Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Перспективні напрями удосконалення підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Колісник-Гуменюк, Юлія Ігорівна
dc.date.accessioned 2022-06-13T09:35:06Z
dc.date.available 2022-06-13T09:35:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Колісник-Гуменюк, Ю. Перспективні напрями удосконалення підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін / Ю. Колісник-Гуменюк // Молодь і ринок. - 2022. - № 2(200). - С. 48-54. - DOI: https://doi.org/10.24919/2617-0825.2/200.2022 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37258
dc.description.abstract Педагогічна наука ще не виробила досконалих механізмів, що дали змогу конструктивно визначати рівень підготовленості викладачів професійно-художніх дисциплін, фіксувати якість формування їхньої компетентності, приймати коректні рішення щодо напрямів модернізації професійно-педагогічної освіти в світлі сучасної парадигми освіти. Утверджені нині підходи не завжди придатні “педагогічним працівникам” для ефективного поєднання інновації з розв’язанням поточних завдань підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін. Можна констатувати про відсутність науково обґрунтованої стратегії удосконалення педагогічної системи підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін у ЗВО України. Тому в нашій статті ми пропонуємо загальні напрями вдосконалення підготовки майбутніх викладачів професійно-художніх дисциплін у ЗВО в Україні uk
dc.description.abstract The main tasks of professional training of future teachers of professional and artistic disciplines in the institutions of higher education: mastering the systematized knowledge, skills and abilities necessary for artistic and pedagogical activities in accordance with the abilities, inclinations, professional interests; comprehensive intellectual, emotional and artistic development, activation of creative potential of students through the assimilation of various types of artistic and pedagogical activities; providing a thorough basic (artistic and pedagogical) education, which is the basis of professional training and mobility; mastering the system of views, according to which the set of knowledge, skills, abilities, experience, personal qualities and value orientations are aimed at forming personal culture, professional and pedagogical competence and consciousness of the future teacher and qualified specialist; developing and stimulating the desire for professional development throughout life. However, the theoretical developments and conceptual approaches to the process of teaching art teachers have significant differences. Pedagogical science has not yet developed perfect mechanisms to constructively determine the level of training of teachers of professional and artistic disciplines, to record the quality of their competence, to make correct decisions about the modernization of vocational education in the light of modern paradigm of education. The current approaches do not always allow teachers effectively combine innovation with the solution of current problems of training teachers of professional and artistic disciplines. It can be stated that there is no scientifically grounded strategy to improve the pedagogical system of training teachers of professional and artistic disciplines in Ukrainian universities. Therefore, in our article we offer general directions for improving the training of future teachers of professional and artistic disciplines in institutions of higher education in Ukrain. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Молодь і ринок uk
dc.subject професійно-художня освіта uk
dc.subject університет uk
dc.subject фахівець uk
dc.subject напрям uk
dc.subject зміни uk
dc.subject vocational education uk
dc.subject university uk
dc.subject specialist uk
dc.subject direction uk
dc.subject changes uk
dc.title Перспективні напрями удосконалення підготовки викладачів професійно-художніх дисциплін uk
dc.title.alternative Prospective directions of improvement of training of teachers of professional and artistic disciplines uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics