У роботі досліджено ефективність практичних занять на психологічній смузі перешкод на формування фізичної готовності майбутніх офіцерів Збройних Сил України до навчальної та професійно-бойової діяльності протягом навчання у вищому військовому навчальному закладі.У дослідженні взяли участь курсанти 4–5-х курсів (n=64) Житомирського військового інституту імені С. П. Корольова. Було сформовано дві групи: експериментальну (ЕГ, n=32), з курсантами якої додатково проводилися практичні заняття на психологічній смузі перешкод у години спортивно-масової та самостійної роботи, та контрольну (КГ, n=32), курсанти якої додатково займалися фізичними вправами за діючою інструкцією з фізичної підготовки в системі Міністерства оборони України також у години спортивно-масової та самостійної роботи.Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення навчально-методичних рекомендацій, інформаційних джерел за тематикою дослідження, документальний метод, педагогічне спостереження, педагогічне
тестування, методи математичної статистики.За результатами проведеного дослідження підтверджено високий рівень фізичної готовності майбутніх
офіцерів Збройних Сил України експериментальної групи, що дозволить їм виконувати навчальні, а у перспективі – бойові та інші завдання за призначенням відповідно до вимог сучасного бою. Показники фізичної підготовленості й функціонального стану у майбутніх офіцерів, які займалися на психологічній смузі перешкод, наприкінці дослідження, є кращими ніж у тих, які займалися за діючою інструкцією з фізичної підготовки в системі Міністерства оборони України під час спортивно-масової роботи. Найбільш виражений вплив від занять на психологічній смузі перешкод виявлено на рівень розвитку витривалості майбутніх офіцерів (біг на 3 км) й ступінь їх сформованості військово прикладних рухових навичок і вмінь (подолання загальної контрольної вправи на єдиній смузі перешкод та човниковий
біг 6х100 м з автоматом та сумкою для магазинів з двома магазинами).
The purpose of the work is to investigate the effectiveness of practical classes on the psychological obstacle course to the formation of physical readiness of future officers of the Armed Forces of Ukraine for training and professional combat activities during studies at a higher military educational institution. Cadets of 4–5 courses (n=64) of the Zhytomyr Military Institute named after SP Korolyov took part in the research. Two groups were formed: experimental (EG, n = 32), with cadets of which additional practical classes were held on the psychological obstacle course during hours of sports-mass and independent work, and control (KG, n = 32), whose cadets additionally engaged in physical exercises according to the current instructions on physical training in the system of the Ministry
of Defense of Ukraine also in the hours of sports-mass and independent work. Research methods: theoretical analysis and generalization of educational and methodical recommendations, information sources on research topics, documentary method,
pedagogical observation, pedagogical testing, methods of mathematical statistics.
The results of the study confirmed the high level of physical fitness of future officers of the Armed Forces of Ukraine of the experimental group, which will allow them to perform training, and in the future - combat and other tasks as assigned in accordance with modern combat. Indicators of physical fitness and functional status of future officers who were engaged in the psychological obstacle course at the end of the study are better than those who were engaged in the current instructions on physical training in the Ministry of Defense of Ukraine during sports-mass work. The most pronounced impact of training on the psychological obstacle course was found on the level of endurance of future officers (3 km running) and the degree of their formation of military-applied motor skills and abilities (overcoming the general control exercise on a single obstacle course and shuttle running 6x100 m with gun and bag for shops with two shops).