Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сасіна, І. О.
dc.contributor.author Гребенюк, Т. М.
dc.contributor.author Купріянова, Т. О.
dc.contributor.author Медведок, Л. Г.
dc.date.accessioned 2022-04-20T05:18:05Z
dc.date.available 2022-04-20T05:18:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання / І. О. Сасіна, Т. М. Гребенюк, Т. О. Купріянова, Л. Г. Медведок // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 2). – С. 64-69. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.2.13 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36873
dc.description.abstract У статті розкрито сутність понять “професійна компетентність”, “психолого-педагогічна компетентність”, “інклюзивна компетентність”. Проаналізовано нормативно-правову базу України з питань упровадження інклюзивного навчання на рівні професійної (професійно-технічної) освіти. Здійснено аналіз наукових досліджень із питань формування компетентнісного підходу в майбутніх педагогів професійного навчання. Визначено, що інклюзивна компетентність є складником психолого-педагогічної професійної компетентності. Уточнено зміст поняття “інклюзивна компетентність”, характеризується структура її змістових компонентів. Розкривається значення формування інклюзивної компетентності педагогів у контексті реформування системи освіти та підвищення якості підготовки педагогів для системи професійної освіти. Показано, що проблема формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання не була досить вивчена в сучасних дослідженнях. Розглянуто процес формування інклюзивної компетентності під час вивчення вибіркової навчальної дисципліни “Основи інклюзивної освіти”, що викладається на інженерно-педагогічному факультеті Національно-педагогічного університету імені М. П. Драгоманова за освітньо-професійною програмою 015 “Професійна освіта (за спеціалізаціями)” у студентів першого освітнього рівня вищої освіти. Охарактеризовано змістові модулі навчального курсу щодо особливостей формування програмних результатів навчання відповідно до вимог освітньо-професійної програми. З метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії кожного студента пропонуються додаткові навчальні завдання та курси за вибором щодо формування інклюзивної компетентності, які дозволяють забезпечити відповідність фахової підготовки вимогам національного ринку праці та змінам, що відбуваються в державній освітній політиці. uk
dc.description.abstract This article analyses the importance of building inclusive competence among teachers in the context of reforming the education system and improving the quality of teacher training in the vocational education system. It has been shown that the issue of development the inclusive competence of future vocational training teachers has not been sufficiently examined in modern researches. Inclusive competence is defined as an integral part of psycho-pedagogic professional competence. The content of the elective academic discipline “Basis of inclusive education” has been analyzed. This discipline is taught at the Engineering and Pedagogical Faculty of the National Pedagogical Dragomanov University vocational training program 015 “Vocational education (by specializations)”. Attention is drawn to the competences that students acquire in the course of studying the discipline “Bases of Inclusive Education”, namely: mastering the psychological-pedagogical tools of the organization of the educational process, the ability to design and implement educational and development projects; the ability to apply modern teaching and teaching methods in professional activities; the ability to choose appropriate technologies and methods in the educational process; mastering of skills in stimulating cognitive interest, motivation to study, professional self-determination and self-development of applicants for education; skills in diagnosis, anticipating and ensuring efficiency and adjusting the educational process in order to achieve curriculum outcomes and to help the applicants to realize individual educational trajectories. The inclusive competence of future vocational training teachers is determinated as its integral characteristics, which includes the presence of special professional competencies that affect the ability to solve professional problems in an inclusive learning environment. The ways of further research are identified, namely: studying the level of inclusive competence in future teachers of vocational training and in the development of methods and techniques for its formation. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject професійна освіта uk
dc.subject педагог професійного навчання uk
dc.subject професійна компетентність uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject інклюзивна компетентність uk
dc.subject компоненти інклюзивної компетентності uk
dc.subject навчання студентів uk
dc.subject основи інклюзивної освіти uk
dc.subject програмні результати навчання uk
dc.subject vocational education uk
dc.subject vocational education teacher uk
dc.subject professional competence uk
dc.subject inclusive learning uk
dc.subject inclusive competence uk
dc.subject inclusive competence components uk
dc.subject student education uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject curriculum outcomes uk
dc.title Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання uk
dc.title.alternative Building inclusive competences for future vocational education teachers uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics