Аналіз літератури присвячений питанню удосконалення фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку дозволяє вивчити ступінь розробки питання інновацій у програмі з фізичного виховання. В даний час за програмою «Нової української школи» вводиться варіативна складова у програму учнів середнього шкільного віку, що дозволяє включати додаткові дисципліни під час занять з фізичного виховання для дітей. На базі проведеного дослідження ми зможемо сформувати пропозиції щодо покращення програми учнів середнього шкільного віку. Для цього слід провести педагогічний експеримент та спостереження на учнях молодшого шкільного віку. Вивчення та аналіз попередніх робіт з цього питання дає нам змогу дослідити ступінь вивчення цієї проблеми та зробити висновки щодо подальшого проведення дослідження, можливості його впровадження, а також розробити пропозиції для покращення програми з фізичного виховання для учнів середнього шкільного віку.
The analysis of the literature devoted to the issue of improving the physical education of primary school students allows us to study the degree of development of innovation in the program of physical education. Currently, the program of the New Ukrainian School introduces a variable component in the program of middle school students, which allows to include additional disciplines in physical education classes for children. Based on the research, we will be able to formulate proposals for improving the curriculum of middle school students. To do this, conduct a pedagogical experiment and observation on primary school students. The studding and analysis of previous work on this issue allows us to explore the degree of study of this problem and draw conclusions about further research, the possibility of its implementation, as well as develop proposals to improve the physical education program for middle school students. The method of physical education of primary school students in their works studied such scientists as G.L.Apanasenko (1989), M.M.Bogen (1997), and V.G.
Arefiev, M.D.Zubaliy, V.I. Kubasov, Р.Т. Raevsky, V.V. Stolitenko (1994). The issue of improving physical education by means of pylon sports is partially reflected in the work of Ganna Oleynik (2017) and Irina Kartali (2018), and the possibility of using aerial acrobatics for this purpose is reflected in the work of Steven Santos (2013). However, the issue of improving the physical education of primary school students by means of pylon sports and aerial acrobatics has not been reflected in the modern scientific literature yet.