Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аношкова, Т. А.
dc.date.accessioned 2022-04-12T08:12:52Z
dc.date.available 2022-04-12T08:12:52Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Аношкова, Т. А. Глобальна освіта у вищій школі США: теоретичні засади / Т. А. Аношкова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 84 (т. 1). – С. 14-18. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.03. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36796
dc.description.abstract У статті висвітлено теоретичне підґрунтя глобальної освіти в американській вищій школі. Наголошено, що глобальна освіта в університетах і коледжах США, будучи зорієнтованою на універсалізацію, інтеграцію, сталий розвиток та досягнення цілісності людства, забезпечує успішне формування громадянської компетентності студен- тів. Глобальна освіта дозволяє бачити світ як цілісну систему в усіх її багаторівневих взаємозв’язках, що розширює і поглиблює бачення сукупності питань кожної глобальної проблеми, спектра можливих її рішень, дозволяє враховува- ти більше короткострокових і довгострокових наслідків цих рішень, призводить до усвідомлення особистої відпові- дальності за них та зрештою за життя на планеті. Окреслено теоретичні засади двох ключових концепцій глобаль- ної освіти (концепція Р. Хенві та концепція колективу науковців на чолі з американським експертом у сфері освіти Дж. Боткіним), які лягли в основу змістового наповнення глобально орієнтованого компонента загальної підготовки студентів бакалаврату. Зазначено, що обидві концепції глобальної освіти, враховуючи холістичний, інтегративний, гуманістичний та міждисциплінарний підходи, базуються на уявленні про світ як про глобальну неподільну цілісність, а про людство – як про взаємопов’язану глобальну громаду, де доля та добробут кожної людини залежать від інших, а отже, пов’язані з розумінням загроз і викликів, що приховані у глобальних проблемах. З’ясовано, що в американських вищих навчальних закладах в основі глобальної освіти лежить ідея виховання особистості як активного глобального громадянина, що виявляється у формуванні особистісної глобальної обізнаності (знання про взаємозв’язок місцевих, глобальних, міжнародних та міжкультурних проблем, тенденцій і систем), глобального мислення (здатності прово- дити багатоаспектний критичний аналіз локальних, глобальних, міжнародних і міжкультурних проблем), глобальної залученості (готовності брати участь у розв’язанні глобальних, міжнародних та міжкультурних проблем). uk
dc.description.abstract The article highlights the theoretical basis of global education in American higher education. It is emphasized that global education in US universities and colleges, being focused on universalization, integration, sustainable development and the achievement of human integrity, ensures the successful formation of civic competence of students. Global education allows seeing the world as a holistic system in all its multilevel relationships, which expands and deepens the vision of the set of issues of each global problem, the range of possible solutions, as well as considers more short-term and long-term consequences of these decisions. Finally, life on the planet outlines the key theoretical foundations of two key concepts of global education (the concept by R. Henvey and the concept by a team of scholars led by American education expert J. Botkin), which formed the basis of the content of the globally oriented component of undergraduate general education. It is noted that both concepts of global education, taking into account holistic, integrative, humanistic and interdisciplinary approaches, are based on the idea of the world as a global indivisible whole, and humanity as an interconnected global community where the fate and well-being of each person depends on others. and, consequently, related to the understanding of threats and challenges inherent in global problems. It was found that in American higher education institutions, the basis of global education is the idea of educating the individual as an active global citizen, which is manifested in the formation of personal global awareness (knowledge of the relationship of local, global, international and intercultural issues, trends and systems). global thinking (ability to conduct multifaceted critical analysis of local, global, international and intercultural issues), global engagement (willingness to participate in solving global, international and intercultural issues). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject глобальна освіта uk
dc.subject глобальна компетентність uk
dc.subject концепції глобальної освіти uk
dc.subject глобальне мислення uk
dc.subject глобальна обізнаність uk
dc.subject результати навчання uk
dc.subject заклади вищої освіти США uk
dc.subject global education uk
dc.subject global competence uk
dc.subject concepts of global education uk
dc.subject global thinking uk
dc.subject global awareness uk
dc.subject learning outcomes uk
dc.subject US higher education institutions uk
dc.title Глобальна освіта у вищій школі США: теоретичні засади uk
dc.title.alternative Global education in US higher education: theoretical basis uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу