У статті обґрунтовано педагогічні умови формування толерантності у майбутніх офіцерів НГУ під час навчання у військових закладах вищої освіти. Визначено, що педагогічними умовами формування толерантності у майбутніх офіцерів НГУ мають бути: організація толерантного освітнього середовища; підготовка викладачів та офіцерів структурних підрозділів до формування толерантності; підготовка якісного навчально-методичного забезпечення. Зазначено, що толерантність офіцера НГУ проявляється у певних уміннях: аналізувати та прогнозувати основні результати власної професійної діяльності; створювати та підтримувати толерантне середовище: виявляти причини конфліктів, оперативно й уміло застосовувати прийоми залагодження колективу, підрозділів для виконання практичної діяльності; сприяти толерантним взаємовідносинам у колективі, суспільстві; координувати (узгоджувати) дії усіх ланок і усіх суб’єктів повсякденної та службово-бойової діяльності. Для прояву толерантної поведінки у різних ситуаціях необхідно розвивати певні якості, які посилюють схильність особистості до толерантного ставлення та здійснення відповідних дій. У статті відображено, що формування толерантності майбутніх офіцерів НГУ під час навчання у військових закладах вищої освіти повинно здійснюватися через урахування педагогічних умов її формування в освітньому процесі; у роботі з особовим складом; у практиці та стажуванні. Пропонується створення навчально-методичного посібника, де акумулюватимуться найбільш продуктивні методи та засоби формування толерантності. Це забезпечить майбутніх офіцерів НГУ навичками вести професійну діяльність у полікультурному середовищі, що визначено стандартами вищої освіти, а саме: застосовувати Кодекс честі офіцера, дотримуватися морально-етичних норм поведінки, створювати атмосферу довіри, взаємоповаги, доброзичливості та толерантності у військовому колективі, діяти соціально відповідально та свідомо, дотримуватися правил військового етикету.
Pedagogical conditions for the formation of tolerance of future officers of the National Guard of Ukraine while studying at higher military educational institutions are substantiated in this article. It is determined that the pedagogical conditions for the formation of tolerance of future officers of the NGU should be: the organization of a tolerant educational environment; training of teachers and officers of structural subunits for the formation of tolerance; preparation of high-quality educational and methodical support. It is noted that the tolerance of the officer of the NGU is manifested in certain skills: to analyze and predict the main results of their own professional activities; create and maintain a tolerant environment: identify the causes of conflicts, quickly and skillfully apply the techniques of coordination of teams, units to perform practical activities; to promote tolerant relationships in the team, society; to coordinate the actions of all units and all subjects of daily and service-combat activities. In order to show tolerant behavior in different situations, it is necessary to develop certain abilities that increase the tendency of the individual to be tolerant and take appropriate action. It is proved that the formation of tolerance of future officers of the NGU during training in higher education should be carried out, taking into account the pedagogical conditions of its formation in the educational process; in work with personnel; in practice and internship. It is proposed to create a textbook, which will accumulate the most productive methods and means of tolerance, which will provide future officers with skills to conduct professional activities in a multicultural environment, as defined by the Standards of Higher Education, namely: apply the Officer’s Code of Honor, trust, mutual respect, friendliness and tolerance in the military, to act socially responsibly and consciously, to follow the rules of military etiquette.