ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Барановська, І. Г. | |
dc.contributor.author | Мозгальова, Н. Г. | |
dc.contributor.author | Барановський, Д. М. | |
dc.contributor.author | Бордюк, О. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-10-25T12:29:22Z | |
dc.date.available | 2021-10-25T12:29:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Використання засобів ІКТ у процесі дистанційного навчання майбутніх учителів музичного мистецтва / І. Г. Барановська, Н. Г. Мозгальова, Д. М. Барановський, О. М. Бордюк // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. СL (150). – С. 21-37. – DOI: https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.02. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35295 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто можливості використання ІКТ у процесі дистанційного навчання майбутніх учителів музичного мистецтва. На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційну компетентність визначено провідним вектором якості освіти майбутніх учителів музичного мистецтва. Встановлено, що комп’ютерна грамотність – підґрунтя професійної компетентності. Зазначено, що в умовах дистанційного навчання майбутніх учителів музичного мистецтва інформаційно-комунікаційні технології використовуються як: електронний дидактичний ресурс, мережеві технології освітнього призначення та технології створення освітнього середовища. Представлено аналіз змісту безкоштовних освітніх платформ та сервісів, (Рrometheus, Ed Era, WiseCow), на вміст необхідного освітнього концепту для вивчення музичних дисциплін. Встановлено, що на початку пандемії Covid-19 учасники освітнього процесу, маючи низький рівень комп’ютерної грамотності, намагалися знайти оптимальний спосіб, який дозволив здобувачам продовжити навчання в дистанційному режимі. З’ясовано, що дистанційне навчання майбутніх вчителів музичного мистецтва було налагоджено за допомогою освітніх сервісів Google class, Google forms, Viber, Zoom, Google Meat; платформ Zoom, Google Meat; соціальних мереж Facebook, Іnstagram, месенджерів Viber, Telegram та електронної пошти. Велике значення мала розробка викладачами кафедр електронних підручників та авторських дистанційних курсів “Історія мистецтв”, “Гра на музичних інструментах”, “Народознавство та фольклор України”, “Історія української музики”, “Історія української культури”, “Теорія музичної інтерпретації”, “Світова музична культура”, “Музична педагогіка та методика викладання фахових дисциплін”. Підкреслено, що дистанційне викладання музичних дисциплін має складності, пов’язані не тільки з особливостями Інтернет зв’язку, а й з необхідністю заміни живого художньо-творчого педагогічного спілкування на дистанційну взаємодію. Презентовано спеціальний курс “ІКТ за спеціальним спрямування”. Наведено приклади. використання спеціальних програмних засобів для запису, перегляду та прослуховування нотного тексту, аранжування музичних творів, створення та поширення відео продуктів, тощо. Схарактеризовано спеціальні програми, навички роботи з якими дозволять майбутнім учителям музичного мистецтва по-новому використати текстову, звукову, графічну, відео інформацію, створити новий освітній мультимедійний контент. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены возможности использования ИКТ в процессе дистанционного обучения будущих учителей музыкального искусства. На современном этапе развития общества информационную компетентность определенно ведущим вектором качества образования будущих учителей музыкального искусства. Установлено, что компьютерная грамотность – почва профессиональной компетентности. Отмечено, что в условиях дистанционного обучения будущих учителей музыкального искусства информационно-коммуникационные технологии используются в качестве: электронный дидактичный ресурс, сетевые технологии образовательного назначения и технологии создания образовательной среды. Представлен анализ содержания бесплатных образовательных платформ и сервисов, (Рrometheus, Ed Era, WiseCow) на содержимое необходимого образовательного концепта для изучения музыкальных дисциплин. Установлено, что в начале пандемии Covid-19 участники образовательного процесса, имея низкий уровень компьютерной грамотности, пытались найти оптимальный способ, который позволил студентам продолжить обучение в дистанционном режиме. Выяснено, что дистанционное обучение будущих учителей музыкального искусства было настроено с помощью образовательных сервисов Google class, Google forms, Viber, Zoom, Google Meat; платформ Zoom, Google Meat; социальных сетей Facebook, Іnstagram, месенджеров Viber, Telegram и электронной почты. Большое значение имела разработка преподавателями кафедр электронных учебников и авторских