Вивчення архівних джерел та наукових доробок учених, які досліджували становлення спеціальної педагогіки, логопедії зокрема, дало змогу ретроспективно проаналізувати й описати важливі моменти становлення й розвитку логопедії з часів античного світу до початку ХVІІІ століття. У статті простежується динаміка ставлення різних народів до порушень мовлення, виявлення та усунення мовленнєвих порушень в зазначений період. Показана залежність осіб з мовленнєвими порушеннями від державного світогляду, релігійних догм та освіченості населення. У статті окреслюються основні стародавні місця, історичні постаті та їхні погляди
на мовленнєві порушення, на симптоматику, механізми та систему корекції.
Изучение архивных источников и научных разработок ученых, исследовавших становления специальной педагогики, логопедии в частности, позволило ретроспективно проанализировать и описать важные моменты становления и развития логопедии со времен античного мира к начале XVIII века. В статье прослеживается динамика отношения разных народов к нарушениям речи, их
постепенное принятие, выявление и устранение речевых нарушений в указанный период. Показана зависимость лиц с речевыми нарушениями от государственного мировоззрения, религиозных догм и образованности населения. В статье определяются основные древние места, исторические фигуры и их взгляды на речевые нарушения, на симптоматику, механизмы и систему коррекции.
The study of archival sources and scientific achievements of scientists who studied the formation of special pedagogy, speech therapy in particular, allowed to retrospectively analyze and describe important moments of formation and development of speech therapy from the ancient world to the early eighteenth century. The article traces the dynamics of the attitude of different peoples to speech disorders, their gradual
adoption, detection and elimination of speech disorders in this period. The dependence of people with speech disorders on the state worldview, religious dogmas and education of the population is shown. The article outlines the main ancient places, historical figures and their views on speech disorders, symptoms, mechanisms and system of correction.