Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вивчення учнями з порушеннями слуху та інтелекту міфів та легенд за допомогою альтернативних методів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Круглик, О. П.
dc.contributor.author Михайленко, О. С.
dc.date.accessioned 2022-01-11T11:41:38Z
dc.date.available 2022-01-11T11:41:38Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Круглик, О. П. Вивчення учнями з порушеннями слуху та інтелекту міфів та легенд за допомогою альтернативних методів / О. П. Круглик, О. С.Михайленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 41. – С. 77-84. – DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.41.11 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36149
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості вивчення міфів та легенд на уроках української літератури за допомогою альтернативних методів вивчення, висвітлено аналіз філософських, літературознавчих та методичних робіт з метою уточнення теоретичних підходів до проблеми дослідження. Проаналізовано сучасні підручники та моделі майбутніх програм щодо вивчення міфів та легенд в 5-6 класах відповідно до завдань Нової української школи. Піднято проблему розуміння міфів та легенд учнями з порушеннями слуху та інтелекту через формування літературних компетентностей. Зазначено, що сновну роль у формуванні літературної компетентності відіграють уроки української літератури. Завданнями уроків є виховання інтересу самостійного читання творів; формування інформаційної компетентності (уміння сприймати і розуміти зміст тексту); розуміння інформації; формування комунікативної компетентності, що є особливо важливим для учнів з порушенням слуху. Досліджено, що учні з порушеннями слуху та інтелекту мають специфічні особливості у розумінні переносних значень вжитих в міфах та легендах, не вміють їх правильно інтерпретувати та розрізняти фантастичні події від реальних. Із класу в клас виявляються нові труднощі в осмисленні та відтворенні прочитаного. Автори зазначають, що порушення мовленнєвого розвитку дітей, що тісно пов’язані з наслідками втрати слуху, зумовлюють розв’язання першочергових педагогічних завдань, спрямованих на подолання труднощів у правильному розумінні інформації. Ознайомлення учнів з різними малими літературними формами сприятиме глибшому усвідомленню змісту і образів творів, вихованню почуття справедливості, доброти, любові до рідного краю, розвитку мовного чуття, збагаченню словника влучними висловами. Важливого значення набуває застосування спеціальних інноваційних сурдопедагогічних технологій. Необхідно вводити методи альтернативного навчання: картки пекс, геймерізацію, візуалізацію, створення коміксу на доступному для учнів матеріалі. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрены особенности изучения мифов и легенд на уроках украинской литературы с помощью альтернативных методов изучения, осуществлен анализ философских, литературоведческих и методических работ с целью уточнения теоретических подходов к проблеме исследования. Отмечено, что основную роль в формировании литературной компетентности играют уроки украинской литературы. Задачами уроков является воспитание энтузиазма самостоятельного чтения произведений; формирование информационной компетентности (умение воспринимать и понимать содержание текста); понимание информации; формирование коммуникативной компетентности, что особенно важно для учащихся с нарушением слуха. Исследовано, что учащиеся с нарушениями слуха и интеллекта имеют специфические особенности в понимании переносных значений употребляемых в мифах и легендах, не умеют их правильно интерпретировать и различать фантастические события от реальных. Из класса в класс выявляются новые трудности в осмыслении и воспроизведении прочитанного. Авторы отмечают, что нарушение речевого развития детей, тесно связанных с последствиями потери слуха, обуславливают решение первоочередных педагогических задач, направленных на преодоление трудностей в правильном понимании информации. Проанализированы современные учебники и модели будущих программ по изучению мифов и легенд в 5-6 классах в соответствии с задачами Новой украинской школы. Важное значение приобретает применение специальных сурдопедагогических технологий. Необходимо вводить методы альтернативного обучения: карточки pecs, геймеризацию, визуализацию, созданиекомикса на доступном для учащихсяматериале. ua
dc.description.abstract The article considers the peculiarities of studying myths and legends in the lessons of Ukrainian literature with the help of alternative methods of study, covers the analysis of philosophical, literary and methodological works in order to clarify the theoretical approaches to the research problem. Modern textbooks and models of future programs for studying myths and legends in grades 5-6 in accordance with the objectives of the New Ukrainian School are analyzed. The problem of understanding myths and legends by students with hearing and intellectual disabilities through the formation of literary competencies is raised. It is noted that the main role in the formation of literary competence is played by the lessons of Ukrainian literature. The objectives of the lessons are to foster enthusiasm for independent reading of works; the formation of information competence (the ability to perceive and understand the content of the text); understanding information; the formation of communicative competence, which is especially important for students with hearing impairments. It was investigated that students with hearing and intellectual impairments have specific features in understanding figurative meanings used in myths and legends, do not know how to correctly interpret them and distinguish between fantastic events from real ones. From class to class, new difficulties in comprehension and reproduction of the read are revealed. The authors note that impaired speech development in children, closely associated with the consequences of hearing loss, determine the solution of priority pedagogical tasks aimed at overcoming difficulties in the correct understanding of information. In the future we plan to continue work on studying the understanding of figurative meanings of small literary forms in lessons of Ukrainian literature in a special school for children with hearing impairments, consider features of work on riddles, proverbs, sayings and develop techniques to improve comprehension of these works by students with hearing impairments. and intelligence. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject розуміння ua
dc.subject учні з порушеннями слуху та інтелекту ua
dc.subject літературні компетентності ua
dc.subject методи альтернативного вивчення ua
dc.subject понимание ua
dc.subject ученики с нарушениями слуха и интеллекта ua
dc.subject литературные компетентности ua
dc.subject методы альтернативного изучения ua
dc.subject students with combined hearing and intelligence impairments ua
dc.subject understanding ua
dc.subject literary competencies ua
dc.subject methods of alternative learning ua
dc.title Вивчення учнями з порушеннями слуху та інтелекту міфів та легенд за допомогою альтернативних методів ua
dc.title.alternative Изучение мифов и легенд детьми с нарушением слуха и интеллекта с помощью альтернативніх методов ua
dc.title.alternative Studying myths and legends by children with hearing and intelligence with the use of alternative methods ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу