвитку дошкільної освіти; ліцензування освітньої діяльності; соціальний захист та захист прав учасників освітнього процесу; вимог базового компонента дошкільної освіти; організація науково-методичного забезпечення, впровадження новітніх педагогічних технологій; сприяння підготовці, підвищення кваліфікації та проведення атестації педагогічних кадрів). Виокремлено національну стратегію розвитку освіти України на період до 2021 року, де відмічено основні досягнення в Україні на початку ХХІ століття стосовно дошкільної освіти (запроваджено обов’язкову дошкільну освіту для дітей старшого дошкільного віку, затверджено нові державні стандарти для дошкільнят, припинено процес закриття дошкільних навчальних закладів і розширюється їх мережа), але разом з тим зазначено і основні проблеми розбудови національної системи освіти в ХХІ столітті та розроблено заходи щодо усунення таких проблем. На початку ХХІ століття в Україні було видано низку постанов КМ про дошкілля. Розроблено програму “Освіта і навчання 2010” (2002 р.), де навчання перестає бути процесом передавання знань, наголошується на важливості уміння вчитися і самостійного опанування знаннями. Новий підхід до навчання орієнтується на особистість, що навчається, і навчання протягом усього життя. Відповідно до закону України “Про дошкільну освіту” вимоги до рівня розвиненості, вихованості, навченості дітей дошкільного віку визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти України (державним освітнім стандартом) і реалізуються програмами, рекомендованими чи схваленими МОН України; запроваджена обов’язкова дошкільна освіта дітей п’ятирічного віку; розроблено програму розвитку дітей старшого дошкільного віку “Впевнений старт”. На розвиток освіти в Україні впливають і міжнародні документи, зокрема – на підготовку дитини до життя в дусі миру, свободи, рівності і солідарності, а також на розвиток навчання упродовж усього життя (Lifelong Learning – LLL). uk
dc.description.abstract Цель статьи – проанализировать нормативно-правовую основу подготовки современного дошкольного педагога, которая обеспечивается рядом документов. Проанализированы задачи органов управления системой дошкольного образования (создание условий для получения и обеспечения развития дошкольного образования; лицензирования образовательной деятельности; социальная защита и защита прав участников образовательного процесса; требований базового компонента дошкольного образования, организация научно-методического обеспечения, внедрение новейших педагогических технологий, содействие подготовке , повышение квалификации и проведение аттестации педагогических кадров). Выделены национальную стратегию развития образования Украины на период до 2021 года, где отмечено основные достижения в Украине в начале XXI века в отношении дошкольного образования (введено обязательное дошкольное образование для детей старшего дошкольного возраста, утверждены новые государственные стандарты для дошкольников, приостановлен процесс закрытия дошкольных учебных заведений и расширяется их сеть), но вместе с тем отмечено и основные проблемы развития национальной системы образования в XXI веке и разработаны мероприятия по устранению таких проблем. В начале XXI века в Украине был издан ряд постановлений КМ о дошкольного. Разработана программа “Образование и обучение 2010” (2002 г.), Где обучение перестает быть процессом передачи знаний, отмечается важность умения учиться и самостоятельного овладения знаниями. Новый подход к обучению ориентируется на личность обучающегося, и обучение в течение всей жизни. Согласно закону Украины “О дошкольном образовании” требования к уровню развитости, воспитанности, обученности детей дошкольного возраста определяются базовым компонентом дошкольного образования Украины (государственным образовательным стандартом) и реализуются программами, рекомендованными или одобренными МОН Украины; введена обязательная дошкольное образование детей пятилетнего возраста; разработана программа развития детей старшего дошкольного возраста “Уверенный старт”. На развитие образования в Украине влияют и международные документы, в частности – на подготовку ребенка к жизни в духе мира, свободы, равенства и солидарности, а также на развитие обучения в течение всей жизни (Lifelong Learning – LLL). uk
dc.description.abstract Purpose of the article to analyze the legal basis for the preparation of a modern preschool teacher, which is provided with a number of documents. The tasks of governing bodies of the preschool education system (creation of conditions for obtaining and ensuring the development of preschool education; licensing of educational activities; social protection and protection of the rights of participants in the educational process; requirements of the basic component of preschool education; organization of scientific and methodological support; introduction of new pedagogical technologies; , training and certification of teaching staff). The National Strategy for the Development of Education of Ukraine for the period up to 2021, outlining the main achievements in Ukraine at the beginning of the 21st century regarding preschool education, was introduced (mandatory mandatory preschool education for older preschool children was approved, new state standards for preschool children were approved, the process of closing preschools was stopped institutions, and their network is expanding), but at the same time, the main problems of building the national education system in the 21st century are identified and measures are taken to address such problems. At the beginning of the 21st century, a series of CM decisions on preschools were issued in Ukraine. The program “Education and Training 2010” (2002) has been developed, where learning ceases to be a process of knowledge transfer, emphasizes the importance of learning and self-mastering. The new approach to learning is focused on the learner’s personality and lifelong learning. According to the law of Ukraine "On Preschool Education" requirements for the level of development, upbringing and education of preschool children are determined by the basic component of pre-school education of Ukraine (state educational standard) and implemented by programs recommended or approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine; compulsory preschool education for children of five years has been introduced; the program of development of children of senior preschool age “Safe start” is developed. The development of education in Ukraine is also influenced by international instruments, in particular – the preparation of the child for life in a spirit of peace, freedom, equality and solidarity, as well as the development of lifelong learning (LLelong Learning – LLL). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject нормативно-правове підґрунтя uk
dc.subject підготовка дошкільного педагога uk
dc.subject Україна uk
dc.subject завдання органів управління системою дошкільної освіти uk
dc.subject дошкільна освіта uk
dc.subject нормативно-правовую основу uk
dc.subject подготовка дошкольного педагога uk
dc.subject Украина uk
dc.subject задачи органов управления системой дошкольного образования uk
dc.subject дошкольное образование uk
dc.subject legal framework uk
dc.subject preparation of preschool teacher uk
dc.subject Ukraine uk
dc.subject tasks of bodies of management of preschool education system uk
dc.subject preschool education uk
dc.title Нормативно-правове підґрунтя підготовки дошкільного педагога в Україні uk
dc.title.alternative Нормативно-правовые основы подготовки дошкольного педагога в Украине uk
dc.title.alternative Regulatory basics of pre-education training in Ukraine uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу