Стаття присвячена вирішенню проблеми розробки принципів інтегрованого навчання майбутніх фахівців немовного профілю англійського ділового мовлення як цілісного та взаємопов’язаного питання формування навичок та вмінь говоріння, читання, аудіювання та письма з пріоритетом читання, які є базовими для сучасної методики інтегрованого формування мовленнєвих компетенцій у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності, оскільки значну частину професійної ділової інформації іноземною мовою студент чи випускник немовного ВНЗ одержує через читання професійно спрямованих текстів та текстів ділової тематики. У дослідженні обґрунтовано мету навчання читання для ділового спілкування, визначено принципи методики навчання читання англійською мовою для ділового спілкування з пріоритетом читання, конкретизовано вплив використання відеофонограм на формування вмінь зрілого читання. У процесі розробки цих принципів був уточнений зміст понять “професійно спрямоване читання” і “читання для ділового спілкування” з метою формування у студентів рівня розвитку мовленнєвої компетенції у цьому виді мовленнєвої діяльності, який забезпечує зріле читання. З’ясовано, що навички та вміння зрілого читання повинні розвиватися інтегровано з розвитком навичок та вмінь в інших видах мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння та письма. В кінцевому результаті були розроблені сім базових принципів формування комунікативної компетенції під час навчання іншомовного читання для ділового спілкування, з яких саме принцип інтегрованого навчання чотирьох видів мовленнєвої діяльності в процесі навчання читання є провідним та об’єднуючим всі інші; запропонована система вправ для інтегрованого навчання ділового спілкування англійською мовою з пріоритетом читання.
Статья посвящена решению проблемы разработки принципов интегрированного обучения будущих специалистов неязыкового профиля английской деловой речи, которые являются базовыми для современной методики интегрированного формирования речевых компетентностей во всех видах иноязычной речевой деятельности, поскольку значительную часть профессиональной деловой информации на иностранном языке студент или випускник неязыкового вуза получает через чтение профессионально направленных текстов и текстов деловой тематики. В исследовании обоснована цель обучения чтению для делового общения, определены принципы обучения чтению на английском языке для делового общения с приоритетом чтения, конкретизировано влияние использования видеофонограмм на формирование умений зрелого чтения. В процессе разработки этих принципов было уточнено содержание понятий “профессионально направленное чтение” и “чтение для делового общения” с целью формирования у студентов уровня развития речевой компетентности в этом виде речевой деятельности, который обеспечивает зрелое чтение. Доказано, что навыки и умения зрелого чтения должны развиваться интегрировано с развитием навыков и умений в других видах языковой деятельности: аудирования, говорения и письма. Конечным результатом стала разработка семи базовых принципов формирования коммуникативной компетентности во время обучения иноязычному чтению для делового общения, из которых именно принцип интегрированного обучения четырем видам речевой деятельности в процессе обучения является ведущим и объединяющим все остальные; предложена система упражнений для интегрированного обучения деловому общению на английском языке с приоритетом чтения.
The article is devoted the problem of developing the principles of integrated training for the future non-native speakers of English business as a holistic and interrelated issue of speaking, reading, listening, and reading skills which are basic for modern methodology of integrated form speech competence of foreign language activities, since a large part of professional business information in a foreign language a student or a graduate of a non-linguistic university gets from reading professional texts and texts directed business issues. The purpose of teaching reading for business communication is substantiated in the study, the principles of teaching English in business communication with priority reading are defined, the impact of the use of video on the formation of reading skills is specified. In the process of developing these principles, the content of the concepts of "professionally directed reading" and "reading for business communication" was clarified in order to form students’ level of development speech competence in this type of speech activity which ensures mature reading. It has been found that the skills and abilities of mature reading should be developed in an integrated way with the development of skills and competences in other types of speech activity: listening, speaking and writing. As a result, seven basic principles for the development of communicative competence in foreign language reading training for business communication have been developed, of which the principle of integrated learning of the four types of speech activity in the learning process of reading is leading and integrating all others; a system of exercises for integrated reading business communication in English is proposed.