дистанционных курсов “История искусств”, “Игра на музыкальных інструментах”, “Народоведение и фольклор Украины”, “История украинской музики”, “История украинской культуры”, “Теория музыкальной интерпретации”, “Мировая музыкальная культура”, “Музыкальная педагогика и методика преподавания профессиональных дисциплин”. Подчеркнуто, что дистанционное преподавание музыкальных дисциплин имеет сложности, связанные не только с особенностями Интернет связи, но и с необходимостью замены живого художественно-творческого педагогического общения на дистанционное взаимодействие. Презентован специальный курс “ИКТ за специальным направлением”. Приведены примеры использования специальных программных средств для записи, пересмотра и прослушивания нотного текста, аранжировки музыкальных произведений, создания и распространения видео продуктов, и тому подобное. Схарактеризовано специальные программы, навыки работы с которыми позволят будущим учителям музыкального искусства по-новому использовать текстовую, звуковую, графическую, видео информацию, создать новый образовательный мультимедийный контент. | ua |
dc.description.abstract | The article considers the possibilities of using ICT in the process of distance learning of future music teachers. At the present stage of development of society, information competence is determined by the leading vector of quality of education of future teachers of music art. It is established that computer literacy is the basis of professional competence. It is noted that in the conditions of distance learning of future teachers of music art information and communication technologies are used as: electronic didactic resource, network technologies of educational purpose and technologies of creation of educational environment. An analysis of the content of free educational platforms and services (Prometheus, Ed Era, WiseCow) on the content of the necessary educational concept for the study of music disciplines is presented. It was found that at the beginning of the Covid-19 pandemic, participants in the educational process, having a low level of computer literacy, tried to find the best way to allow applicants to continue their distance learning. It was found that distance learning of future music teachers was established with the help of educational services Google class, Google forms, Viber, Zoom, Google Meat; Zoom platforms, Google Meat; social networks Facebook, Instagram, Viber, Telegram and e-mail messengers. Of great importance was the development by teachers of the departments of electronic textbooks and author’s distance courses "History of Arts", "Playing Musical Instruments", "Ethnology and Folklore of Ukraine", "History of Ukrainian Music", "History of Ukrainian Culture", "Theory of Musical Interpretation", "World Music Culture ", "Music Pedagogy and Methods of Teaching Professional Disciplines". It is emphasized that distance teaching of music disciplines has difficulties associated not only with the peculiarities of Internet communication, but also with the need to replace live artistic and creative pedagogical communication with distance interaction. A special course “ICT in a special direction” was presented. Examples of using special software for recording, viewing and listening to music, arranging music, creating and distributing video products, etc. are given. Special programs are characterized, the skills of which will allow future music teachers to use text, audio, graphic, video information in a new way, to create new educational multimedia content. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | майбутні вчителі музичного мистецтва | ua |
dc.subject | інформаційна компетентність | ua |
dc.subject | ІКТ | ua |
dc.subject | дистанційне навчання | ua |
dc.subject | комп’ютерна грамотність | ua |
dc.subject | музичне мистецтво | ua |
dc.subject | будущие учителя музыкального искусства | ua |
dc.subject | информационная компетентность | ua |
dc.subject | ИКТ | ua |
dc.subject | дистанционное обучение | ua |
dc.subject | компьютерная грамотность | ua |
dc.subject | музыкальное искусство | ua |
dc.subject | future teachers of music art | ua |
dc.subject | information competence | ua |
dc.subject | ICT | ua |
dc.subject | Distance Learning | ua |
dc.subject | computer literacy | ua |
dc.subject | musical art | ua |
dc.title | Використання засобів ІКТ у процесі дистанційного навчання майбутніх учителів музичного мистецтва | ua |
dc.title.alternative | Использование средств ИКТ в процессе дистанционного обучения будущих учителей музыкального искусства | ua |
dc.title.alternative | Use of ict in the process of distance learning for future teachers of the art of music | ua |
dc.type | Article | ua |