Ратифікація Угоди про асоціацію між Україною та ЄС стала своєрідним поштовхом у роз-
витку політики рівних можливостей для чоловіків і жінок у нашій державі. Перед Україною
постали амбітні завдання з поліпшення якості людського капіталу, утвердження соціальної рів-
ності, подолання дискримінації тощо. Саме тому протягом останнього десятиліття в україн-
ському суспільстві відбуваються істотні зміни з переосмислення та легітимації гендерних відно-
син, а також запроваджується інституційний механізм їх регулювання. Українське суспільство
залишається значною мірою патріархальним у поглядах на участь жінок і чоловіків у політиці,
публічній та приватній сферах життя суспільства, на ринку праці, де часто спостерігаються
гендерний дисбаланс і дискримінація за ознакою статі. У статті набули подальшого розвитку
дослідження концептуальних засад гендерної політики в Україні й теоретичних підходів до її
трактування. Наголошено на недосконалості цілісного механізму забезпечення гендерної рівності
в Україні, спричиненій неповним залученням інституцій, які регулюють гендерні відносини, пооди-
нокістю інституційних інновацій та браком усталених інституційних зв’язків між основними
інституціями, залученими до процесу регулювання гендерних відносин, що дало змогу обґрунтува-
ти доцільність формування в нашій державі інституційних механізмів реалізації гендерної рівно-
сті за європейським зразком. Отримані висновки можуть бути використані у роботі державних
органів і недержавних організацій, діяльність яких пов’язана з формуванням і реалізацією політи-
ки рівності в Україні, зокрема, для оцінювання чинних і розроблення нових державних програм із
гендерної рівності; для удосконалення, розроблення й запровадження нових інституційних меха-
нізмів із забезпечення гендерної рівності; для поліпшення законодавства, яке стосується аспектів
рівноправ'я; для розроблення інформаційних кампаній і програм сприяння гендерній толерантнос-
ті в українському суспільстві тощо.
Ratification of the Association Agreement between Ukraine and the EU has become a kind of impetus for
the development of equal opportunities policy for men and women in our country. Ukraine faces ambitious
tasks to improve the quality of human capital, promote social justice and equality, overcome discrimination,
and so on. That is why over the last decade in Ukrainian society there have been significant changes
in rethinking and legitimizing gender relations, as well as introducing an institutional mechanism for
their regulation. Ukrainian society remains largely patriarchal in its views on the participation of women
and men in politics, public and private spheres of society, the labor market, where gender imbalances
and gender discrimination are common. The article further develops the study of the conceptual foundations
of gender policy in Ukraine and theoretical approaches to its interpretation. Emphasis was placed on
the imperfection of the integrated mechanism for gender equality in Ukraine, caused by incomplete
involvement of institutions regulating gender relations, loneliness of institutional innovations and lack
of established institutional links between the main institutions involved in the process of regulating gender
relations. state institutional mechanisms for the implementation of gender equality on the European model.
The obtained conclusions can be used in the work of state bodies and non-governmental organizations
whose activities are related to the formation and implementation of gender policy in Ukraine, in particular,
to assess existing and develop new state programs on gender equality; to improve, develop and implement
new institutional mechanisms to ensure gender equality; to improve gender-related legislation; to develop
information campaigns and programs to promote gender tolerance in Ukrainian society, etc.