Мета статті полягала у теоретичному обґрунтуванні та розробці програми оздоровчо-рекреаційних занять з використанням засобів скелелазіння для дітей з емоційно-вольовими порушеннями. Використовувалися такі методи дослідження – теоретичний аналіз фахової науково-методичної літератури та документальних матеріалів, узагальнення, систематизація, абстрагування, синтез, аналогія, індукція, дедукція, логічний метод, метод порівняння та зіставлення, структурно-функціональний аналіз, фізіологічні, педагогічні методи дослідження. Розробка програми базувалася на таких принципах оздоровчо-рекреаційної діяльності: системність; доступність; добровільність; відповідність дозвіллєвих послуг місцевим умовам; принцип зацікавленості. Запропонована програма дозволяє компенсувати недолік рухової активності, сприяє розвитку здорової, гармонійної особистості, організації корисного дозвілля та активного відпочинку, вихованню позитивних моральних і вольових якостей, зміцненню здоров'я, залученню дітей до здорового способу життя. При розробці програми використовували такий алгоритм: анкетування батьків щодо мотивів та інтересів дітей до видів рухової активності, оцінка вихідних показників фізичного та емоційного стану, розробка програми та її впровадження, оперативний контроль в процесі занять, корекція програми занять за необхідністю, робота над удосконаленням програми. Програма занять включала елементи скелелазіння, квести, ігри. Програма занять була складена з урахуванням рівня фізичної підготовленості дітей і їх функціональних порушень. Заняття на скеледромі проводилися малогруповим методом: склад групи – 3-5 чоловік. У кожній групі заняття проводились 3 рази в тиждень, тривалістю 60 хвилин.
The aim of this article was to theoretically justify and develop the programme of health-recreating activities for children with emotional and behavioural disorders, using rock climbing. For the research such methods were used – theoretical analysis of vocational educational and methodical literature and documentary materials, generalization, systematization, abstraction, synthesis, analogy, induction, deduction, logical method, comparative method, structural-functional analysis, physiological, pedagogical methods of research. The development of this programme was based on such principals of health-recreating activities: systematicity; accessibility; voluntarism; compliance of leisure services to local conditions; the principle of interest. Proposed programme allows to compensate the lack of physical activity, contributes to the development of healthy and harmonious person, organisation of healthy and active leisure, teaching positive moral and behavioural qualities, health promotion, engaging children into healthy lifestyle. For the programme development was used such an algorithm: questionnaire of parents about motives and interests of children about the kinds of physical activities, initial evaluation of physical and emotional state, programme development and its implementation, operational control during the activities, the programme correction, if necessary, progressing the programme. The programme of activities included elements of rock climbing, quests and games. The programme was developed taking according to the level of physical readiness and functional disabilities of each child. The activities at the rock climbing wall proceeded by small group method: 3 to 5 people in the group. In each group, the activities were held 3 times a week, during 60 minutes.