У статті висвітлено теоретичне підґрунтя глобальної освіти в американській вищій школі. Наголошено, що
глобальна освіта в університетах і коледжах США, будучи зорієнтованою на універсалізацію, інтеграцію, сталий
розвиток та досягнення цілісності людства, забезпечує успішне формування громадянської компетентності студен-
тів. Глобальна освіта дозволяє бачити світ як цілісну систему в усіх її багаторівневих взаємозв’язках, що розширює
і поглиблює бачення сукупності питань кожної глобальної проблеми, спектра можливих її рішень, дозволяє враховува-
ти більше короткострокових і довгострокових наслідків цих рішень, призводить до усвідомлення особистої відпові-
дальності за них та зрештою за життя на планеті. Окреслено теоретичні засади двох ключових концепцій глобаль-
ної освіти (концепція Р. Хенві та концепція колективу науковців на чолі з американським експертом у сфері освіти
Дж. Боткіним), які лягли в основу змістового наповнення глобально орієнтованого компонента загальної підготовки
студентів бакалаврату. Зазначено, що обидві концепції глобальної освіти, враховуючи холістичний, інтегративний,
гуманістичний та міждисциплінарний підходи, базуються на уявленні про світ як про глобальну неподільну цілісність,
а про людство – як про взаємопов’язану глобальну громаду, де доля та добробут кожної людини залежать від інших,
а отже, пов’язані з розумінням загроз і викликів, що приховані у глобальних проблемах. З’ясовано, що в американських
вищих навчальних закладах в основі глобальної освіти лежить ідея виховання особистості як активного глобального
громадянина, що виявляється у формуванні особистісної глобальної обізнаності (знання про взаємозв’язок місцевих,
глобальних, міжнародних та міжкультурних проблем, тенденцій і систем), глобального мислення (здатності прово-
дити багатоаспектний критичний аналіз локальних, глобальних, міжнародних і міжкультурних проблем), глобальної
залученості (готовності брати участь у розв’язанні глобальних, міжнародних та міжкультурних проблем).
The article highlights the theoretical basis of global education in American higher education. It is emphasized that global education
in US universities and colleges, being focused on universalization, integration, sustainable development and the achievement
of human integrity, ensures the successful formation of civic competence of students. Global education allows seeing
the world as a holistic system in all its multilevel relationships, which expands and deepens the vision of the set of issues of each
global problem, the range of possible solutions, as well as considers more short-term and long-term consequences of these decisions.
Finally, life on the planet outlines the key theoretical foundations of two key concepts of global education (the concept by
R. Henvey and the concept by a team of scholars led by American education expert J. Botkin), which formed the basis of the content
of the globally oriented component of undergraduate general education. It is noted that both concepts of global education,
taking into account holistic, integrative, humanistic and interdisciplinary approaches, are based on the idea of the world as
a global indivisible whole, and humanity as an interconnected global community where the fate and well-being of each person
depends on others. and, consequently, related to the understanding of threats and challenges inherent in global problems.
It was found that in American higher education institutions, the basis of global education is the idea of educating the individual
as an active global citizen, which is manifested in the formation of personal global awareness (knowledge of the relationship
of local, global, international and intercultural issues, trends and systems). global thinking (ability to conduct multifaceted critical
analysis of local, global, international and intercultural issues), global engagement (willingness to participate in solving
global, international and intercultural issues).