ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сігаєва, Л. Є | |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T09:04:40Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T09:04:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Сігаєва, Л. Є. Трансформація університетської освіти: історія та реалії / Л. Є Сігаєва // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. СL (150). – С. 145-152. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.14. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35317 | |
dc.description.abstract | Сучасний інститут освіти переживає переломні часи. Століттями сформовані традиції навчання та передачі знань в університетах зараз піддаються потужному тиску з боку нових форм освіти. Під впливом геополітичних, економічних и технологічних перетворень у світі відбувається переорієнтація цілей і функцій освіти, змінюється не тільки тривалість та форми освіти, а й вимоги до випускників і ВНЗ. У статті автор розглядає проблеми розвитку університетської освіти, визначає її унікальну роль в становленні особистості, підкреслює, що освіта є не тільки метою, а й засобом досягнення сталого розвитку; висуває нові вимоги передачі знань в університетах, розмірковує над створенням нового Президентського університету. Передбачається, що Президентський університет буде інноваційною установою вищої освіти, випускники якого будуть володіти якісними прикладними знаннями і лідерськими навичками. Освітній простір буде базуватися на напрямами і спеціальностями, які є професіями майбутнього. До особливостей університету віднесено: соціальний пакет; безкоштовне навчання; соцстрахування і гарантоване працевлаштування випускників університету в провідних державних компаніях, дослідницьких і наукових установах, центральних органах влади та ін. Навчальні заклади повинні враховувати, що цикл створення знань, їх поширення, навчання і використання стає коротшим. Це, в свою чергу, призводить до необхідності постійного підвищення кваліфікації і оновлення змісту навчання, зокрема розробки нових навчальних програм, а також контролю якості знань. Водночас, від якості і масштабу використання сучасних технологій в навчальних закладах залежить конкурентоспроможність всієї української освіти, яка перестає бути етапом життя і стає безперервним процесом. | ua |
dc.description.abstract | Современный институт образования переживает переломные времена. Веками сложившиеся традиции обучения и передачи знаний в университетах сейчас подвергаются мощному давлению со стороны новых форм образования. Под влиянием геополитических, экономических и технологических преобразований в мире происходит переориентация целей и функций образования, меняется не только продолжительность и формы образования, но и требования к выпускникам и вузам. В статье автор рассматривает проблемы развития университетского образования, определяет ее уникальную роль в становлении личности, подчеркивает, что образование является не только целью, но и средством достижения устойчивого развития; выдвигает новые требования передачи знаний в университетах, размышляет над созданием нового Президентского университета. Предполагается, что Президентский университет будет инновационным учреждением высшего образования, выпускники которого будут обладать качественными прикладными знаниями и лидерскими навыками. Образовательное пространство будет базироваться на направлениях и специальностях, которые являются профессиями будущего. К особенностям университета отнесены: социальный пакет; бесплатное обучение; соцстрахование и гарантированное трудоустройство выпускников университета в ведущих государственных компаниях, исследовательских и научных учреждениях, центральных органах власти и др. Учебные заведения должны учитывать, что цикл создания знаний, их распространение, обучение и использование становится короче. Это, в свою очередь, приводит к необходимости постоянного повышения квалификации и обновления содержания обучения, в частности разработки новых учебных программ, а также контроля знаний. В то же время, от качества и масштаба использования современных технологий в учебных заведениях зависит конкурентоспособность всего украинского образования, которое перестает быть этапом жизни и становится непрерывным процессом. | ua |
dc.description.abstract | The modern institute of education is going through critical times. Centuries-old traditions of teaching and knowledge transfer in universities are now under strong pressure from new forms of education. Under the influence of geopolitical, economic and technological transformations in the world there is a reorientation of the purposes and functions of education, not only duration and forms of education change, but also requirements to graduates and high schools. In the article the author considers problems of development of university education, defines its unique role in formation of the person, emphasizes that education is not only the purpose, but also means of achievement of sustainable development; puts forward new requirements for the transfer of knowledge in universities, is considering the creation of a new Presidential University. It is expected that the Presidential University will be an innovative institution of higher education, whose graduates will have high-quality applied knowledge and leadership skills. The educational space will be based on the areas and specialties that are the professions of the future. The features of the university include: social package; free education; social insurance and guaranteed employment of university graduates in leading state-owned companies, research and scientific institutions, central authorities, etc. Educational institutions should take into account that the cycle of knowledge creation, dissemination, training and use becomes shorter. This, in turn, leads to the need for continuous training and updating the content of education, including the development of new curricula, as well as quality control of knowledge. At the same time, the competitiveness of all Ukrainian education depends on the quality and scale of the use of modern technologies in educational institutions, which ceases to be a stage of life and becomes a continuous process. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | університет | ua |
dc.subject | освіта | ua |
dc.subject | трансформація | ua |
dc.subject | навчальні плани | ua |
dc.subject | университет | ua |
dc.subject | образование | ua |
dc.subject | трансформация | ua |
dc.subject | учебные планы | ua |
dc.subject | university | ua |
dc.subject | education | ua |
dc.subject | transformation | ua |
dc.subject | curricula | ua |
dc.title | Трансформація університетської освіти: історія та реалії | ua |
dc.title.alternative | Трансформация университетского образования: история и реалии | ua |
dc.title.alternative | Transformation of university education: history and realities | ua |
dc.type | Article | ua |