У статті проаналізовано фінську модель освіти як одну з найуспішніших у світі в контексті модернізації системи
підготовки майбутніх учителів початкових класів. Доведено, що необхідність імплементації у вітчизняній системі
освіти Закону України “Про освіту”, Концепції “Нова українська школа”, Державного стандарту початкової освіти,
реалізації Концепції педагогічної освіти потребує під час підготовки майбутніх учителів початкових класів, зокрема,
у педагогічних коледжах акцентування уваги на формуванні готовності студентів до інтегрованого навчання учнів.
Здійснено аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових публікацій, який показав, що актуальність такого дослідження
зумовлена необхідністю врахування тенденцій, які стосуються як розвитку початкової освіти в країнах ЄС і розвитку
професійної підготовки вчителів початкових класів в європейському просторі вищої освіти, так і потреби у модерні-
зації вітчизняної системи початкової освіти та необхідності підготовки майбутніх вчителів, здатних її забезпечити.
З’ясовано, що розвиток початкової освіти у країнах ЄС, зокрема у Фінляндії, характеризується інтеграцією
в сучасних стандартах змісту навчальних предметів шляхом їх об’єднання в модулі, інтегровані блоки, широкі освітні
галузі. Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів в європейському просторі вищої освіти спря-
мована на посилення інтеграції теоретичних дисциплін, підвищення уваги до методичної підготовки та педагогічної
практики. У країнах ЄС спостерігається тенденція до переходу в підготовці вчителів початкової освіти від рівня
бакалавра до рівня магістра.
Для вирішення зазначених проблем варто переглянути вимоги до освітніх програм підготовки педагогічних праців-
ників, необхідні для впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої
освіти “Нова українська школа”.
The article analyses the Finnish model of education as one of the most successful in the world in the context of modernizing
the system of future primary school teachers’ training. It is proved that the need to implement the Law of Ukraine “On Education”
in the domestic education system, the concept of “New Ukrainian School”, the State Standard of Primary Education,
the Concept of Pedagogical Education requires focusing on forming students’ readiness for integrated learning while training
future primary school teachers in pedagogical colleges in particular.
An analysis of domestic and foreign scientific publications showed that the relevance of such research is due to the need to
take into account trends related to the development of primary education in the EU and the development of professional training
of primary school teachers in the European Higher Education Area as well as the need to modernize the domestic primary
education system and to train future teachers who can provide it.
It was found that the development of primary education in the EU and Finland is characterized by integration into modern
standards of content of subjects by combining them into modules, integrated blocks, broad educational areas; professional
training of future primary school teachers in the European Higher Education Area is aimed at strengthening the integration
of theoretical disciplines, increasing attention to methodological training and pedagogical practice. In the EU, there is a trend
towards the transition in the training of primary school teachers from bachelor’s to master’s level.
To solve these problems, the requirements for educational programs for teachers’ training, necessary for the implementation
of the Concept of state policy in the field of reforming general secondary education “New Ukrainian School”, should be
reviewed.