Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості емоційно-регулятивного компонента соціалізованості дітей середнього та старшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, В. Є.
dc.date.accessioned 2022-01-11T10:57:07Z
dc.date.available 2022-01-11T10:57:07Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Коваленко, В. Є. Особливості емоційно-регулятивного компонента соціалізованості дітей середнього та старшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями / В. Є. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 41. – С. 64-70. – DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.41.09 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36146
dc.description.abstract У статті на основі порівняльного аналізу стану сформованості емоційно-регулятивного компонента соціалізованості школярів з інтелектуальними порушеннями та нормотиповим розвитком виявлено його специфічні особливості, властиві дітям з порушеннями інтелекту. Емоційно-регулятивний компонент соціалізованості дозволяє оцінити ступінь адаптованості особистості, ступінь сприйняття, розуміння та оцінки власної особистості, здатність до вольової регуляції. У ході дослідження було використано наступні методи: теоретичні: порівняння, узагальнення та систематизація науково-теоретичних даних для вивчення стану розробленості проблеми та шляхів її вирішення; емпіричні та статистичні. Виявлено значущі відмінності за показниками «ступінь об’єктивності самооцінки», «рівень домагань», «вольова регуляція», «адаптованість» між групами школярів з нормотиповим розвитком та інтелектуальними порушеннями. ua
dc.description.abstract В статье на основе сравнительного анализа состояния сформированности эмоционально-регулятивного компонента социализованости школьников с интеллектуальными нарушениями и нормотипическим развитием выделено его специфические особенности, присущие детям с нарушениями интеллекта. Эмоционально-регуляторный компонент социализованости позволяет оценить степень адаптированности личности, степень восприятия, понимания и оценки собственной личности, способность к эмоциональной регуляции. Выявлено значимые различия по показателям «степень объективности самооценки», «волевая регуляция», «особенности социальных эмоций», «адаптированность» между группами школьников с нормотипическим развитием и интеллектуальными нарушениями. ua
dc.description.abstract The article reflects the results of theoretical and experimental study of the emotional-regulatory component of socialization of secondary and senior schoolchildren with intellectual disabilities. Based on a comparative analysis of the state of formation of the emotional-regulatory component of socialization of students with intellectual disabilities and ones with normative development revealed its specific features inherent in children with intellectual disabilities. Significant differences were found in the indicators "degree of objectivity of self-esteem", "volitional regulation", "emotional background", "degree of adaptability" between groups of students with normative development and intellectual disabilities. Secondary schoolchildren with intellectual disabilities have an inability to direct independently cognitive processes to their own "Me", there is no holistic view of themselves in the past, present and future. It has been studied that the majority of secondary schoolchildren have self-esteem disorders, which are more often manifested in its overestimation, much less often – underestimation. Adolescents are characterized by lack of independence, weakness of internal motivations, a tendency to suggestions, reduced motivation. Secondary schoolchildren are less inclined to think about their future and do not know how to predict the prospects of their own lives. Senior schoolchildren have more generalized ideas about themselves and realize their "Me" as a holistic education. The self-esteem of senior students becomes more realistic, acquires a more generalized, differentiated character. The number of children with overestimated and underestimated self-esteem is significantly reduced. However, the number of children with a negative emotional attitude to themselves increases significantly, the level of reflection increases. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject соціалізованість ua
dc.subject школярі з ІП ua
dc.subject емоційно-регуляторний компонент ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject адаптація ua
dc.subject социализация ua
dc.subject социализированность ua
dc.subject школьники с интеллектуальными нарушениями ua
dc.subject эмоционально-регулятивный компонент ua
dc.subject самооценка ua
dc.subject адаптация ua
dc.subject socialization ua
dc.subject schoolchildren with intellectual disabilities ua
dc.subject emotional-regulatory component ua
dc.subject self-esteem ua
dc.subject adaptation ua
dc.title Особливості емоційно-регулятивного компонента соціалізованості дітей середнього та старшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями ua
dc.title.alternative Особенности эмоционально-регулятивного компонента социализованости детей среднего и старшего школьного возраста с интеллектуальными нарушениями ua
dc.title.alternative Features of the emotional-regulatory component of socialization of secondary and senior schoolchildren with intellectual disabilities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу