У статті розглядається значення використання казки на заняттях з фізичного виховання, як засіб розвитку, оздоровлення та соціалізації дітей дошкільного віку в нормі та з певними руховими порушеннями. Було описано основні види рухових порушень: церебральний (черепно-мозковий), цервікальний (шийний), люмбальний
(поперековий), змішаний тип (церебрально-цервікальний, цервікально-люмбальний, церебрально-цервікально-люмбальний та ін.). Розкрито суть використання наскрізного ігрового методу в корекційному фізичному вихованні
дітей. Визначено головні складові цього методу: ігровий простір зали (майданчика), ігрова атмосфера, велика тематична гра, ситуаційна мінігра, ігрові вправи, театралізація рухово-ігрової діяльності дітей, сюжетність занять, образність вправ, рольові прояви дітей, дозована драматизація казкового сюжету, використання потенціалу несвідомого дитини тощо. У матеріалах також показано, якщо в основу занять із фізичного виховання використовувати фізкультурну казку, таке заняття поліпшує більшість фізкультурно-оздоровчих потреб, тренує тіло, розвиває інтелект і формує у дітей необхідні духовні якості й високу ігрову мотивацію на позитивному
емоційному рівні. Акцентовано увагу на необхідності дотримування в корекційній фізкультурній казці еволюційної послідовності реалізації основних рухових режимів: від лежання та повзання до бігу і стрибків. Використання казки на заняттях
з фізкультури допоможуть дитині максимально реалізувати весь свій особистісний потенціал у соціальних проявах в навколишньому, забезпечить гармонійність гендерного виховання хлопчиків та дівчаток. Перспективи дослідження полягають у пошуках нових стимулюючих можливостей театралізованого стилю проведення заняття у формі фізкультурної корекційної казки для підвищення мотивації дітей до рухово-ігрової діяльності, що буде сприяти більш ефективній корекції наявних проблем в опорно-руховому апараті зазначеної категорії дітей.
В статье рассматривается значение использования сказки на занятиях по физическому воспитанию как средство развития, оздоровления и социализации детей дошкольного возраста в норме и с определенными двигательными нарушениями. Были описаны основные виды двигательных нарушений: церебральный (черепно-мозговой), цервикальный (шейный), люмбальный (поясничный), смешанный тип (церебрально-цервикальный, цервикально-люмбальный, церебрально-цервикально- люмбальный и др.). Раскрыта суть использования сквозного игрового метода в коррекционном физическом воспитании детей. Определены основные составляющие этого метода: игровое
пространство зала (площадки), игровая атмосфера, большая тематическая игра, ситуационная минигра, игровые упражнения, театрализация двигательно-игровой деятельности детей, сюжетность занятий, образность упражнений, ролевые проявления детей, дозированная драматизация сказочного сюжета, использование потенциал бессознательного ребенка и т.д. В материалах также показано, если в основу занятий по физическому воспитанию использовать физкультурную сказку такое занятие улучшает большинство физкультурно-оздоровительных потребностей, тренирует тело, развивает интеллект и формирует у детей необходимые духовные качества и высокую игровую мотивацию на
положительном эмоциональном уровне.
The article considers the importance of using fairy tales in physical education classes as a means of developing, improving health and socialization of preschool children in normal and certain motor disorders. The main types of motor disorders were described: cerebral (craniocerebral), cervical (cervical), lumbar (lumbar), mixed type (cerebral-cervical, cervical-lumbar, cerebral-cervical-lumbar and others). The essence of
using the end-to-end game method in correctional physical education of children is revealed. The main components of this method are determined: the game space of the hall (playground), the game atmosphere, a large thematic game, situational minigame, game exercises, theatricalization of motor and game activities of children, the plot of classes, imagery of exercises, role-playing manifestations of children, dosed dramatization of the fairy-tale plot, the use of the potential of the unconscious child, etc. The materials also show that if you use a physical education fairy tale as the basis of physical education classes, such an activity improves most of the physical culture and health needs, trains the body, develops intelligence and forms the necessary
spiritual qualities and high Game motivation in children on a positive emotional level.
Attention is focused on the need to observe in a correctional Physical Culture fairy tale the evolutionary sequence of implementing the main motor modes: from lying down and crawling to running and jumping. The use of fairy tales in physical education classes will help the child to maximize all his personal potential in social manifestations in the environment, ensure the harmony of gender education of boys and girls.
The prospects of the study are in search of new stimulating opportunities for a theatrical style of conducting classes in the form of a physical culture Correctional fairy tale to increase the motivation of children to motor and play activities, which will contribute to more effective correction of existing problems in the musculoskeletal system of this category of children.