Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шмирко, В. І.
dc.contributor.author Коробко, О. В.
dc.contributor.author Троян, Ю. І.
dc.contributor.author Якімцов, Ю. В.
dc.date.accessioned 2022-01-18T13:48:57Z
dc.date.available 2022-01-18T13:48:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Моделювання процесів виникнення травмонебезпечних ситуацій / В. І. Шмирко, О. В. Коробко, Ю. І. Троян, Ю. В. Якімцов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 82. – С. 177-181. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.82.36 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36246
dc.description.abstract Унаслідок порушення правил безпеки, недостатньої якості професійної підготовки фахівців можуть виникати небезпечні ситуації (поранення, травми, ураження електричним струмом, професійні захворювання, ураження працівників унаслідок аварій, катастроф тощо), що призводять до погіршення стану здоров’я працівників, викликають травми різного ступеню важкості, можуть призвести до летального наслідку. Аналіз травматизму в Україні свідчить, що за 2020 рік (порівняно з 2019) кількість нещасних випадків, пов’язаних із виробництвом, збільшилась на 58 %. У 2019 році під час виконання виробничих обов’язків постраждало 3876 осіб, із яких 422 чоловіка смертельно травмовано, у 2020 році травмовано 6121 осіб, із яких 653 чоловік загинуло. Більшість нещасних випадків пов’язана з психофізіологічними можливостями людини, її фаховим рівнем та стереотипом поведінки у звичайних та екстремальних ситуаціях. Під час організації навчального процесу основною стратегією викладачів з охорони праці є реалізація практичних заходів щодо профілактики травматизму та виховання в майбутніх фахівців навичок здорового способу життя. У зв’язку із цим із метою підвищення якості та ефективності навчання з питань безпеки, для більш детального та свідомого аналізу причин і наслідків небезпечних ситуацій студентам було запропоновано модельний підхід аналізу травмонебезпечних та аварійних ситуацій із побудовою логіко-імітаційних схем різноманітних небезпечних ситуацій у техносфері. Це дає можливість студентам не тільки свідомо визначити первинну подію формування аварійної або травматичної ситуації, а й визначити причетність окремої особи до настання небажаної події, а також ступінь вини самого потерпілого. Використання моделей впливу небезпечних та шкідливих виробничих чинників на соціальні та професійні гурти людей дає можливість розробити досконалу превентивну систему, що ґрунтується на оперативному пошуку виробничих небезпек, їх поглибленому логічному аналізі і, що найголовніше, терміновому прийнятті заходів для усунення потенційних небезпек ще до виникнення травмонебезпечних та аварійних ситуацій. ua
dc.description.abstract In violation of safety rules, insufficient quality of professional training, dangerous situations can occur (injuries, traumas, electric shocks, occupational diseases, acute occupational and other poisonings, burns, frostbite, probable injury to workers due to accidents, catastrophes, fires, the impact of natural disasters etc.), which lead to deterioration of health of workers, causing injuries of varying degrees severity, can be fatal. Analysis of injuries in Ukraine shows that in 2020 (compared to 2019) the number of hazards related to production increased by 58 %. In 2019, 3876 people were injured during the production losses, of which 422 people were fatally injured, in 2020–6121 people were injured, of which 653 people died. Most accidents are related to a person’s psychophysiological capabilities, professional level and stereotype of behavior in normal and extreme situations. When organizing the educational process, the main strategy of teachers in occupational safety is the implementation of practical measures for injury prevention and education of future professionals in the skills of a healthy lifestyle. In this regard, in order to improve the quality and effectiveness of safety education, for a more detailed analysis of the causes and consequences of dangerous situations, students were offered a model approach to the analysis of injuries and emergencies with the construction of logic-simulation schemes of various dangerous situations technosphere. This allows students to consciously identify not only the primary event of the formation of an emergency or traumatic situation, but also to determine the involvement of an individual in the occurrence of an undesirable event, as well as the degree of guilt of the victim. Conclusions. The use of models of the impact of hazardous and harmful production factors on social and professional groups of people makes it possible to develop a perfect preventive system based on rapid search of industrial hazards, in-depth logical analysis and, most importantly, urgent action to eliminate potential hazards before injuries and accidents. situations. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject психологічний фактор ua
dc.subject небезпечна умова ua
dc.subject небезпечна дія ua
dc.subject небезпечна обставина ua
dc.subject небезпечний виробничий чинник ua
dc.subject небезпечна ситуація ua
dc.subject модельний підхід ua
dc.subject логіко-імітаційна схема ua
dc.subject psychological factor ua
dc.subject dangerous condition ua
dc.subject dangerous action ua
dc.subject dangerous situation ua
dc.subject dangerous production factor ua
dc.subject dangerous situation ua
dc.subject model approach ua
dc.subject logic-simulation scheme ua
dc.title Моделювання процесів виникнення травмонебезпечних ситуацій ua
dc.title.alternative Simulation of processes of occurrence of injury situation situations ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу