У статті теоретично розглядається проблема професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови до профільного навчання старшокласників, що пов’язано з реформуванням системи вищої та загальної освіти (встановленням двох освітньо-кваліфікаційних рівнів бакалавра, магістра та впровадженням допрофільного та профільного навчання в основній і старшій школі). Проаналізовано необхідність пошуку нових шляхів інтенсифікації використання нових технологій навчання іноземної мови за умов упровадження Нової української школи та реалізації спільного проекту Міністерства освіти і науки України та Британської ради в Україні “Шкільний учитель нового покоління”. У роботі проаналізовано теоретичні засади професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови до профільного навчання старшокласників. Зроблено дефінітивний аналіз ключових понять: “підготовка”, “професійна підготовка”, “професійна підготовка майбутнього учителя англійської мови”, “готовність майбутнього вчителя англійської мови до профільного навчання старшокласників”. Проаналізовано сучасний стан професійної підготовки майбутніх педагогів до профільного навчання старшокласників у закладах вищої освіти. Виявлено різні підходи до визначення поняття “професійна підготовка”, з’ясований зміст та основні принципи підготовки майбутнього вчителя англійської мови. Виокремлено та схарактеризовано аксіологічно-мотиваційний, когнітивний, праксеологічний, професійно-особистісний, творчий і рефлексивний критерії, визначено їхні показники, на основі яких констатовано рівні. Унаслідок аналізу філософської, психологічної, педагогічної, методичної літератури, сучасного стану професійної підготовки майбутніх учителів англійської мови до профільного навчання старшокласників осмислено практичний педагогічний досвід закладів вищої освіти. Окреслено основні тенденції у галузі вищої педагогічної іншомовної освіти та вимоги до рівня професійної підготовки сучасного вчителя англійської мови до профільного навчання старшокласників. Обґрунтовано специфіку фахової підготовки майбутніх педагогів з урахуванням традицій і позитивного досвіду організації навчально-виховного процесу.
The article theoretically examines the problem of professional training of future English teachers for specialized training of high school students, which is associated with the reform of the system of higher and general education (the establishment of two educational qualification levels: bachelor’s, master’s and the introduction of pre-profile and specialized education in basic and high school). The paper analyzes the theoretical foundations of the professional training of future English teachers for specialized training of high school students. A definitive analysis of the key concepts is made: “preparation”, “professional training”, “pro-fessional training of the future English teacher”, “the readiness of the future English teacher for specialized training of high school students”. The current state of professional training of future teachers for specialized training of senior pupils in higher educational institutions has been analyzed. Various approaches to the definition of the concept of “professional training” are revealed, the content and basic principles of future English teacher’s training are clarified. The axiological-motivational, cognitive, praxeological, professional-personal, creative and reflexive criteria determined by their indicators, on the basis of which the levels are ascertained, are also separated chemically. As a result of the analysis of philosophical, psychological, pedagogical, methodical literature, the current state of professional training of future English teachers for specialized training of high school students, understanding of the practical pedagogical experience of higher education institutions The main trends in the field of higher pedagogical foreign language education and the requirements for the level of professional training of a modern English language teacher for specialized training of high school students have been determined. The specifics of the professional training of future teachers have been substantiated, taking into account the traditions and positive experience of organizing the educational process.